יום שבת, 06.07.2024 שעה 08:04
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

ניהול משברים: מכבי חייבת ניצחון מול לבוראל

חצי שנה מאז הסוויפ מול ריאל, הצהובים חייבים לפתוח את היורוליג ברגל ימין (21:45, חי ב-ONE), כדי להימנע מכדור שלג הרסני. הגבוהים הספרדים בדרך

|
סופו, אוחיון, סמית´ וג´יימס. ויטוריה מחכה
סופו, אוחיון, סמית´ וג´יימס. ויטוריה מחכה

חצי שנה ויום בדיוק מאז הודחה בסוויפ משפיל על ידי ריאל מדריד בסדרת רבע הגמר פלייאוף היורוליג, מכבי תל אביב שבה לספרד ותערוך הערב (חמישי) בוויטוריה את משחק הפתיחה ביורוליג לעונת 2013-14 מול קוצ'ה לבוראל המקומית ב-21:45.

המשחק של מכבי ת"א, כמו כל משחקיה ביורוליג, יועבר באתר ONE בשידור ישיר בחינם וללא תשלום. ניתן לצפות במשחקים גם בסמארטפון וכן בטאבלט

הצהובים יחפשו להימנע משרשרת הפסדים ולרשום ניצחון חוץ יקר, כדי לשכוח את הנפילה נגד הפועל חולון בליגה מוקדם יותר השבוע. המפגש מול הספרדים יהווה שובר שיוויון היסטורי בין שני המועדונים שייפגשו בפעם ה-23 כאשר המאזן ביניהם, מאז נפגשו לראשונה ב-1998, עומד על 11:11. 

הצהובים, שנחתו אתמול לפנות בוקר בספרד, ערכו שני תדריכי וידאו ואימון מסכם ב-"פרננדו בואסה" ארנה היפה, שצפוי להכיל 15.5 אלף אוהדים בסקים נלהבים.

הפוורורד דווין סמית', שלא שותף בהפסד לחולון ועבר MRI מאחר והוא סובל מחבלה בברך, התאמן באופן מלא ויעמוד לרשותו של המאמן דייויד בלאט. הגארד ריקי היקמן, שהראה סימני דאגה אחרי שנקע בשנית את הקרסול באולם הפחים, התאמן גם כן ויהיה כשיר להתמודדות. 

במכבי מודעים לעובדה שעל הנייר, הסגל שלה נוצץ הרבה יותר מזה של היריבה, כאשר שחקנים בקבוצה העידו על כך שיחד עם סופוקליס שחורציאניטיס ושון ג'יימס, שניים מהסנטרים הטובים באירופה, אפשר לגנוב ניצחון בספרד. המארחים מגיעים במצב רוח דכאוני במיוחד לאחר שרשמו הפסד בגביע המלך והפסד נוסף בבית לגראן קנאריה בליגה ויחפשו להימנע מהפסד שלישי ברציפות.

דווין סמית´ (חגי ניזרי)
דווין סמית´. יחזור לסגל (חגי ניזרי)
 

ה-X פקטור של מכבי
טייריס רייס, הרכז התזזיתי החדש של הצהובים, עדיין לא מצא את מקומו ברוטציה ונדמה כי אינו משדר על אותו הגל עם בלאט וסביר להניח שיעלה מהספסל. בעונה שעברה שיחק רייס בבאיירן מינכן לצידו של יותם הלפרין וכאשר הגיע נציג מכבי לשוחח עם השחקן במהלך סדרת הפלייאוף הגרמני, הצמד הלפרין-רייס פיתח תקוות שווא כי יחזור לשתף פעולה, הפעם במכבי. אלא שהלפרין עבר לירושלים ורייס, שהתגלה כגארד מלהיב ואנרגטי לצידו של הלפרין, סיים את הקיץ לא רק כיריבו של יותם, אלא גם של הספסל בת"א.

אמנם בלאט טרם הבין איך לאכול את הגארד האמריקאי, אך רייס נחשב לזן נדיר של גארדים אמריקאים ששיחקו בעבר במכבי והחלו רע את הופעותם, בדיוק כמו וויל ביינום וג'רמי פארגו.

טייריס רייס. במכבי לא יודעים מה יקבלו ממנו (יניב גונן)
טייריס רייס. במכבי לא יודעים מה יקבלו ממנו (יניב גונן)
 

רייס אמנם לא אתלטי מספיק או וירטואוז כמו השניים, אך גם פארגו, כפי שיעשה רייס הערב, קיים את משחק הבכורה שלו ביורוליג נגד לאבורל, כשהיה זה אחד המשחקים הגרועים שלו באירופה. שנתיים, חודשיים ו-25 יום עברו מאז סיפק פארגו רשימה סטטיסטית מאכזבת למדי של 5 נקודות באחוזים רעים מהשדה, 0 אסיסטים ומדד שלילי ב-21 דקות בויטוריה. אלא שבניגוד לרייס, פארגו החל את העונה בליגה הישראלית באופן מביך.

הגארד שהוחתם במכבי בלית ברירה, ערך בכורה בצהוב נגד הגלבוע ורשם 4 נקודות ב-30 דקות. לשם השוואה, במשחק הרשמי ראשון של רייס במכבי הוא קלע 11 נקודות ב-16 דקות. פארגו המשיך לספק תצוגות חלשות ותרם 3 נקודות ב-20 דקות נגד ז'לגיריס קובנה במחזור השני.

ג´רמי פארגו. התחיל רע, סיים טוב (שי לוי)
ג´רמי פארגו. התחיל רע, סיים טוב (שי לוי)
 

רייס בוגר מכללת בוסטון קולג', שם שיתף פעולה עם ג'ראד דאדלי מלוס אנג'לס קליפרס והירושלמי לשעבר קרייג סמית', יכול להיות הגורם המכריע שיעלה מהספסל ויעניק להצהובים ניצחון חוץ גדול ואולי, לשחזר את הצלחתם של הגארדים משיקגו.

הגבוהים שחגגו על ישראל וארגנטיני אחד ותיק
בלבוראל בנו השנה קבוצה מעניינת, שתיהנה מיתרון גובה ברור מתחת לסלים ותחפש להישען בעיקר על הסנטר לאמונט המילטון (2.08 מ') שהצטרף מבילבאו הספרדית במדיה העמיד 13 נקודות ו-5.6 ריבאונדים בממוצע ב-ACB. המילטון, שמסוגל לרווח את ההגנה ולקלוע מבחוץ, רשם 50 אחוז בעונה שעברה ממעבר לקשת וערך בכורה מעודדת עם 26 נקודות ושישה כ"ח.

בנוסף, את הצבע מאיישים הסנטר הגרמני טיבור פלייס הענק (2.15 מ') שחגג בקיץ על נבחרת ישראל, אך נוטה להיקלע לבעיית עבירות בשלבים מוקדמים של המשחק, והביג מאן הבריטי דניאל קלארק (2.10 מ') שגבר גם כן על הנבחרת ביורובאסקט. 

טיבור פלייס. חגג על הנבחרת (רויטרס)
טיבור פלייס. חגג על הנבחרת (רויטרס)
 

בעמדות הפורוורדים, ניתן למצוא את תומאס קלאטי, שהוחתם לחודשיים לאור פציעתו של הקלע אדם הנגה (ברך) שייעדר לתקופה ממושכת. קלאטי ניחשב לספק נקודות ושחקן מנוסה מאוד בעל היסטוריה במספר מועדונים בכירים, ביניהם חימקי מוסקבה, מלאגה ו-ולנסיה, אך לא הרשים בבכורה בויטוריה וסיים עם שלוש נקודות בלבד.

לצידו משחק אנדראס נוצ'יוני הארגנטיני הוותיק, בעל עבר של שמונה עונות ב-NBA בשלוש קבוצות שונות. נוצ'יוני, שממשיך לעונה שנייה במועדון, נחשב לשומר נהדר ושחקן סופר אגרסיבי שלא מפחד ללכלך את הידיים ויקבל ככל הנראה את המטלה לעצור את דווין סמית'. ייעדר: ליאו מיינולדי (פציעה).

אנדרס נוצ´יוני מול הלייקרס. קשוח (רויטרס)
אנדרס נוצ´יוני מול הלייקרס. קשוח (רויטרס)
 

בעמדות הגארדים, הבריטי הצעיר דבון ואן אוסטרום בן ה-20 (יליד הולנד), שסיים כמלך הסלים של אליפות אירופה לעתודה דרג ב' עם 26.8 נקודות ושלישי באסיסטים עם 4.9 בממוצע, שותף גם למבוכה שהנחילו הבריטים לנבחרת בקיץ. ואן אוסטרום אמנם לא קיבל צ'אנס להוכיח עצמו אשתקד, אך יקווה לפרוץ השנה.

הקלעי הצרפתי פביאן קאוסור ממשיך לעונה נוספת במועדון וניחשב לידית מסוכנת כשרשם 37.5% מחוץ לקשת ביורוליג בעונה שעברה. פרננדו סאן אמטריו המקומי הינו השחקן היחידי בסגל לבוראל ששותף להדחה המפתיעה בחצי גמר היורובאסקט ע"י צרפת. סאן אמטריו נחשב לבעל בית על המגרש של הקבוצה המקומית ואחד המובילים מקצועית ובחדר ההלבשה. סאן אמטריו במקור גדל כמוביל כדור, אך הוסט לעמדת הגארד-פורוורד כשהמשיך לצמוח. סאן אמטריו קלע אשתקד בדו ספרתי ונחשב לאיום ממשי מחוץ לקשת. הגארד הספרדי זכור לרעה לאוהדי מכבי לאחר שקלע בעונה שעברה בהיכל נוקיה סל ניצחון בשנייה האחרונה על חשבון מכבי במסגרת הטופ 16.

סן אמטריו קאחה לבוראל (GettyImages)
סן אמטריו. איום ממשי (GettyImages)
 

הרכז וולטר הודג', יליד פורטו ריקו, שמחזיק בשלוש אזרחויות (ארה"ב ואיי הבתולה), עדיין לא התאקלם, אבל נחשב לנשק התקפי מסוכן. הודג' זכה בעברו פעמיים באליפות המכללות עם פלורידה והפך בשלוש השנים האחרונות לאייקון בליגה הפולנית. הודג' נבחר שלוש עונות ברציפות למשחק האולסטאר הפולני ואף זכה אשתקד באליפות ראשונה היסטורית עם זיולנה גורה. הודג' אמנם פתח בחמישייה בהפסד לברואל בגביע המלך, אך הוא צפוי לעלות מהספסל.

הרכז הפותח של הבאסקים הוא אלוף אירופה הטרי, תומאס הוורטל בן ה-24 פתח בעונה שלישית במועדון בתקווה לבצע את קפיצת המדרגה המשמעותית ולהפוך לרכז יורוליג בכיר. להוורטל, בוגר מחלקת הנוער של פו אורטז, שליטה אבסולוטית בכדור בשתי ידיו, יכולת מסירה וראיית מגרש גבוהה מאוד, וקליעה יוצאת דופן לשלוש כשהוא רושם בעקביות מעל ל-40% מחוץ לקשת.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */