יום רביעי, 03.07.2024 שעה 17:55
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

הולך קשה: שחקני ואוהדי עירוני ק"ש איבדו אמון

זכייה באליפות, הופעה באירופה ובגמר הגביע. מה עוד ישכנע את האוהדים להגיע? שירצקי: "כואב לי". שחקן: "מגיע לנו יותר". ומה חושב מנחם הורוביץ?

|
אוהדי ק
אוהדי ק"ש. משבר אמון (יניב גונן)

נכון, לעירוני קריית שמונה יש קהל גדול יותר מרעננה, רמת השרון וכדומה. זה נכון גם שמדובר במועדון צעיר, מעיר קטנה בת 23,000 תושבים בלבד ורוב האוכלוסיה בעיר היא קשת יום ושומרת שבת. למרות כל זה היה אפשר לצפות ליותר. בקבוצה, בדומה לערים רבות בצפון הארץ אין מסגרות תרבות פנאי ומה לעשות. אך לעיר הצפונית הזו יש פלוס אחד גדול - איזי שירצקי.

הבעלים שהגיע למועדון הצפוני ועשה ממנו פרוייקט חייו, הפך את הקבוצה הזו מכזו שרגילה לשחק בליגות הנמוכות לקבוצת צמרת לגיטימית בליגת העל, קבוצה שזכתה באליפות רק לפני שנתיים, שיחקה בשלב בתים של הליגה האירופית ובגמר גביע המדינה. אז איך זה שלמרות הכל, ביציעים בולטים יותר הקרחות מאשר האוהדים? למה שירצקי צריך להשקיע 25 מיליון אם בממוצע כ-1,300 אוהדים מגיעים למשחקי הבית עד כה?

ק"ש אירחה בפתיחת העונה את רמת השרון, אשדוד, בני סכנין ומכבי פתח תקווה. נכון, לא מדובר בקבוצות סקסיות במיוחד וכאלו המושכות קהל רב מהרגיל אך דווקא בגלל זה אפשר לנתח את הממצאים בצורה רצינית. דודו בטיטו, אחד האוהדים הוותיקים של הקבוצה עוד מהיותה בליגות הנמוכות, ניסה להסביר את התופעה: "בק"ש אין קהל, יש אנשים שאוהבים חינם. אני לא מצדיק את זה שתהיה כניסה חינם אבל לצערי זה המצב, האנשים כאן מחפשים רק חינם״

יו"ר חוג האוהדים, אלעד מלכה, ניסה להיות סלחן יותר: ״מבחינתי 1,500 זה קהל גדול למרות שלא מדובר ב-3,000 או ב-4,000 צופים כמו שהייתי רוצה שיגיעו. יכול להיות שאנשים שבעים כי היינו כביכול כבר בפיק וזכינו באליפות. לצערי יש גם הרבה אוהדי הצלחות. מאכזב אותי שיש רק 20-30 אוהדים שמעודדים, זה מאוד משפיע על המשחק״. אז איך משנים אבל המצב? ״אולי צריך לעשות כניסה ב-10 שקלים וכך נביא הרבה קהל. יש גאווה של הקבוצה. אם נחזק את זה בקרב התושבים אולי זה יעזור, אם זכינו באליפות זה לא אומר שנגמר הסיפור״.

צפו בק"ש ומכבי פ"ת מסתפקות בתיקו

איש התקשורת, מנחם הורוביץ, שגדל בעיר הצפונית טען: ״אנחנו מדברים על עיר עם טיפה יותר מ-20 אלף תושבים, זו שכונה בתל אביב או בחיפה. בניגוד לשנת האליפות לדעתי אין מספיק התעוררות בקיבוצים, בישובים וערים הסובבות. לצערי ק"ש לא מצליחה להפוך למה שהייתה גליל עליון כשכל הסביבה מגיעה לתמוך. אני מאמין שאם סוף סוף ההתאחדות תבין שאפשר לעשות מהפך של ממש בעולם הכדורגל כמו בכדורסל בו שליש מהאוהדים הם חובשי כיפה, כך זה יכול לקרות בק"ש אם משחקי הכדורגל לא היו בשבת״.

״אני משוכנע שאיזי שהוא מבחינתי מנכ"ל הגליל בדורנו, יכול להיות מאוכזב מאוד למרות שהכרטיסים ניתנים בחינם או במחיר מגוחך אבל איזי לא מחזיק את ק"ש מסיבות כלכליות אלא מציונות ואידיאולוגיה. אין ספק שהוא יכול להיות מאוכזב מאוד מהמספר הקטן של האוהדים שמגיעים״, הוסיף.

ראוי לציין כי המנויים בק"ש נעים בין 200 שקלים למנוי ילד/ חייל/ אישה/ נכה, ו- 400 שקלים למנוי מבוגר. כרטיסים למשחקים נמכרו עד כה ב-40 שקלים למבוגר ו-10 שקלים לנוער כשבמשחקים גדולים צפוי המחיר להיות כפול. ״המחיר של מנוי אצלנו זהה למחיר בליגה לאומית, אין דברים כאלה בארץ וזה ראוי להערכה", סיפר גורם בקריה, ״מחיר כזה של מנוי מצדיק קניית מנויים על ידי כל האוהדים כך שאת מחירי הכרטיסים ישלמו אוהדי האורחים״.

אוהדי ק&qout;ש (עמית מצפה)
אוהדי ק"ש. אי אפשר להתלונן על מחירי המנויים (עמית מצפה)
 

אוהד הקבוצה, דוד ממן, טוען שהסיבה נעוצה ביכולת הקבוצה: "הקהל לא מגיע כי אין כדורגל מהנה ואטרקטיבי, המשחק הוא לא יפה לעין. אפשר לצרף את נושא השבת שזה לא ממש תלוי בנו - ההנהלה ואיזי עושים הכל כדי לשנות את זה גם במחירי מנויים ובכל דרך אפשרית. כשהקבוצה הייתה אטרקטיבית ואיכותית ראינו את זה ביציעים ועכשיו הגיעו שמות שלא מתחברים אלים ולא מספקים את הסחורה״.

איזי: "במשחק אחד בית"ר עשתה סכומים שלא הרווחתי 15 שנה"
שחקן בק"ש התייחס גם כן לנושא: ״לאיזי, להנהלה ולנו השחקנים מגיע הרבה יותר מכמות הקהל הזו. משקיעים פה, נותנים הכל, יש הישגים ועדיין הקהל לא מגיע. מה יקרה כשיתחיל החורף וירד גשם? נשחק מול 200 צופים?".

ומה חושב איזי שירצקי? מבחינת אחוזים מגיעה כמות סבירה של אוהדים מתושבי העיר, בתל אביב יש 600 אלף תושבים ומגיעים 5-6 אחוז בכל שבת לשלוש הקבוצות יחד״. מנגד הוא יודע שכך אי אפשר להמשיך: ״קשה מאוד להחזיק קבוצה כך ואם נרצה להישאר למעלה חייב להיות שינוי, כואב לי, אני רואה את בית"ר עם 30 אלף במשחק אחד ומרוויחה סכומים שב-15 שנה לא הרווחתי בק"ש״.

שירצקי. &qout;כואב לי&qout; (יניב גונן)
שירצקי. "כואב לי" (יניב גונן)
 

״בשנת האליפות אפילו היו לי יותר הוצאות מהכנסות״, הוסיף הבעלים והמשיך: "זו הפתעה שהיינו בצמרת בשנים האחרונות כי קשה להתמודד ככה, אפילו לב"ש יש 10 אלף במשחק, אין קהל אין אוירה ואין הכנסה. אין כלום״. חשבתם ששירצקי יישבר? זה אפילו לא באופק: "ממש לא קל לבוא כל שבוע לק"ש אבל אשאר כאן גם בשביל אותם 1,000 איש שמגיעים. אתמול היה קלאסיקו אז אפשר לנסות להבין, כמעט ואני נשארתי לראות את זה״. 

תירוצים לא חסרים לאוהדים הצפוניים אך אפשר להצביע על תמונה ברורה - גם הקהל עצמו חושב שהוא מפונק ולא מגיע במספרים שבאמת מגיעים לקבוצה עם הישגים. אם בצפון רוצים שהבעלים לא יברח למרכז מסיבה של חוסר הערכה ביציעים כדאי שיתעוררו ויתחילו להצביע ברגלים.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */