יום רביעי, 08.05.2024 שעה 22:54

בניגוד להחלטה: מזרחי מונה לנציג במועצה

ללא אישורה של הנהלת איגוד הכדורסל, יו"ר האיגוד, דני חלוץ, החליט שמ"מ יו"ר האיגוד, שמעון מזרחי, יהיה נציג האיגוד במועצת הספורט העליונה

|
דן חלוץ ושמעון מזרחי (חגי ניזרי)
דן חלוץ ושמעון מזרחי (חגי ניזרי)

בישיבת הנהלת איגוד הכדורסל שנערכה ב-8.10.13 דנה ההנהלה במינוי של נציגים למועצה לאומית לספורט, למועצת ההימורים ולמועצה לאומית למניעת אלימות. ההנהלה החליטה לאשר את דני חלוץ כנציג האיגוד במועצה לאומית לספורט, את עמירם הלוי כנציג למועצה לאומית למניעת אלימות, ואילו את המנכ"ל למועצת ההימורים. בפרוטוקול על הישיבה מצוין כי:"עדכון לאחר הישיבה:עקב מגבלה קשיחה של שלוש שנים לתפקיד ימלא דני חלוץ את תפקיד הנהציג של האיגוד במועצת הטוטו. תפקיד הנציג במועצת הספורט העליונה ייקבע בהקדם. לפיכך הוסרה מועמדות המנכ"ל לתפקיד".

למעשה חלוץ לאחר שראה שאם ימנה את המנכ"ל בן שושן כנציג האיגוד הוא יצטרך להיות בתפקיד במשך שלוש שנים. מכוון שחלוץ מתכוון להחליף בקרוב את המנכ"ל, הוא החליט על דעת עצמו ללא אישור ההנהלה, ובניגוד למעשה למה שהחליטה לפני כן, שהוא יהיה נציג האיגוד במועצת ההימורים ומזרחי ששמו כלל לא עלה יהיה נציג האיגוד במועצה העליונה לספורט.

לאור זאת סיעת עוז שלחה היום באמצעות עו"ד אמיר רוזנברג מכתב חריף ביותר לשרת הספורט לימור לבנת ולשר האוצר יאיר לפיד, אשר להם הסמכותלמנות את נציגי איגוד הכדורסל במועצת ההימורים ובמועצה הלאומית לספורט.

בין השאר כותב עו"ד רוזנברג כי: "לאור כל האמור, נדהמן מרשיי לגלות כי בניגוד לדיון שהתקיים בהנהלה, ללא שום היוועצות מחד, אך מצד שני יצירת מצג של הייועצות, נשלחה אליכם הודעה "כאילו" מר שמעון מזרחי הוא המועמד המומלץ על ידי איגוד הכדורסל כנציג איגוד הכדורסל, למועצה הלאומית לספורט. הפעם הראשונה בה הוזכר שמו של מר שמעון מזרחי בהקשר זה, הוא במכתב שנשלח אליכם ביום 10.10.13. המכתב נשלח ללא ידיעת ההנהלה. בלי דיון בעניינו של מר מזרחי בהנהלה. בלי להודיע על כוונה כזו, וגרוע מכך כאשר בישיבת ההנהלה הוצג גורם אחר כמומלץ".

עוד כותב עו"ד רוזנברג על ההחלטה למנות את מזרחי כי: "כי אי אפשר להבין, כיצד הועלה על הדעת, לשלוח מכתב לשרים, בשם איגוד הכדורסל, שאינו מבטא את המציאות המשפטית הנכונה, ואף אינו מבטא מציאות עובדתית נכונה, בהיותו יוצר מצג "כאילו" שמו של מר מזרחי נדון אי פעם בהקשר זה, ומומלץ על ידי איגוד הכדורסל. חמור מכך, מר שמעון מזרחי, ואין בכך כדי לפגוע בהערכת מרשיי על פעלו עבור הכדורסל בעבר ובהווה, ובוודאי גם בעתיד, כלל אינו יכול להיות מועמד לחבר המועצה הלאומית לספורט. בימים אלה, בהם משרד התרבות והספורט עושה כל שלאל ידו למגר את תופעת ניגוד העניינים, אין  להעלות על הדעת כי מר מזרחי, שהוא יו"ר ובעלים של קבוצת מכבי ת"א יכהן כחבר המועצה. לא זו בלבד, מר מזרחי הוא חבר הנהלת "מרכז" מכבי לו נציגים במוסדות המיוצגים במועצה הלאומית לספורט, דבר היוצר על פי הוראות החוק עצמו, ניגודי עניינים חמורים".

צבי ליבר מראשי סיעת עוז אמר בתגובה כי: "דני חלוץ שהובא כהבטחה גדולה לאיגוד הכדורסל במטרה למיגור השחיתות הסתבך עכשיו בפרשה של זיוף לכאורה של החלטת ההנהלה. מעולם ההנהלה לא החליטה על מינוי שמעון מזרחי כמעומד ונציג במועצה הלאומית לספורט. אני לא מבין מאיפה יש לו את האומץ לשלוח את המכתב בניגוד להחלטת הנהלה האיגוד. אם ימצא כי חלוץ פעל בניגוד להחלטת ההנהלה אין מנוס מסיום תפקידו באיגוד הכדורסל בשל פרשה חמורה זו".

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגן יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */