יום רביעי, 03.07.2024 שעה 08:24

הסוסים האדומים: האהבה של פרגי, אואן ורוני

המכנה המשותף של המנג'ר האגדי, חלוץ ואקס מנצ'סטר יונייטד הוא החיבה הגדולה לסוסים. סיפורם של שלושת האגדות שמאוהבים במירוצי החיות האצילות

|
אלכס פרגוסון וצוק גיברלטר (רויטרס)
אלכס פרגוסון וצוק גיברלטר (רויטרס)

טירוף מרוצי הסוסים באנגליה סוחף אחריו לא מעט עניין. האפשרות לזכות בסכומי כסף גדולים מספר דקות בלבד לאחר ההימור, גורם לאנשים להעדיף אותו על פני ענפי ספורט אחרים כמו כדורגל או כדורסל, להם צריך לחכות מספר שעות עד לרגע הזכייה, או ההפסד...

הרווח הגדול ממירוצי הסוסים לא מגיע רק למהמרים עצמם. החשיבות הגדולה שמייחסים בעלי הסוסים לאילן היוחסין של הסוסים המנצחים, גורם להם לשלם מאות אלפי פאונדים על הרבעות וכל העסק הופך לרווחי למדי.

האהבה לחיות, היוקרתיות וכמובן הכיס המנופח, הם אלה שמושכים את הטופ של הממלכה אל הספורט, ביניהם אנשי כדורגל בולטים, כמו אלכס פרגוסון, וויין רוני ומייקל אואן. קשה להבין את האהבה לספורט למי שלא התנסה בו, אך אפשר להשוות את זה לאהבה לחיית מחמד, שפשוט מכניסה לבעליו כמות גדולה מאוד של כסף.

פרגי עומד על  צוק גיברלטר
המנג'ר המצליח ביותר במנצ'סטר יונייטד ואחד המנג'רים הטובים בהיסטוריה, אלכס פרגוסון, היה מעורב במירוצי סוסים כמעט לאורך כל שנותיו ביונייטד. במרוצת השנים, התפתח פרגי לאחד מבעלי הסוסים הטובים בעסק וגרף מיליונים מגידול וטיפוח סוסים מצטיינים.

אלכס פרגוסון במסלול הסוסים (רויטרס)
אלכס פרגוסון במסלול הסוסים (רויטרס)
 

אחד מסיפורי הסוסים הכי מוכרים בממלכה הוא הסכסוך בין פרגוסון לבין בעלי מנצ'סטר יונייטד דאז, ג'ון מגנייר. למגנייר היו בזמנו כמעט 30 אחוז ממניות הקבוצה והוא נתן לאשתו, סו, חובבת סוסים ידועה ולפרגוסון בעלות משותפת על הסוס האירי "צוק גיברלטר". ה"צוק", סוס בעל אילן יוחסין ונתונים מרשימים, רשם לאורך הקריירה שלו זכיות של למעלה מ-1.1 מיליון פאונד והניב לשניים הרבה אושר ועושר בקריירה הקצרה שלו.

רווחיות הסוס אינה מסתיימת לאחר הקריירה הקצרה שלו (בד"כ בין 4 ל-5 שנים), אלא ממשיכה בשנים שלאחר השיא בהרבעות שמגיעות לעיתים למיליוני פאונדים. ה"צוק" פרש ופרגי חשב לתומו שיזכה לרווח מההרבעות, אלא שמגנייר טען שהעניק את הזכויות למאמן הסקוטי רק לתקופת קריירת המירוצים של הסוס.

צוק גיברלטר. 2 מיליון פאונד בזכיות (רויטרס)
צוק גיברלטר. 2 מיליון פאונד בזכיות (רויטרס)
 

פרגי כעס, מגנייר עמד על שלו והסקוטי היה בדרכו החוצה מהיונייטד עד שהמנג'ר התפשר על פיצוי של 2.5 מיליון פאונד. מגנייר אגב, עם או בלי קשר, מכר את זכויותיו ביונייטד למלקולם גלייזר. מה שפרגי לא ידע, שבשנים שלאחר הפרישה, סכום ההרבעות של ה"צוק" הגיע ל-2 מיליון פאונד בשנה.

אגב, באפריל השנה, אחד הסוסים של פרגי התמודד במירוץ גראנד נשיונל יוקרתי ביום בו יונייטד פגשה את סיטי לדרבי הגדול של מנצ'סטר. פרגוסון נאלץ לוותר על המירוץ אך שיחרר את ההצהרה: “כדורגל היא אהבתי הראשונה, אך הסוסים נמצאים מאוד קרוב במקום השני".

האמנות של וויין רוני עולה באש
מי שזכה לפחות הצלחה בעולם הסוסים הוא וויין רוני. החלוץ הבעייתי של יונייטד, שנדמה שכל הזמן נמצא עם רגל אחת מחוץ לקבוצה, התאהב בספורט והחליט לקנות שלושה סוסים בשנה שעברה. פיפי, טומוואי וסוויצ'ארוני החלו להתחרות תחת הבעלים המפורסם ולאחר שנחלו מספר אכזבות, הפכו לבדיחת הממלכה.

רוני הוציא כ-80 אלף פאונד על שלושת הסוסים הגזעיים ובחצי שנה הראשונה זכה ב-5,000 פאונד עלובים, סכום דומה למה שהשחקן מרוויח בחצי יום עבודה ביונייטד.

וויין רוני. בדיחה על המסלול (רויטרס)
וויין רוני. בדיחה על המסלול (רויטרס)
 

וויין לא התייאש והחליט לרכוש סוס נוסף, Yourartisonfire (האמנות שלך עולה באש) בצוותא עם חברו, ג'ון אושיי, שהספיק לעבור לסנדרלנד מאז. הסוס העניק לו סוף סוף את ניצחונו הראשון ביולי בשנה שעברה, דווקא במירוץ שרוני פיספס, כאשר היה בחופשה פרטית בלוס אנג'לס.

האהבה הגדולה של מייקל אואן נמצאת בכלל באורווה
האהבה לסוסים זה משהו שכנראה שנמצא באוויר של חדר ההלבשה של מנצ'סטר יונייטד. מייקל אואן התאהב בסוסים דרך אישתו, לואיז ולאחר נישואיהם ב-2004, רכשו השניים את אורוות בית מאנור בצ'שייר ומחזיקים בעצמם במספר סוסים.

אואן הוא אחת הדמויות הבולטות בסבב מירוצי הסוסים בממלכה כשהוא משמש כנותן טיפים למהמרים ונוהג לפקוד בכל המירוצים הגדולים בסבב.

מייקל אואן ברויאל אסקוט. &qout;מפתח רגשות לסוסים&qout; (ladbrokes.com)
מייקל אואן ברויאל אסקוט. "מפתח רגשות לסוסים" (ladbrokes.com)
 

אואן ניסה להשוות בין שתי האהבות הגדולות שלו באחד הראיונות שהעניק: "כשאתה מבקיע גול, אתה שמח ל-10 שניות, אבל זו שמחה מזוקקת מלאת אדרנלין וזה משהו שאתה לא יכול לחקות. כשאתה מגדל סוס, אתה מפתח אליו רגשות וזה מיוחד, חוסר האונים שלך לאופן בו הוא רץ הופך את זה לחוויה מורטת עצבים, אך מדהימה, במיוחד אם הוא מנצח. יש בזה יותר תחושת הקלה יותר מאדרנלין, אך אין ספק שזה ממכר".

במאי האחרון המליץ אואן לאלכס פרגוסון על סוסתו, לילי אגנס בתקווה שהטיפ יסייע לפרגי לזכות בסכום כסף נכבד (יחס של 2 ל-9), על מנת שירכוש סוס נוסף מה'מאנור האוס'. הטיפ לא עזר, אך אואן עדיין נחשב לאחד הממליצים המוצלחים ומדוייקים בסבב.
 

בואו להרוויח ממרוצי סוסים

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */