אירופה זה לא NBA: חיפה מחכה לקאזאן ביורוקאפ

חניכיו של פרנקו ינסו להתאושש ב-19:00 מההפסדים המביכים בארה"ב, כשיפגשו את אחת הפייבוריטיות לזכייה. בקבוצה מרוצים מקיוביאן, בראון צפוי לעזוב

|
קוזי´קרו. מחכה לרוסים (חגי ניזרי)
קוזי´קרו. מחכה לרוסים (חגי ניזרי)

סחוטה ועייפה, מכבי חיפה תחל הערב (רביעי) ברוממה את מסעה במסגרת היורוקאפ כשתארח את אוניקס קאזאן הרוסית (19:00), אחת הקבוצות הפייבוריטיות לזכייה בתואר. 

אלופת המדינה נחתה אחר הצהריים בישראל לאחר מסע משחקי ראווה בארה"ב מול קבוצות NBA, שם רשמה שלושה הפסדים מביכים למדי לפיניקס, דטרויט וממפיס בהפרש ממוצע של 36.3 נקודות למשחק. בעלי הקבוצה, ג'ף רוזן ינחת בישראל לראשונה מאז התפוצצה פרשת החוזים הכפולים.

ל-ONE נודע כי רשות המיסים אפשרה לחיפה לשמר את חוזה האימג' של הפורוורד דונטה סמית' מהעונה שעברה מאחר ומדובר בעונה השנייה בחוזהו.

בנתב"ג, הירוקים נתקלו ביריבתם הרוסית אך דווקא האורחים היו אלה שהגיעו ראשונים לחיפה לאחר החיפאים נתקעו זמן ממושך בציפייה למזוודות, אך אלה של המאמן דני פרנקו והפורוורדים סמית' ובראיין רנדל נתקעו בניו יורק ולא הגיעו ארצה. משדה התעופה, הירוקים המשיכו ישירות להיכל ברוממה וערכו אימון שחרור קל לקראת ההתמודדות.

מאמן הקבוצה, דני פרנקו הסביר לשחקניו כי אומנם לא מדובר במצב אידיאלי עבור הקבוצה אך לא יעזור לאף אחד להתבכיין ובמעט הזמן שנשאר, טוב יהיה אם השחקנים יכינו עצמם בצורה הטובה ביותר למשחק. עקב הלו"ז הצפוף לנוכח משחקי ה-NBA, לחיפה לא היה זמן להתכונן לקאזאן אך השחקנים קיבלו דוחות סקאוטינג ווידיאו על היריבה.

בחיפה ציינו כי המסע לארה"ב מבחינת השחקנים עבר בצורה חלקה ומהנה וכי הקבוצה התגבשה מאוד לקראת העונה שהחלה ביומיים האחרונים עם המחזור הראשון בליגת העל.

אייק אפוואיבו (חגי ניזרי)
אייק אפוואיבו. עד כה לא הרשים (חגי ניזרי)
 

חיפה כזכור, תשלים את מחזור הפתיחה בסוף נובמבר כשתתארח בקופסל נגד ברק נתניה. הירוקים ציינו לטובה את הגארד הוונצוואלי, דייויד קיוביאן, שהעמיד ממוצעים מרשימים של 16 נקודות ב-57% אחוזים מחוץ לקשת ו-2.6 אסיסטים למשחק בארה"ב. עם זאת, שניים שלא סיפקו את הסחורה ולא הרשימו במיוחד הם הגארד האמריקאי, שרווד בראון והפורוורד הניגרי, אייק אופייבו. בראון, שלא שותף כלל במשחק נגד דטרויט, לא יירשם לליגה הישראלית וצפוי לעזוב בקרוב את הקבוצה.

חיפה תפגוש את אלופת היורוקאפ בעונת 2011 וקבוצה מנוסה מאוד שהגיעה לאחר מכן לשלב ההצלבה של היורוליג ושלב רבע גמר היורוקאפ בעונה שעברה. על הקווים עומד מאמן נבחרת יוון, אנדראה טרינצ'יירי שניצח בעבר את מכבי ת"א כשאימן את קאנטו האיטלקית.

דני פרנקו (חגי ניזרי)
דני פרנקו. הסביר לשחקניו שאין זמן להתבכיין (חגי ניזרי)
 

בנוסף, הירוקים יפגשו את אקס הצהובים, צ'אק אידסון, הגארדים, אנדרו גאודלוק בעל עבר בלייקרס, טוויין מאקי ששיחק אשתקד עם יובל נעימי בטריומף, והפורוורד לוק הרנגודי ששיתף פעולה עם עומרי כספי בקליבלנד. עוד מציגה קאזאן את שלושת היוונים, ניקוס זיזיס, יאן וויוקאס וקוסטאס קאימקוגלו.

תוצאות המחזור הראשון בבית החיפאי: בנוויט הביסה את קרמו טאלין 60:86, ו-VEF ריגה גברה על סקופה ארודרום 71:80.

צ´אק אידסון. חוזר לישראל לפגוש את הירוקים  (משה חרמון)
צ´אק אידסון. חוזר לישראל לפגוש את הירוקים (משה חרמון)
 

עוד ביורוקאפ, בר טימור ואלבה ברלין רשמו ניצחון בכורה כשהביסו את טלקום בון 65-86. טימור רשם נקודה אחת, חטיפה ושלושה איבודים בשבע דקות. אקס מכבי תל אביב, דייויד לוגאן, רשם 20 נקודות עם ערב קליעות מרשים של שש משמונה מחוץ לקשת אליהם הוסיף שלושה אסיסטים.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */