יום ראשון, 06.10.2024 שעה 07:01

זהירות, פלייאוף: 11 הכרטיסים האחרונים לברזיל

21 נבחרות הבטיחו את מקומן במונדיאל שייערך בקיץ ומשחקי הפלייאוף יכריעו מי יהיו הנבחרות שישלימו את התמונה. רונאלדו, ריברי וקבאני יישארו בבית?

|
גביע העולם על פסגת הר קורקובדו (רויטרס)
גביע העולם על פסגת הר קורקובדו (רויטרס)

המחזור האחרון של שלב הבתים במוקדמות גביע העולם תם ו-21 נבחרות כבר הבטיחו את מקומן בברזיל בטורניר שייפתח בעוד שמונה חודשים. כעת נותרו 11 משחקי פלייאוף שבהם יתמודדו 22 נבחרות וינסו לתפוס את המקום בטורניר הכדורגל הגדול ביותר בעולם. הפלייאוף משוחק בשיטת בית וחוץ. הנה תמונת המצב הנוכחית.

אירופה
תשע נבחרות כבר הבטיחו את מקומן בברזיל. בלגיה, איטליה, גרמניה, הולנד, שוויץ, רוסיה, בוסניה, אנגליה וספרד.

המאבק בפלייאוף באירופה הולך להיות מרתק במיוחד לאור העובדה ששמונה הנבחרות מחולקות למדורגות ולא מדורגות. פורטוגל, קרואטיה, יוון ואוקראינה הן הנבחרות המדורגות ואילו צרפת ושבדיה החזקות בנוסף לרומניה ואיסלנד אינן מדורגות. ההגרלה שתיערך ביום שני הקרוב צפויה להיות מרתקת ולא מן הנמנע שנבחרות כמו פורטוגל וצרפת ימצאו את עצמן מחוץ למונדיאל. המשחקים ישוחקו ב-15 בנובמבר והגומלין ייערך ב-19 בנובמבר.

כריסטיאנו רונאלדו (שי לוי)
רונאלדו. לא יגיע לברזיל בקיץ? (שי לוי)
 

אפריקה
המאבק באפריקה הוא על חמישה מקומות, כאשר המשחק הראשון של הפלייאוף כבר שוחק. גאנה עשתה צעד ענק לעבר ברזיל כשניצחה במשחק הראשון את מצרים 1:6. המצרים יזדקקו ליכולת שיא והרבה מזל על מנת להדיח את הגנאים. משחק הגומלין ייערך ב-19 בנובמבר בקהיר.

נבחרת חוף השנהב אירחה את נבחרת סנגל וניצחה 1:3. דידייה דרוגבה וחבריו יקוו להשלים את העבודה בסנגל ולעלות לגביע עולם נוסף. סנגל מצידה צריכה ניצחון 0:2 על מנת להדיח את נבחרת הפילים. משחק הגומלין ייערך ב-16 בנובמבר.

דרוגבה (רויטרס)
דרוגבה במפגש הראשון מול סנגל (רויטרס)
 

בורקינה פאסו אירחה את אלג'יריה וניצחה 2:3 במשחק הראשון שמבטיח גומלין טעון ומעניין. הגומלין ייערך באלג'יריה ב-19 בנובמבר ותוצאה של 0:1 תספיק לאלג'יראים.

ניגריה יצאה למשחק חוץ באתיופיה וניצחה 1:2. הניגרים השיגו לעצמם מקדמה גדולה לקראת הגומלין שייערך בניגריה ב-16 בנובמבר. אתיופיה צריכה לנצח בהפרש של שני שערים לפחות. גם ניצחון בו יבקיעו האתיופים לפחות 2 שערים יבטיח להם את העלייה.  

אניימה (רויטרס)
אניימה. נבחרתו השיגה מקדמה גדולה לגומלין (רויטרס)
 

במשחק האחרון בפלייאוף העלייה באפריקה, טוניסיה וקמרון סיימו ב-0:0 במשחק הראשון בטוניסיה. הקמרונים יארחו את הגומלין ב-17 בנובמבר וצריכים ניצחון מינימלי על מנת לנסוע לברזיל.

דרום אמריקה
ארגנטינה, קולומביה, צ'ילה ואקוואדור כבר הבטיחו את מקומן במונדיאל. אורוגוואי סיימה במקום החמישי בלבד בבית המוקדמות הדרום אמריקאי ותיאלץ להיאבק במפגש כפול מול ירדן על הזכות לשחק בגביע העולם. השחקנים של אוסקר טאברס ובראשם לואיס סוארס ואדינסון קבאני יצטרכו להיות במיטבם בשביל שלא נקבל את אחת ההפתעות הגדולות של משחקי העלייה למונדיאל.

אדנסון קבאני (רויטרס)
קבאני. יצטרך להיות במיטבו (רויטרס)
 

מרכז אמריקה
ארה"ב, קוסטה ריקה והונדורס ישחקו בברזיל ואילו מקסיקו שסיימה רק במקום הרביעי בבית תצא למפגש מול ניו זילנד. המפגש הראשן ייערך ב-13/14 בנובמבר והגומלין ייערך ב-20 בנובמבר.

אסיה
דרום קוריאה, יפן, איראן ואוסטרליה עלו לגביע העולם ואילו ירדן שניצחה את אוזבקיסטן בפלייאוף האסיאתי, תתמוד כאמור מול אורוגוואי החזקה.

צ´יצ´אריטו (רויטרס)
צ´יצ´ריטו. יחייך גם אחרי המפגש מול ניו זילנד? (רויטרס)
 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */