לוח משחקים
  • שטרסבורג
  • 74 - 79
  • עירוני נס ציונה

"עכשיו אתם מבינים איזה שחקן ענק החתמנו?"

בהפועל י-ם נשמו לרווחה אחרי ה-76:84 על סופיה ביורוקאפ, אחד מבעלי המועדון השתולל מאושר בסיום והחמיא להלפרין. גם פאראחוסקי זכה למחמאות

|
שחקני י-ם חוגגים את הניצחון על סופיה (חגי ניזרי)
שחקני י-ם חוגגים את הניצחון על סופיה (חגי ניזרי)

אנחת רווחה גדולה השתחררה אמש (רביעי) במלחה לאחר שהפועל ירושלים גברה 76:84 על אקדמיק סופיה הבולגרית.

2,500 אוהדים אדומים סלחו לשחקניו של בראד גרינברג על התצוגה ההגנתית המביכה נגד מכבי אשדוד בראשית השבוע ועודדו ללא הרף את קבוצתם בדרך לניצחון הבכורה הרשמי בעונת 2013-14.

ירושלים שיחקה משחק התקפתי שוטף וגברה על יריבתה בכמעט כל פרמטר סטטיסטי כולל אחוזים לשתיים, לשלוש, כדורים חוזרים ואסיסטים. בפן ההגנתי המכונה של גרינברג עדיין חורקת טיפה ולמעט התעלות של ארטיום פאראחוסקי ויותם הלפרין ברגעי הקלאץ', ירושלים יכלה לסיים עם הזנב בין הרגליים.

הסנטר הבלארוסי של ירושלים התגבר על היכולת החלשה שהפגין בליגה והראה בדיוק מדוע התעקש מאמנו בתקופת המכללות להביאו לבירה. פאראחוסקי, ככל הנראה, יתקשה להתמודד עם הגבוהים האתלטים והזריזים בזירה המקומית, אך בכל הקשור למאבקים באירופה, נראה כי לירושלים יש סוף סוף שריף אמיתי בצבע.

הסנטר הבריטי, קירון אצ'ירה, שעשה בית ספר לגבוהים של המאמן הלאומי לשעבר אריק שיבק ביורובאסקט עם 18 נקודות ו-13 ריבאונדים, ניעצר על ידי פאראחוסקי על שתי נקודות ללא סל שדה.

גרינברג: גאה בשחקנים שלי

מי שראה על הפרקט אווירון ממריא יכול היה להישבע שאלון מזרחי ביצע קאמבק למגרשים והחליף ענף, אלא שחדי העין יעידו כי היה זה הסנטר הבלארוסי שהטיס את המקומיים לניצחון בדקות הסיום. "ארט" (אומן באנגלית), כפי שמכונה ארטיום בחדר ההלבשה, הציג רפרטואר התקפתי מרשים ורקד באופן אומנותי בדרך ל-21 נקודות (10-14 מהשדה) ו-8 כדורים חוזרים כולל 5 בהתקפה ומדד שיא של 22. 

משחק נהדר רשם גם הרכש החדש ממינכן, יותם הלפרין, שעלה מהספסל בדרך ל-14 נקודות ו-4 אסיסטים. נקודות הבכורה של הלפרין באדום הגיעו דווקא מהקו כאשר מיד לאחר מכן פתח קפטן הנבחרת את הברז וירה ללא הכרה. שחקני ירושלים העידו כי אחרי ההפסד לאשדוד וההופעה החלשה של הלפרין בבכורה במלחה, הגיע הגארד נמרץ ואנרגטי לאימון למחרת ההפסד והתאמן במוטיבציית יתר ורצון להוכיח.

ראוי לציין שבדקות ההכרעה הלפרין הפגין מנהיגות, ביקש את הכדור ויזם מהלכים התקפיים טובים. "עכשיו אתם מבינים איזה שחקן ענק החתמנו?" שאג אחד מבעלי המועדון לאחר המשחק. בסביבת ירושלים סיפרו לאחר המשחק כי מאז סיום קמפיין אליפות אירופה הלפרין ערך בקושי חמישה אימונים מלאים עם הקבוצה לנוכח פציעות חוזרות בקרסול. גרינברג אף חזר והדגיש כי מיהר עם החזרתו של הלפרין לסגל מול אשדוד ושיותם סוף סוף היה משוחרר על המגרש. לקראת הסיום הלפרין התחיל להרגיש כאבים בקרסול אך הודיע לרופאי הקבוצה כי אינו יורד מהמגרש עד להישמע הבאזר הסופי.

פאראחוסקי מבסוט (חגי ניזרי)
פאראחוסקי מחקה את אלון מזרחי (חגי ניזרי)
 

עוד נתנו הופעות מרשימות הם הפורוורד רונאלד דופרי שסיים עם 10 נקודות ו-9 כדורים חוזרים, הרכז דרווין קיצ'ן שתרם 14 נקודות ו-9 אסיסטים ואדם אריאל הצעיר שעלה בחמישייה לראשונה בקריירה ביורוקאפ ורשם 8 נקודות ו-3 אסיסטים.

אחרי ארבעה ימים אינטנסיביים של כדורסל, הירושלמים יקחו פסק זמן מהפרקט ויהנו מיום מנוחה. ביום שישי ישובו האדומים להתאמן ויתכוננו למשחק חוץ קשה נגד בני הרצליה במסגרת המחזור השני בליגת ווינר.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */