יום ראשון, 07.07.2024 שעה 14:50
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

הפ' ת"א יורדת לאילת, גרינברג מחפש ניצחון ראשון

קטש ואדלשטיין בשחזור חצי גמר "פתאל" ב-19:30, הפ' י-ם תנסה להתאושש מול הרצליה ב-20:30. חולון נגד נס ציונה ובכורה לנתניה בליגה מול אשדוד

|
ניצן חנוכי. יפגוש את הפועל ת
ניצן חנוכי. יפגוש את הפועל ת"א בבית (יניב גונן)

מחזור הפתיחה ביורוליג וביורוקאפ כבר מאחורינו, וכעת הפנים נשואות לקראת המחזור השני של ליגת העל שייצא לדרך הערב (ראשון) עם חמישה משחקים, כשבמוקד בני הרצליה תנסה לרשום ניצחון בכורה בליגה ולהנחיל למאמן בראד גרינברג וחבורתו הירושלמית החזקה, הפסד שני ברציפות.

הפועל חולון תקווה להמשיך במונמטום החיובי בו היא נמצאת אחרי הניצחון הסנסציוני על מכבי ת"א ותארח באולם הפחים את העולה החדשה מנס ציונה. מכבי ראשל"צ ומתן חרוש יארחו את גלבוע/גליל ללא יובל נעימי, וברק נתניה תערוך בכורה ישראלית בדרום מול מכבי אשדוד המלהיבה.

הפועל ת"א תגיע לאולם בגין באילת לקרב מול הקבוצה המקומית במשחק בו שתי הקבוצות ייאבקו על הזכות להישאר עם מאזן ניצחונות מושלם. ביום שני יינעל המחזור בשחזור משחק האליפות כשמכבי ת"א, מתחתית ליגת העל תארח את מכבי חיפה בהיכל נוקיה.

בני הרצליה - הפ' י-ם, 20:30
אחרי ניצחון ביורוקאפ על אקדמיק סופיה, הפועל ירושלים עדיין לא שבעה ומחפשת לרשום ניצחון שני ברציפות ובכורה בליגה לעונת 2013/14.

למרות ההפסד לאשדוד, המאמן בראד גרינברג קיבל ביום רביעי הופעות מרשימות ממספר שחקנים והתעלות ברגי הקלאץ' של יותם הלפרין, ארט פרחובסקי, רונאלד דופרי ואדם אריאל הצעיר שקנה את מקומו בהרכב הקבוצה ביושר. אריאל, נחשב כיום לאחד השחקנים המרתקים בליגה ורק בשבילו שווה להגיע לאולם היובל בשרון.

הלפרין מרוצה (חגי ניזרי)
הלפרין. התעלה במשחק האחרון עם הופעה מרשימה (חגי ניזרי)
 

אחרי שסיים ללא נקודות את הבכורה החלשה באדום, הלפרין התאושש ביורוקאפ, קלע 12 נקודות באחוזים גבוהים והפגין הרבה מנהיגות במאני טיים. לצידו של הלפרין בלט הרכז דרווין קיצ'ן שמוביל את הקבוצה באסיסטים לאחר שמסר שבעה מול אשדוד ותשעה מול סופיה.

הסנטר הבלרוסי ארט פרחובסקי אמנם סיים כטופ סקורר ביורוקאפ ושלט מתחת לסלים, אך בליגת הגארדים הישראלית, גבוהים הם לא באמת גבוהים אלא פורוורדים זריזים ופרחובסקי, שהתקשה רבות מול אשדוד וסיים עם שתי נקודות בלבד, יתקשה מאוד להשתלב בקצב המהיר של ליגת העל.

בראד גרינברג (יניב גונן)
בראד גרינברג. יחפש ניצחון נוסף, הפעם על בני הרצליה (יניב גונן)
 

ירושלים ניצחה בכל ששת המפגשים האחרונים בין שתי הקבוצות, אך אנדודי איבי, מייק אומה וכריס וורן ינסו לשים לזה סוף. דרור כהן, עוזרו של המאמן אפי בירנבוים, פוגש את קבוצתו בשלוש העונות החולפות. הרכז אבי בן שימול היה קרוב בשבוע שעבר לטריפל דאבל עם 9 נקודות, 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, אך בתור ישראלי יחיד שמספק את הסחורה, לאקוניס זה לא יספיק. הרצליה הלכה השנה על קונספציה של צעירים, אך בפועל אבירם זליקוביץ ועוז בלייזר קלעו 2 נקודות ושיחקו פחות מעשר דקות כ"א כאשר עידן זלמנסון וגיא לביא כלל לא שותפו.

הפועל אילת - הפועל ת"א, 19:30
שתי הקבוצות שרשמו ניצחונות בשבוע שעבר ייפגשו באולם בגין בשחזור חצי גמר טורניר "פתאל" שהתקיים מוקדם יותר הקיץ, אז גברה הקבוצה המקומית על האדומים לאחר שהפכו פיגור דו ספרתי במהלך המחצית הראשונה לניצחון. בעונה שעברה אילת גברה פעמיים על הפועל ת"א ובסה"כ המאזן בליגה בין שתי הקבוצות עומד על 7:9 לדרומיים כאשר הניצחון האחרון של הפועל באילת היה בעונת 92/93. קבוצתו של המאמן עודד קטש הפגינה יכולת גבוהה בקליעה מחוץ לקשת במחזור הפתיחה, כשחניכיו פגעו ב-63% אך לא הבריקו במשחק הריבאונד.

הפועל ת"א, שגנבה ניצחון מבני הרצליה בשיניים עם סל ניצחון ענק של יונתן שולדברנד, תנסה לרשום "וי" נוסף ולשמור על המאזן נקי מהפסדים. למרות הבאתו של הפורוורד ג'סטין הרפר, האדומים סבלו מנחיתות משמעותית בריבאונד בגן נר ואף מיעטו להגיע לקו העונשין (ארבע פעמים בלבד לעומת 24 פעמים של הרצליה), שני נתונים מדאיגים שהמאמן ארז אדלשטיין ישים עליהם דגש.

שולדברנד (משה חרמון)
שולדברנד. ישחזר את חצי גמר טורניר "פתאל" מול אילת (משה חרמון)
 

למרות שמסרה הכי הרבה אסיסטים (23) במחזור הפתיחה והציגה משחק קבוצתי נהדר, בפועל עדיין מחפשים לבצע שינויים בעמדת הרכז ולהחליף את וינסנט קונסיל. לעומתו, ג'וש אוונס, שהפגין יכולת טובה בניצחון על גלבוע/גליל, ימשיך בקבוצה. 

הפועל חולון - עירוני נס ציונה, 19:45
המפתיעה המרעננת של השבוע שעבר היא חולון, שדחפה את שחקניו של דייויד בלאט לקיר וגנבה ניצחון בייתי יקר על הצהובים מת"א. גוני יזרעאלי נבחר לשחקן המחזור בזכות שיא קריירה של 26 נקודות עם 6-7 מהשלוש, אליהן הוסיף שבעה אסיסטים. לגוני חסרות עוד 10 נקודות כדי להגיע ל-1,000 נקודות בקריירה בליגת העל.

הקהל המקומי הנהדר ימשיך ללוות את הקבוצה מאולם הפחים. אורח הכבוד במשחק יהיה איש העסקים רענן כץ, מלווה ברעייתו ובמנהלו העסקי בארץ, אחרי מפגש מיוחד עם ראשי הקבוצה במהלך השבוע, בו בירך כץ את השחקנים והצוות המקצועי על הניצחון המרשים על מכבי. כץ הוסיף וציין את התרשמותו הרבה מרוח הלחימה של הקבוצה ומתצוגת העידוד המרשימה של הקהל החולוני. בנוסף, כץ ביקש לעקוב מקרוב על התקדמות בניית הארנה החדשה בעיר ואף הסביר כי שוקל ברצינות את אפשרות כניסתו כשותף למועדון.

הפעם האחרונה שחולון פתחה את העונה עם 0:2 הייתה בעונת 08/09, אז המשיכה הקבוצה לזכייה בגביע המדינה. גם בעונה שלפני כן, ב-07/08, פתחה חולון עם 0:2 ובסיומה זכתה באליפות היסטורית. גארד חולוניה נאור שרון, קיבל השבוע את הכרטיס הכפול ונרשם למשחקיה של אליצור אשקלון מהלאומית, במדיה רשם 12 נקודות בבכורה.

רענן כץ (גיא בן זיו)
רענן כץ. במוקד המפגש בין חולון לנס ציונה (גיא בן זיו)
 

מנגד, קבוצתו של המאמן נדב זילברשטיין עדיין מחפשת ניצחון בכורה רשמי בליגה הראשונה. טיילר האניקט, האתלטי מנס ציונה שקלע 33 נקודות על הראש של הפועל ת"א בהכנה, פתח את העונה עם 26 נקודות ו-13 ריבאונדים מאיימים, שתי קטגוריות אותן הוא מוביל אחרי המחזור הראשון. נתון מעודד נוסף הוא שטל דן הגיע לקו 16 פעמים מול ראשל"צ, יותר מכל שחקן בליגה ויותר מכל שחקן ישראלי מאז תומר שטיינהוואר בעונת 2000/2001 שזרק מהקו 17 פעמים.

בימים האחרונים בדקו בקבוצה את האפשרות לצרף את הגארד האמריקאי, טימי באוורס, ששיחק בעבר ארבע עונות בישראל. נס ציונה ניהלה מ"ומ עם נציגיו של האמריקאי בן ה-31 ששיחק שלוש עונות ברציפות בהפועל ירושלים, זכה עם האדומים פעמיים בגביע המדינה אך עזב לאחר מכן לקאזרטה מהליגה האיטלקית הראשונה.

באוורס, בוגר מכללת מיסיסיפי סטייט, הגיע לישראל לראשונה ב-2005 לאחר שחתם בגבעת שמואל ושיחק תחת המאמן עופר ברקוביץ׳ שמשמש כיום כג׳נרל מנג׳ר בנס ציונה. בנוסף, באוורס שיתף פעולה במדי ירושלים עם רכז הקבוצה מהמושבה מאיר טפירו. נכון לעכשיו באוורס לא יגיע, אך בקבוצה לא פוסלים שינויים בסגל כאשר וורן קרטר נמצא על חוזה טרייאאוט לעוד שלושה שבועות והגארד פרסטון נואלס לא הבריק עד כה.

מכבי אשדוד - ברק נתניה, 19:35
אחת משתי הסינדרלות מהמחזור הראשון, מכבי אשדוד, תארח בביתה את ברק נתניה, שתקיים הופעת בכורה בליגה לאחר שמשחקה נגד מכבי חיפה נדחה לסוף החודש הבא. נתון לא מעודד מבחינת רובי בלינקו ושחקניו, הוא שמעבר לעובדה שאשדוד נמצאת בכושר נפלא, המאזן בין שתי הקבוצות בשלוש השנים האחרונות עומד על 3:5 לזכות האשדודים.

נתניה מגיעה לאחר רצף הפסדים שכולל הדחה מגביע המדינה ומגביע ווינר. עוזר המאמן יניב בורגר, נצפה במלחה מבצע תרשימי סקאוטינג על היריבה במהלך משחק הניצחון של אשדוד על ירושלים, מכאן נראה שהנתנייתים יגיעו מוכנים להתמודדות.

רובי בלינקו (חגי ניזרי)
רובי בלינקו. לאשדוד מאזן טוב יותר משל נתניה במפגשים בניהן (חגי ניזרי)
 

הגארד המצויין של נתי כהן, אוסטין פרימן, שכיכב נגד ירושלים עם 22 נקודות ב-24 דקות מהספסל, כל זה יומיים וחצי בלבד אחרי שנחת מארה"ב, ימשיך לשמש כמנוע של הקבוצה לצידו של הגארד קני הייז, והפורוורדים מרכוס דאב וראיין פירסון. משה מזרחי וליאור ליפשיץ, שהציגו יכולת טובה וניצחו את קבוצתם לשעבר, יקוו לרשום ניצחון שני ברציפות.

דאב האשדודי וג'וליאן מילס מנתניה, שיחקו יחדיו בעונה שעברה במדי אליצור אשקלון, אך נשארו בליגת העל וייפגשו בהיכל הקריה. אם אשדוד תנצח תהיה זו הפעם הראשונה שלה בליגה הבכירה עם 0:2 לאחר שני מחזורים.

מכבי ראשל"צ - הפועל גלבוע/גליל, 19:40
מלחמה בין שני מאמנים מקורבים מאוד אחד לשני ובעלי שנים רבות של עבודה משותפת. מתן חרוש היה לעוזרו של שרון דרוקר בהפועל ירושלים בעונת הזכייה בגביע יול"ב וכן שימש כעוזרו הקיץ וסייע להצלחתה של נבחרת העתודה להישאר בדרג א'.

ללא יובל נעימי שטרם יצא מחוזהו, מכבי תל אביב, דרוקר וקבוצתו, יחזרו לאולם בו הפסידו בגביע ווינר וינסו לרשום ניצחון בכורה בליגה. לעומת זאת, המאמן מתן חרוש הצעיר והמרענן, רשם הישג נאה במחזור הראשון בדמות ניצחון חוץ על העולה הטרייה לליגה מנס ציונה, במשחק בו דווקא שון דאוסן הצעיר התפוצץ עם שיא קריירה של 20 נקודות ב-28 דקות מהספסל.

שרון דרוקר (יוסי ציפקיס)
שרון דרוקר יפגוש את מתן חרוש בצד השני של הפרקט (יוסי ציפקיס)
 

חרוש הוכיח כי אצלו ישחק מי שנמצא בכושר טוב ללא קשר לזהות הדרכון של השחקן, ולראייה, מכבי קיבלה 56 נקודות מהישראלים שלה, יותר מכל קבוצה בליגה. דווין מיטשל שרשם דקות מועטות בשבוע שעבר, יוחלף ברגע שיימצא גארד שיספק את רצונו ויענה על הדרישות של הצוות המקצועי. ראשל"צ פתחה את העונה שעברה עם 0:3 לאחר הניצחון המרשים על מכבי ת"א בהיכל נוקיה, ועדיין יכולה לעשות זאת גם העונה.

גלבוע, שפתחה את העונה שעברה במאזן 6:0 שלילי, תנסה להימנע מנפילה לאותו הבור ותחפש הופעה טובה נוספת מהמתאזרח סטו דאגלאס, שעלה מהספסל וקלע 15 נקודות מול אילת. הרכז נמרוד טישמן, שמושפע מהשמועות על הצטרפותו של נעימי, יצטרך להוכיח כי הוא ראוי לפתוח ולהיות שחקן בכיר בליגת העל לאחר היכולת החלשה שהציג בהפסד הבייתי. מי שנמצא על הכוונת הוא דווקא הגבוה הקרואטי, דרגו פסליץ', שלא מצליח להשתלב מקצועית ואינו מספק את היכולת לה ציפו בגן נר. 

בר מאור חתם בגלבוע לעונה אחת עם אופציה של הקבוצה לשנתיים נוספות. מאור הוא בוגר מחלקת הנוער בגליל, והיה הכוכב בעונת הזכייה בגביע ובאליפות שלהם. בעונה האחרונה שיחק בבוגרים של גליל עליון. בר יהיה כרטיס כפול לגליל יחד עם בר ראובן כשהשניים יהנו משני העולמות על פי החוק החדש. גם הגליל התחזקה משמעותית עם צירופם ותאבק בצמרת הגבוהה של ליגה לאומית.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */