יום שני, 08.07.2024 שעה 12:48

אוסטרוביץ': במצבים כאלה יש לנהוג בקיצוניות

יו"ר רמה"ש זועמת על הביקורת החריפה שהועברה על קבוצתה בשל אי ההופעה למשחק בגביע ווינר: "אנחנו לא אלה שהורסות את הכדורסל הנשים"

|
רחל אוסטרוביץ, לבדה במערכה (יניב גונן)
רחל אוסטרוביץ, לבדה במערכה (יניב גונן)

ברמת השרון חיכו כל היום כדי להגיב למכתב קבוצות ליגת העל נשים והערב (שלישי) הגיעה התגובה. הקבוצה מהשרון הפיצה מכתב לקבוצות הליגה בו היא מאשימה אותן שלקחו צד ובחרו לא לתמוך בה במאבק.

"קראנו את מכתב יושבי הראש של ליגת על בכדורסל נשים, ונדהמנו" אומרת רחל אוסטרוביץ', יו"ר הקבוצה וממשיכה: "לא נמצא שם אפילו הקול האחד שיגן, שיתמוך, שינסה להבין למה לא הופענו למשחק. עדר עד הסוף".

"כבר 27 שנים שדרכנו רצופה מאבקים בלתי פוסקים. 27 שנה עברו מאז החליט איגוד הכדורסל לקיים את גמר משחקי המכביה בכדורסל נשים באולם קטן ומוזנח בכפר המכביה, כשמנגד גמר הגברים נקבע ליד אליהו. 27 שנה עברו מאז התארגנו שחקניות, אוהדות ופעילות פמיניסטיות, והחלטנו לא להופיע למשחק. במפגן סולידריות מרגש, נבחרת ארה"ב שמולה היינו אמורים לשחק, החליטה לא להופיע גם היא כאות הזדהות. בתגובה החליט האיגוד לפרק את הנבחרת".

כך החל למעשה מאבק שנמשך עד היום. פנייה לבית המשפט החזירה את הנבחרת לפעילות, שהתוצאה הישירה שלה היתה עלייה היסטורית לגמר אליפות אירופה לנבחרות, שאף התקיימה בארץ  ב-1991.

"מאז נאבקנו על כל זכות בסיסית שלנו כמי שעוסקות בכדורסל להנאתנו ולפרנסתנו. הלכנו לבית המשפט כדי לשנות את התקנון שאסר על שיתוף זרות ועולות חדשות – וניצחנו. הגענו עד בג"צ כדי להשוות את ההקצבות העירוניות לכדורסל נשים – וניצחנו. תבענו, שוב בבג"צ, את רשות השידור כדי שישדרו אותנו – וניצחנו. אלה רק חלק קטן משלל ההישגים שלנו, שהפכו את כדורסל הנשים למקצוע מכובד, מכניס וראוי לחיקוי. לא מיותר לציין כי המאבקים שלנו, שגם אז לא נמצאו להם יותר מדי שותפים, היו תקדימים שכל קבוצות הליגה נהנו מהם. 

אורנה אוסטפלד, ברמת השרון נחושים במאבק  (משה חרמון)
אורנה אוסטפלד, ברמת השרון נחושים במאבק (משה חרמון)
 

ברמת השרון המשיכו בהאשמות כלפי שאר קבוצות ליגת העל, "אתם במקום להניח בצד את המאבקים נגועי האינטרסים והפוליטיקות, במקום לאחד כוחות במאבק האמיתי למען הכדורסל, משתפים פעולה עם אלה המבקשים להנציח את המצב הקיים ולהשאיר אותנו במקום הקטן והשולי של הספורט. אבל לא תצליחו. כי כבר קראו לנו בכל שמות הגנאי האפשריים, אמרו עלינו את כל הדברים המכוערים וייחסו לנו את כל הכוונות המופרכות האפשריות. אבל לא אנחנו הורסות את כדורסל הנשים בישראל".  

"על כל אלה, ועל אפליות רבות אחרות, שהחזירו אותנו שנים אחורה, אנחנו לא מוכנות לשתוק עוד. וכמו אז, מצבים קיצוניים דורשים מהלכים קיצוניים. למשל, לא להופיע למשחק. אז נכון, אין לנו פרטנרים למחאה כפי שהייתה בזמנו נבחרת ארצות הברית. אבל אולי, כמו אז, ב-86', זו תהיה רק ההתחלה של שינוי שיביא את כדורסל הנשים למקומות טובים יותר".

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */