יום שבת, 05.10.2024 שעה 05:09

הוליווד לא מחכה לו: הקאמבק של דייויד בלו במכבי

הפורוורד רצה להיות כוכב קולנוע או פרשן בארה"ב, אלא שהתכניות השתנו. לקראת לבוראל ב-21:45 (חי ב-ONE), בלו מחפש ניצחון במקום בו כבר הפסיד

|
בלו שב לצהוב. יצליח במשוכה הראשונה ביורוליג?
בלו שב לצהוב. יצליח במשוכה הראשונה ביורוליג?

מי שחיפש קצת שקט, לא מצא אותו בטיסה של מכבי ת"א לספרד. דייויד בלו העביר את הטיסה בלא מעט שיחות צפופות שניהל עם חבריו לקבוצה לקראת ההתמודדות מול לבוראל ויטוריה הערב (חמישי) במסגרת המחזור הראשון ביורוליג.

המשחק של מכבי ת"א, כמו כל משחקיה ביורוליג, יועבר באתר ONE בשידור ישיר בחינם וללא תשלום. ניתן לצפות במשחקים גם בסמארטפון וכן בטאבלט.

הפורוורד הוותיק ישב לצידו של ג'ייק כהן ובמשך שלוש שעות הרביץ בשחקן הצעיר את תורת היורוליג ותולדות מכבי תל אביב. ג'ייק, שנציגי הצהובים מחפשים עבורו קבוצה למטרת התחשלות, נותר מרותק למושבו. גם את טייריס רייס לקח בלו לשיחה בה הסביר לגארד כי לפני שנתיים ערך ג'רמי פארגו, אז שחקן יורוליג אלמוני, בכורה קטסטרופלית בשורות מכבי באותו אולם ממש.

אם יש דבר אחד שבלו אוהב יותר מלשחק כדורסל, זה ללמד. היכולת והרצון להעניק מניסיונו העשיר לדור הצעיר נחשבים עבורו כהטמעת חותם בהתהוות דור העתיד של הכדורסל. בלו נזכר איך כשחקן בוסר בעל ביטחון עצמי גבוה יותר ממרום 2.01 המטרים אליהם מתנשא, היה מציק לניקולה וויצ'יץ', דריק שארפ, מייסאו באסטון ושאראס, בניסיון נואש לחלוב פניני חוכמה שיסייעו לצמיחתו ככדורסלן מהזן המיוחד.

בלו לא היה שותף לאובדן האליפות של מכבי בעונה שעברה, אך חיידק המכביסט זורם עמוק בעורקיו של המתאזרח בן ה-33 שראה מהטלוויזיה בביתו בקליפורינה את גל מקל מפרפר על הפרקט ברוממה רגע לפני שנכנס בקול תרועה ל-NBA. בלו קיבל פלאשבק ונזכר בשניות הסיום של משחק הגמר ב-2010, אז הפסיד עם מכבי לגלבוע/גליל.

"בלו הופתע מאוד ההפסד של מכבי בגמר בחיפה אך אז לא שקל לחזור למגרשים. חשוב לציין שהוא מעולם לא אמר שהוא 'פורש באופן רשמי', אלא 'לוקח שנת שבתון'", הסביר מקורבו של השחקן.

בלו (יניב גונן)
בלו חוזר למכבי ת"א ומתקבל בחום ע"י הצוות (יניב גונן)
 

אחרי 11 שנים בהם שיחק כדורסל באופן מקצועני בישראל, רוסיה, איטליה, שוב בישראל, צרפת ופעם נוספת בישראל, בלו החליט לשנות פאזה. הוא הפך לאב בפעם השלישית, לברון בלו, והחליט לשוב לארה"ב, להשלים את התואר ולפצוח בקריירה חדשה.

במשך שנה שלמה תיזז בין הכיסאות בכיתות של מכללת דרום קליפורניה, לפרקט עם קבוצת הקולג' של USC, לבין החלפת חיתולים כעקר בית מופתי. בלו חזר למכללה שייסדו אבותיו על בסיס מלגה מלאה בכדי לסיים תואר בסוציולוגיה, אותו בחר כשהיה בן 18. בד בבד, התאמן בלו עם נבחרת הכדורסל של המכללה ואף שידר את משחקיה באינטרנט. בנוסף, במאי האחרון הנפיק תעודת סוכן מורשה ב-NBA והחל בגיוס שחקנים. אלא שלהפתעתו ולצערו, גילה שעולם הסוכנות מלא במזימות, שקרים ובגידות ובלו החליט לצאת מהפלונטר אליו נכנס.

עוד לפני כן, נסע בלו לליגת הקיץ באורלנדו וחבר לאקסים הצהובים, אנתוני פארקר ודריק שארפ. פארקר משמש כיום כסקאוט של הקבוצה המקומית ב-NBA, ואילו שארפ נסע ליצור קשרים ולהיכנס לשוק האמריקאי. לאחר מכן נדד בלו ללאס ווגאס, שם דחה את הצעתו של דייויד בלאט לשוב למכבי. "בלו הבין מהר מאוד את מה שהרבה לפניו גילו בשלב מאוחר יותר. הוא חשב שהמוניטין האירופי שלו והשנים ששיחק ביורוליג יסייע לו ליצור קשרים בארה"ב וששחקנים וסוכנויות יפלו לרגליו, אך לשווא", הסביר המקורב. "גם שחקנים גדולים ממנו נפלו בפח כמו חבר נבחרת העשור של היורוליג, ג'יי אר הולדן שהתגלה כסוכן כושל. לא כל אחד הוא אנתוני פארקר או טרג'ן לנגדון מצסק"א שזוכה להיות סקאוט של קבוצת NBA".

דייויד בלו בתקופה בה פרש ממכבי ת&qout;א  (יוסי ציפקיס)
דייויד בלו בתקופה בה פרש ממכבי ת"א (יוסי ציפקיס)
 

בניגוד ללנגדון, הולדן ובלו, פארקר סיים את הקריירה עם שש עונות רצופות בליגה הטובה בעולם ודלתות רבות נפתחו בפניו כיאה לשחקני עבר ב-NBA שנשארים קרוב לענף, בין אם זה בתחום האימון, הפרשנות או כסקאוטים וסוכנים.

חלומו הרטוב של בלו היה להפוך לשדר ספורט מקצועי ב-ESPN או לכוכב קולנוע. סוכנות העל האמריקאית CAA, שייצגה אותו בעבר, יושבת במתחם עסקים מפואר בלב ליבה של לוס אנג'לס, גם המשרד של סוכנו לשעבר של בלו, הנחשב למקורב של הבמאי האגדי סטיבן ספילברג, נמצא באזור.

אלא שחלומות לחוד ומציאות לחוד. בלו נכשל כפרשן-קריין ולא הצליח להשתחל לעולם הקולנוע. אחרי שסירבו ב-CAA לשלם לו שכר בסיס ולהכניסו כשותף בחברה, בלו עזב וחבר לניל רוזנשיין מחברת "סאמיט ספורטס".

במהלך התואר בלו לא חשב על חזרה למגרשים, מאחר והייתה לו מסגרת יומית מסודרת. הקלע המצויין היה מתעורר עם זריחת החמה, עובר אימן פילאטיס או רכיבה על אופניים, ושוקע בחומר הקריאה ללימודים. מכשסיים את התואר, חייו הלכו והסתבכו: "בלו מצא עצמו ללא שגרה או כיוון בחיים. הוא השיג ג'ובים לשחקנים בשביל 30,000 דולר לעונה, אך אחרי שחילק את העמלה והפריש ממנה מיסים, הבין שמתחום הסוכנות לא תגיע הישועה, וחיפש את השיבה לפרקט", אמר מקורב נוסף לשחקן.

דיויד בלו (רדאד ג´בארה)
דיויד בלו מתקבל בחום ע"י האוהדים הצהובים (רדאד ג´בארה)
 

חשוב לציין שבלו חתם במכבי על חוזה נמוך משהרוויח בכל אחת מעונותיו בצהוב, וכי כסף לא היה מניע לקאמבק. אשתו של בלו מנהלת עסק מצליח של מוצרי עתיקות לבית, וחמו בעל חברת ביטוח בלוס אנג'לס. בלו יכול היה להשתלב באחד מהשניים לצורך פרנסה.

לאחר שהתייעץ עם בני משפחתו, הוחלט כי אם תגיע הצעה מאתגרת שתאפשר לו לשחק כדורסל, בלו יחצה שוב את האוקיינוס. הרומן המחודש עם מכבי החל לפני כשבועיים במסרון תמים ששלח השחקן לסקאוט מכבי ועוזר המאמן לשעבר של הצהובים, אבי אבן.

הסגל של בלאט כבר היה עמוס בצורה משמעותית, אך אבן לא מצמץ וכעבור שניות אחדות השניים התדיינו על מצבו, כושרו והתאריך בו ינחת בארץ. לאחר מכן בלו שוחח גם עם מנהל הקבוצה, ניקולה וויצ'יץ', ובמכבי הוחלט כי יש להחזירו עם חוזה לעשרה ימים כנהוג ב-NBA.

השמועות על שובו של הצלף המחונן פשטו במהירות, כאשר קבוצות ישראליות נוספות ניסו לקטוף את השחקן: "בלו הוצע למכבי חיפה, שתחילה התלהבה מאוד מהאפשרות לצרפו לסגל, אלא שג'ף רוזן החליט לבסוף שלא להיכנס להרפתקה כלכלית נוספת, וסירב", אמר גורם המאורע בפרטים.

דייויד בלו (יניב גונן)
דייויד בלו בבדיקות הרפואיות במכבי (יניב גונן)
 

"מי שהפתיעה הייתה דווקא הפועל ירושלים, שאמנם סגרה גם היא כבר את הסגל, אך הגישה לבלו הצעה מכובדת לשנתיים. עם הקמת הארינה וכניסתם של הבעלים החדשים, החלה  ירושלים במדיניות של החתמת שחקנים לטווח ארוך. בלו חיפש חוזה לעונה אחת בלבד. בגילו ולנוכח מצבו המשפחתי, הוא לא יכול היה להתחייב להיעדרות מהבית שנתיים ברציפות", הוסיף.

כשהבין שרמת ההתעניינות סביבו גוברת, בלו נכנס לדיאטה ספורטיבית, נמנע מלאכול מאכלים המכילים גלוטן, וניזון בעיקר מחלבונים. בלו החל להתאמן לקראת שובו ושיתף פעולה בין היתר עם אמיר ג׳ונסון מטורונטו, דורל רייט מפורטלנד ודרון קוליסון מהקליפרס.

ההצעות מאירופה לא איחרו לבוא. שתי קבוצות מסין, שצירפו את דונטה גרין ושבליק רנדולף, שיגרו מיילים לסוכנו של השחקן. קבוצות מסוקרנות נוספות שהביעו עניין הן רומא האיטלקית, מלאגה הספרדית, אלופת אירופה אולימפיאקוס והדאבליסטית הגרמנית באמבר,ג שכבר שמה על השולחן הצעה לעונה.

בלו (יניב גונן)
בלו נוחת בארץ. ההתעניינות סביבו גברה (יניב גונן)
 

"הוא לא חיפש הרפתקאות במועדונים חדשים. במכבי מכירים את בלו, הם יודעים שהוא לא מגיע בשביל הכסף, אלא כדי לעזור לקבוצה לנצח. ידעו גם שהוא עשוי להיות זה שיהפוך את מכבי לקבוצת פיינל פור ולא עוד קבוצה ביורוליג. בנוסף, הוא לא יודע כמה זמן הגוף שלו יחזיק, הוא רוצה לזכות בתארים עכשיו", התייחס הגורם הראשון.

חוזה הטריי-אאוט של בלו במכבי הסתיים שלשום בלילה, ולמרות שהתלבש למשחק נגד חולון ורשם הופעה מרשימה עבור שחקן שלא שיחק באופן מקצועי 16 חודשים, בלו לא ידע על תוכניות המועדון.

לאחר תדרוך הוידיאו באולם זיסמן לפני היציאה לספרד, ניגש וויצ'יץ' לבלו ובישר לו כי מכבי ממשים עליו את האופציה לעונה וכי יטוס עם הקבוצה לויטוריה. ההודעה הרשמית מטעם המועדון לא איחרה לבוא. "מכבי ת"א ודיוויד בלו הגיעו להבנות בנוגע להישארותו של השחקן בקבוצה עד תום העונה", נמסר מן הקבוצה.

אוחיון, בלו (יניב גונן)
אוחיון ובלו באימון מכבי. יצליחו לנצח בפרננדו בואסה ארנה? (יניב גונן)
 

הערב, בלו ומכבי ישובו לפרננדו בואסה ארנה, בו נחלו הפסד בכורה ביורוליג לפני שנתיים ויעמדו למבחן אופי רציני בניסיון לצאת מהמיני-משברון, כשידם על העליונה.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */