יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:54

סרינה סיימה את העונה במקום ה-1, נה לי שלישית

האמריקאית, שזכתה באליפות סוף השנה, פתחה פער ענק מהמקום השני, הסינית עלתה שני שלבים ורשמה דירוג שיא. שבעה שחקנים נאבקים על מקום בלונדון

|
סרינה ונה לי בסיום הגמר ביניהן (רויטרס)
סרינה ונה לי בסיום הגמר ביניהן (רויטרס)

סרינה וויליאמס זכתה אתמול (ראשון) באליפות סוף השנה בפעם השנייה ברציפות וסיימה את אחת העונות המדהימות שלה כטניסאית, עם 11 תארים כולל שני גראנד סלאמים. האמריקאית סיימה כמובן במקום הראשון עם 13,260 נקודות, כשהיא רחוקה ביותר מ-5000 נקודות מהשנייה בעולם, ויקטוריה אזרנקה שתרצה קרוב לוודאי לשכוח מהר את האליפות באיסטנבול .

עוד טניסאית שנתנה את העונה הטובה בקריירה שלה, היא נה לי הסינית, שהגיעה לגמר איסטנבול ואף לקחה מערכה מסרינה. לי עלתה שלביים למקום השלישי בעולם, דירוג השיא שלה, והיא שוברת אחרי תקופה ארוכה את רביעית הצמרת הקבועה. לי דחקה את מריה שראפובה הפצועה למקום הרביעי ואילו אגה רדוונסקה ירדה לחמישי אחרי הופעת שפל ושלושה הפסדים בשתי מערכות באיסטנבול.

פטרה קביטובה, שסיימה טוב את העונה, מדורגת במקום השישי, לפני שרה אראני, ילנה ינקוביץ, אנג'ליקה קרבר ו-קרולין ווזניאקי.

בגזרת הישראלים, שחר פאר נותרה במקום ה-77 בעולם, יוליה גלושקו ירדה שלביים ל-97. גלושקו תשחק השבוע בטורניר WTA קטן בסין. דניז חזניוק ירדה 11 שלבים למקום ה-327.

אגה רדוואנסקה (רויטרס)
רדוונסקה. הופעת שפל בטורניר סוף השנה (רויטרס)
 

בין הגברים, נמשך המאבק על שלושת הכרטיסים האחרונים לאליפות סוף השנה בלונדון. רוג'ר פדרר שניצב שישי במירוץ, חיזק את מעמדו בעקבות ההעפלה לגמר בבאזל, אבל זקוק לניצחון בסיבוב השני בטורניר ברסי בפאריס מסדרת המאסטרס כדי להבטיח את מקומו.

סטן ואורינקה, רישאר גסקה וג'ו וילפריד טסונגה ינהלו מאבק צמוד מאוד השבוע, כדי לתפוס את שני המקומות הנותרים. גם למילוש ראוניץ', טומי האס וניקולס אלמגרו קיים סיכוי קלוש שיתקים רק אם יזכו בטורניר. בדרוג הטופ10 השבועי, לא נרשמו שינויים.

בין הישראלים, דודי סלע ירד שלב למקום ה-69 בעולם. סלע צפוי לשחק בעוד צ'לנג'ר עד סיום העונה. אמיר וינטרוב, שעבר ניתוח בקע וסיים את העונה, ירד שלב למקום ה-186. בר בוצר בן ה-19 רשם היסטוריה פרטית כשעלה 10 שלבים ונכנס לראשונה אל 600 הראשונים בעולם למקום ה-593.

ג´ו וילפריד טסונגה (רויטרס)
טסונגה. יסיים את העונה בתוך השמינייה? (רויטרס)
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */