יום ראשון, 06.10.2024 שעה 16:06

צוברי הבטיח מדלית זהב וזכה ב-18,000 דולר בסין

שייט: 5 שנים לאחר שזכה בצ'ינגדאו בארד אולימפי, גולש הניל פרייד ניצח בסבב הגביע העולמי, עוד לפני שיוט המדליות. גם דוידוביץ' בתמונת מדלית הזהב

|
שחר צוברי בפעולה (ועדת תחרות סבב הגביע העולמי)
שחר צוברי בפעולה (ועדת תחרות סבב הגביע העולמי)

שייט: גולש הניל פרייד ממשיך לככב באתר האולימפי בצ'ינגדאו, כאשר למעלה מחמש שנים לאחר שזכה שם בארד, הבטיח זכייה נוספת כבר לפני שיוט המדליות

למעלה מחמש שנים אחרי שזכה במדליית הארד במשחקים האולימפיים בבייג'ין 2008, שחר צוברי הבטיח היום (שישי) את זכייתו במדליה שנייה באותו אתר שייט. אלא שהפעם מדובר במדליית זהב, אחרי ניצחון בתחרות סבב הגביע העולמי בצ'ינגדאו. צוברי עשה זאת במפגן מקצועיות מדהים שכלל ניצחונות ברוחות חזקות וחלשות כאחד.

אחרי שסיים את שלושת השיוטים היום במקומות 1, 2 ו-1, שמר צוברי על ההובלה עם 15 נק', אבל לא פחות חשוב מזה, הגדיל את הפער בצמרת ל-18 נק' על פני ריקרדו (בימבה) סאנטוס הברזילאי, המדורג שני בתחרות ושני בדירוג העולמי, כל זאת לפני שיוט המדליות שייערך מחר, עליו הניקוד כפול.

גם במקרה בו צוברי יסיים עשירי ואחרון בשיוט המדליות (יצבור 20 נק') וסאנטוס ינצח (יצבור 2 נק' חובה בלבד), השניים יהיו עם מספר נקודות זהה, אולם צוברי יהיה זה עם מספר הניצחונות הגדול יותר בשיוטים (6 ניצחונות), מה שאומר כי צוברי הבטיח למעשה את מדליית הזהב.

שחר צוברי (ועדת תחרות סבב הגביע העולמי)
שחר צוברי בצ'ינגדאו. זכה במדליית הזהב (ועדת תחרות סבב הגביע העולמי)
 

תחרות הסבב העולמי הנוכחית היא הראשונה בהיסטוריה בה יחולקו גם פרסים כספיים. עם הניצחון הבטיח צוברי את הפרס הכספי ע"ס 18 אלף דולר: "הגישה שלי תמשיך להיות אותה גישה, לא משנה באיזה מקום אני. כמו בכל יום, גם מחר אכנס למים, אנסה להפיק את מירב ההנאה מהתחרות ולעשות את הכי טוב שאני יכול, לא משנה אם הבטחתי זהב או לא", סיכם הגולש הישראלי.

גם מעיין דוידוביץ' התחרתה בעבר באתר האולימפי בבייג'ין וגם היא רשמה אז הצלחה גדולה לאחר שסיימה במקום העשירי והשתתפה בשיוט המדליות. אלא שמאז הישראלית הפכה לאחת מגולשות הרוח הטובות בעולם, ומקום עשירי כבר רחוק מלהיות הגשמת חלומה.

מעיין דוידוביץ´ (ועדת תחרות סבב הגביע העולמי) (ONE)
מעיין דוידוביץ´ (ועדת תחרות סבב הגביע העולמי)
 

מדליסטית הארד מאליפות העולם סיימה היום במקומות 2, 5, 2, והיא מדורגת שנייה עם 35 נק'. למרות שצמצמה את הפער מהמובילה הסינית, פיי נה צ'ן, ב-2 נק', היא עדיין בפיגור של 7 נק', עליו תנסה להתגבר בשיוט המדליות מחר, אם כי הדבר נמצא בידיה של הסינית יותר מבאלו של הישראלית.

על מנת לסיים על ראש דוכן המנצחות ולהשלים פודיום ישראלי מושלם בקטגוריית הגלישה בתחרות, יהיה על דוידוביץ' לסיים לפחות ארבעה מקומות לפני נה צ'ן, אם כי יהיה על מעיין לעקוב גם אחרי סינית נוספת, ג'יאהוי וו שמדורגת שלישית עם 3 נק' יותר מלישראלית. ההבדל בין הפרס למנצח לבין מקום השני הוא משמעותי. לעומת המנצח שייזכה ב-18,000 דולר, המקום השני מזכה ב-8,000 דולר והשלישי ב-4,000 דולר.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */