יום שישי, 05.07.2024 שעה 14:41

הפתעה באיסטנבול: ינקוביץ' ניצחה את אזרנקה

הסרבית ניצחה 4:6 ו-3:6 את המדורגת שנייה בעולם. סרינה וויליאמס גברה על רדוונסקה. פדרר התקשה לנצח בבאזל. יוני ארליך הודח מטורניר ולנסיה

|
ילנה ינקוביץ´ חוגגת (רויטרס)
ילנה ינקוביץ´ חוגגת (רויטרס)

ילנה ינקוביץ', מי שהייתה ראשונה בעולם אי שם ב-2008, וחזרה רק בחודש האחרון לטופ 10 אחרי כמה שנים בינוניות, רשמה את ההפתעה הגדולה הראשונה באליפות סוף השנה באיסטנבול כשגברה על השנייה בעולם, ויקטוריה אזרנקה, 4:6 ו-3:6.

הסרבית, שעצם הגעתה לטורניר סוף השנה אחרי שהחלה את 2013 אי שם בסביבות המקום ה-30 בעולם מהווה הישג עצום, הגיעה למשחק כשאין לה מה להפסיד. אזרנקה, שגם מול שרה אראני נראתה לא טוב, ביצעה 40 טעויות לא מחויבות במשחק, וזה לא הספיק מול ינקוביץ' של החודשים האחרונים.

הסרבית שברה ל-1:2, ונשברה חזרה. היא שברה שוב ל-2:3 והצליחה לשמור אחרי משחקון ארוך ל-3:5 בדרך לזכייה במערכה הראשונה. במערכה השנייה ינקוביץ' שברה שוב ל-1:2 ומכאן שמרה על ההגשות שלה כשאזרנקה הייתה עסוקה בלהציל שוב ושוב נקודות שבירה. לבסוף השיגה ינקוביץ' שבירה מכריעה במשחקון התשיעי וניצחה.

במשחק נוסף בבית הלבן, גברה המדורגת חמישית בעולם, נה לי הסינית, על שרה אראני מאיטליה 3:6 ו-6:7 (5:7). אראני, שנפצעה מול אזרנקה, החליטה לעלות לשחק למרות הפציעה ונתנה פייט לסינית בעיקר במערכה השנייה כשהצילה נקודת משחק וחזרה מפיגור ל-5:5, לפני שהמערכה הגיעה לשובר שוויון בו ניצחה הסינית.

ההפסד השני של אראני הוציא אותה מתמונת חצי הגמר, כאשר ינקוביץ' ונה לי שלזכותן ניצחון אחד, יאבקו ראש בראש על מקום בחצי הגמר.

במשחק שסיים את הערב, הבטיחה כצפוי הראשונה בעולם, סרינה וויליאמס את עלייתה לחצי הגמר אחרי 2:6 ו-4:6 מול הרביעית בעולם, אגה רדוונסקה מפולין זהו הפסדה השני בטורניר של הפולנייה, אחרי שאתמול נוצחה ע"י פטרה קביטובה.
 

נה לי בפעולה (רויטרס)
נה לי בפעולה. ניצחה את אראני (רויטרס)
 

 פדרר איבד מערכה אבל שרד בבאזל
רוג'ר פדרר המשיך לא לשכנע, אבל למזלו נחלץ מעוד הפסד מביך כשהתגבר על פיגור מערכה וניצח בשמינית גמר הטורניר הביתי שלו בבאזל את דניס איסטומין האוזבקי 6:4, 3:6 ו-2:6. פדרר שאיבד את המערכה הראשונה, הציל ארבע נקודות שבירה במשחקון השני של המערכה השנייה, ורק במצב של 3:3 הצליח לשבור את יריבו המדורג 48 בעולם, ומשם כבר השתלט על המשחק בדרך לרבע הגמר.

פדרר זכה בטורניר בו היה נער כדורים בילדותו, חמש פעמים. אם פדרר יזכה בטורניר הוא יבטיח את מקומו באליפות סוף השנה, לאחר ההפסדים המוקדמים של יריביו במרוץ ללונדון, סטן ואורינקה ורישאר גסקה.

רוג´ר פדרר מנצח בבאזל (רויטרס)
רוג´ר פדרר. עוד ניצחון בבאזל (רויטרס)
 

אלוף השנה שעברה, חואן מרטין דל פוטרו, שנמצא בכושר מצוין, גבר בסיבוב הראשון על הנרי לאקסונן משוויץ בן ה-21 שקיבל כרטיס חופשי (224), 4:6 ו-4:6. איבן דודיג הקרואטי עלה לרבע הגמר כשהביס את המדורג שישי, קאי נישיקורי מיפן עם 1:6 ו-2:6.

מיכאל לודרה הצרפתי לא התחשב בשאיפות של בן ארצו, רישאר גאסקה, להגיע לאליפות בלונדון והדיח אותו בסיבוב הראשון עם 4:6 ו-2:6. ואצ'ק פוספיסיל הקנדי, שמתבסס בטופ 40, גבר על רובין האסה ההולנדי 4:6 ו-4:6.

בטורניר ולנסיה, הודח יוני ארליך עם שותפו הדרום אפריקני כבר בסיבוב הראשון של טורניר הזוגות. ארליך ואנדרסון הפסידו לפרננדו ורדסקו ודוד מאררו הספרדים 6:4, 6:7 (9:11) ו-5:10, במשחק בו הייתה רק שבירה אחת של ההגשה.

ארליך (יוסי ציפקיס)
ארליך. לא הצליח בוולנסיה (יוסי ציפקיס)
 

ביחידים, גבר השלישי בעולם, דוד פרר, על הצרפתי המסוכן תמיד, גאל מונפיס 3:6ו-2:6. פיליפ קולשרייבר הדיח בדרבי גרמני את טומי האס המדורג שני, 6:3, 3:6 ו-3:6.

הרצליה: גלושקו גברה על חזניוק, בוצר ברבע הגמר 
יוליה גלושקו, המחבט הישראלי מספר שתיים, נותרה הנציגה היחידה של ישראל בטורניר הנשים המחלק פרסים בסך 25,000 דולרים בהרצליה. גלושקו, 95 בעולם, גברה בשמינית הגמר על המחבט הישראלי מספר שלוש,  דניז חזניוק (316) 1:6 ו-3:6.

גלושקו פתחה עם שבירה ועלתה ל-0:2, חזניוק שברה בחזרה אחרי משחקון ארוך, אבל גלושקו השיבה בארבעה משחקונים רצופים וזכתה במערכה הראשונה. גלושקו עלתה ל-0:2 גם במערכה השנייה, אבל הפעם חזניוק שמרה על ההגשות, ונשברה שוב רק במשחקון התשיעי. גלושקו תפגוש ברבע הגמר את יוליה ביגלזמיר מאוקראינה (178) שהביסה את ליבי מש הישראלית 0:6 ו-0:6.

יוליה גלושקו (משה חרמון)
יוליה גלושקו. הנציגה הישראלית היחידה בהרצליה (משה חרמון)
 

בטורניר הגברים בר בוצר הוא הנציג הישראלי האחרון בטורניר לאחר שניצח בשמינית הגמר את הונג מטאיוואן 0:6 ו-2:6 וברבע הגמר יפגוש  בוצר את המדורג שני בטורניר ו-480 בעולם, פורטונה מאיטליה. דניאל סקריפניק הפסיד לברודי מבריטניה 6:4 6:0 

במשחק שסיים את הערב, הבטיחה כצפוי הראשונה בעולם , סרינה וויליאמס את עלייתה לחצי הגמר אחרי 2:6 ו-4:6 מול הרביעית בעולם' אגה רדוונסקה מפולין זהו הפסדה השני בטורניר של הפולנייה, אחרי שאתמול נוצחה ע"י פטרה קביטובה.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */