יום שישי, 20.09.2024 שעה 20:39

טורניר איסטנבול: וויליאמס בבית עם רדוונסקה

הראשונה בעולם הוגרלה גם עם קביטובה וקרבר בטורקיה. בבית השני נמצאות אזרנקה, נה לי, אראני וינקוביץ'. רישאר גסקה זכה בתואר שלישי העונה

|
סרינה וויליאמס. מחפשת תואר נוסף העונה (רויטרס)
סרינה וויליאמס. מחפשת תואר נוסף העונה (רויטרס)

חגיגת הטניס באיסטנבול, אליפות סוף השנה של סבב הנשים, נפתחה הערב כשבטקס חגיגי , נערכה הגרלת הבתים של הטורניר, בנוכחותן של  הטניסאיות המשתתפות, כולן בשמלות ערב.

שמונה הטניסאיות שהעפילו לטורניר, חולקו לשני בתים. בראש הבית האדום נמצאת הראשונה בעולם, סרינה וויליאמס. לצידה הוגרלו הרביעית בעולם, אגיינשסקה רדוונסקה; השישית בעולם ואלופת 2011, פטרה קביטובה; והתשיעית בעולם, אנג'ליקה קרבר.

בראש הבית הלבן, נמצאת השנייה בעולם, ויקטוריה אזרנקה. יחד איתה החמישית בעולם, נה לי; השביעית בעולם, שרה אראני; והשמינית בדירוג, ילנה ינקוביץ הסרבית.

ממבט ראשון על ההגרלה, ברור כי הבית האדום יהיה בית המוות, כשרדוונסקה, קביטובה וקרבר נחשבות שוות כוח ויאבקו על המקום השני בבית, המוליך לחצי הגמר. בבית הלבן, נראה כי אזרנקה ונה לי יעפילו בקלות לחצי הגמר.

בתוך כך, חולקו היום שני התארים האחרונים של סבב הנשים ב-2013. קרולין ווזניאקי הדנית זכתה בתואר ה-21 שלה , והראשון ב-2013, כשגברה בגמר טורניר לוקסמבורג, 2:6 2:6 על אניקה בק בת ה-18 מגרמניה לה היה זה גמר ראשון בקריירה. ווזניאקי תגיע גם היא לאיסטנבול אם כי כמחליפה ראשונה. המחליפה השנייה היא סלואן סטיבנס האמריקנית.

ויקטוריה אזרנקה (רויטרס)
ויקטוריה אזרנקה. תצליח להפתיע את וויליאמס? (רויטרס)
 

סימונה האלפ מרומניה זכתה בתואר החמישי שלה ב-2013 (שנייה רק לסרינה וויליאמס השנה שזכתה בעשרה תארים), כשגברה בגמר הקרמלין קאפ במוסקווה על סמנתה סטוסר האוסטרלית, 6:7 ו-2:6. האלפ הגדילה לעשות העונה כשכל חמשת התארים שלה היו על משטחים שונים .

רישאר גסקה זכה בתואר שלישי העונה
שלושה תארי  ATP חולקו. רישאר גסקה הצרפתי עבד קשה מאוד כדי לנצח בגמר הקרמלין קאפ את מיכאל קוקושקין מקזחסטן 6:4, 4:6 ו-4:6 אחרי שעתיים ו-24 דקות.

גסקה בן ה-27 זכה בתוארו שלישי העונה וחלף על פני ג'ו וילפריד טסונגה במרוץ לאליפות סוף השנה בלונדון, ונכון להיום הוא הטניסאי השמיני במרוץ, אם כי נותרו עוד שבועיים להכרעה הסופית. החלום של גסקה כבר עמד להתנפץ כשקוקושקין הוליך ביתרון מערכה ושבירה במערכה השנייה, אבל אז הצרפתי התעלה וזכה בשלושה משחקונים ולקח את המשחק למערכה שלישית, בה שבר במצב של 4:4, וניצח. זו הפעם הראשונה מאז 2006 שגסקה קוטף 3 תארים בעונה אחת.

רישאר גסקה. שנה מצוינת לצרפתי (רויטרס)
רישאר גסקה. שנה מצוינת לצרפתי (רויטרס)
 

טומי האס בן ה-35 זכה בתואר השני שלו השנה כשניצח בגמר טורניר וינה את רובין האסה ההולנדי,  3:6, 6:4 ו- 4:6. האס שזכה השנה גם בטורניר מינכן, קוטף את התואר בוינה בפעם השנייה בקריירה לאחר שזכה בתואר גם ב-2001, לפני 12 שנה. האס מפגר כרגע ב-700 נקודות אחרי גסקה במרוץ ללונדון, ושומר על סיכוי תאורטי להגיע לטורניר .

את ההפתעה של היום חולל גרגור דימיטרוב, הבולגרי בן ה-21, שחזר מפיגור מערכה לניצחון על השלישי בעולם, דוד פרר, בגמר טורניר שטוקהולם, 6:2, 3:6 ו-4:6. זה התואר הראשון בקריירה של הבולגרי, שמדורג 28 והוא הטניסאי הצעיר ביותר בטופ 50.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */