יום שבת, 21.09.2024 שעה 05:58

אנגליה ובוסניה במונדיאל, איסלנד ורומניה בפלייאוף

רוני וג'רארד קבעו 0:2 על פולין ושלחו את הודג'סון לברזיל. ארמניה הדהימה את איטליה עם 2:2 בנאפולי. גרמניה גברה 3:5 על שבדיה. כל העולות בפנים

|
נבחרת אנגליה חוגגת. הכרטיס כבר הוזמן (רויטרס)
נבחרת אנגליה חוגגת. הכרטיס כבר הוזמן (רויטרס)

נבחרת אנגליה גברה הערב (שלישי) 0:2 על נבחרת פולין והעפילה למונדיאל בברזיל לאחר שסיימה במקום הראשון את בית 8 במוקדמות.

האנגלים פתחו את המשחק בסערה ולא הרפו משערו של שוער פולין וארסנל, וויצ'ך שצ'סני, שנתן משחק ענק ומנע תבוסה ענקית. השער הגיע בדקה ה-41, לאחר שהרמה של לייטון ביינס נחתה על הראש של וויין רוני, שנגח פנימה והקפיץ את וומבלי לשמיים.

האנגלים המשיכו לתקוף וסטארידג' רשם כמה החמצות גדולות, עד השער שחתם את המשחק. בדקה ה-85 סטיבן ג'רארד חדר לרחבה ולמרות שנמשך בחולצתו, הצליח לדחוק פנימה ולשים את החותמת על הדרכונים האנגלים.

עוד בבית 8, אמנם המשחק לא קבע כלום, אך תודו שעדיין מדובר בתוצאה מפתיעה - מולדובה הביסה 2:5 את מונטנגרו בחוץ וסיימה את הקמפיין בטעם טוב. אוטוניוק (צמד), ארמאס, סידורנקו ולוניטה כבשו למולדובים, יובטיץ' (צמד) למונטנגרו.

אוקראינה, שתשחק בפלייאוף הביסה 0:8 את סן מרינו בחוץ.
 

מחצית ראשונה
דקה 8: רוברט לבנדובסקי הגיע להזדמנות ראשונה, כאשר בעט מ-20 מטרים היישר לידיו של ג'ו הארט.

דקה 10: קשר טוטנהאם, אנדרוס טאונסנד, בעט מכ-25 מטרים, אך מצא את שצ'סני מוכן בזינוק יפה.

אוהדי נבחרת פולין משתוללים. לוהט בוומבלי
אוהדי נבחרת פולין משתוללים. לוהט בוומבלי
 

דקה 15: סובוטה קיבל כדור נהדר מקובה בתוך הרחבה ובעט כדור שטוח שעבר סמוך לקורה של הארט.

דקה 21: בעיטה חופשית של סטיבן ג'רארד מכ-30 מטרים קפצה לפני השער וחלפה סנטימטרים ספורים ליד הקורה

דקה 23: התקפה מתפרצת של פולין מסתיימת במסירה יפה של קובה ללבנדובסקי, שפיספס את הכדור.

דניאל סטוארידג´ חומק מתיקול (רויטרס)
דניאל סטוארידג´ חומק מתיקול (רויטרס)
 

דקה 27: טאונסנד, הטוב במגרש, שיחרר טיל אדיר שפגע במשקוף, הכדור החוזר הגיע לסטארידג, שמצא את שצ'סני מוכן. אנגליה המשיכה לתקוף.

דקה 31: כדור רוחב של ביינס הגיע לדניאל סטארידג', שהשתלט ובעט מ-5 מטרים החוצה. החמצה ענקית לחלוץ ליברפול.

סטארידג´ מחמיץ (רויטרס)
סטארידג´ מחמיץ (רויטרס)
 

דקה 34: סטארידג' שוב ניסה, הפעם בבעיטה שטוחה מ-20 מטרים, אך שוב פיספס את המסגרת.

דקה 41 - וויין רוני העלה את אנגליה ל-0:1. ביינס המצוין פרץ באגף והעביר הגבהה נהדרת לוויין רוני, שנגח מקרוב פנימה. שער מוצדק לאנגלים.

רוני כובש (רויטרס)
רוני כובש. שער חשוב (רויטרס)
 

רוני חוגג (רויטרס)
רוני חוגג. טירוף (רויטרס)
 

דקה 44: קרן של רוני מצאה את סטארידג', שמ-5 מטרים נגח מעל השער. חניכיו של הודג'סון בטירוף.

מחצית שנייה
דקה 51: קרן של רוני נחתה על הראש של ג'גיילקה, שנגח בחוזקה וסחט הדיפה יפה משצ'סני.

דקה 56: סטארידג' הגיע למצב של 1 על 1 מול שצ'סני, אך בעט ליד הקורה בחוסר אחריות.

רוני מול גילק. עשה את ההבדל (רויטרס)
רוני מול גילק. עשה את ההבדל (רויטרס)
 

דקה 59: ג'רארד הניף את הרגל ובעט טיל מ-30 מטרים, אך הכדור שוב חמק ליד הקורה של שצ'סני. השער של האנגלים באוויר.

דקה 60: הפולנים סימנו שהם עדיין במשחק, לבנדבוסקי קיבל כדור ב-1 על 1 מול הארט, אך בעט לגופו של הארט.

טאונסנד. הטוב במגרש (רויטרס)
טאונסנד. הטוב במגרש (רויטרס)
 

דקה 78: עוד פעולה טובה של סטארידג' חסר המזל הסתיימה בבעיטה והדיפה יפה של שצ'סני.

דקה 89 - סטיבן ג'רארד העלה את אנגליה ל-0:2. הקשר הוותיק של אנגליה פרץ לרחבה ולמרות שנתפס ברחבה, הצליח לשים את הרגל ולהקפיץ פנימה. הודג'סון יכול להזמין כרטיס לברזיל.

ג´רארד כובש (רויטרס)
ג´רארד כובש (רויטרס)
 

ג´רארד חוגג. שלח את אנגליה לברזיל (רויטרס)
ג´רארד חוגג. שלח את אנגליה לברזיל (רויטרס)
 

אנגליה: ג'ו הארט, פיל ג'גיילקה, לייטון ביינס, גארי קייהיל, כריס סמולינג, מייקל קאריק (פרנק למפארד 71'), סטיבן ג'רארד, אנדרוס טאונסנד (ג'יימס מילנר 86'), וויין רוני, דניאל סטארידג' (ג'ק ווילשר 82') ודני וולבק.

פולין: ווייצ'ך שצ'סני, פיוטר קלאבאן, גרגורץ ווייטקוביוק, ארתור ידרצ'יק, קמיל גילק, מריוס לבנדובסקי (מתיוש קליך 46'), ג'קוב בליצ'יקובסקי, אדריאן מיירזייווסקי (פיוטר זיילנסקי 76'), וולדמאר סובוטה (סלובומיר פזקו 65'), גרגורץ קריצ'וביאק ורוברט לבנדובסקי.

בית 1: רק תיקו לבלגיה, קרואטיה בפלייאוף
בבית אחת, בלגיה המדהימה רשמה תיקו שני בקמפיין, 1:1 מול וויילס והיא עלתה מהמקום הראשון עם שמונה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו. דה ברוין כבש מבישול של לוקאקו, ראמזי לווילס. מי שתשחק בפלייאוף מבית אחת היא קרואטיה, למרות ההפסד 2:0 לסקוטלנד (סנודגראס ונייסמית'). במשחק נוסף שנערך בבית 1, סרביה ניצחה 1:5 את מקדוניה.

שחקני בלגיה חוגגים. הנבחרת המסקרנת של הקיץ (רויטרס)
שחקני בלגיה חוגגים. הנבחרת המסקרנת של הקיץ (רויטרס)
 

בית 2: דנמרק סיימה שנייה, אך לא העפילה לפלייאוף
ארמניה הפתיעה את איטליה בארץ המגף כשסיימה מולה ב-2:2. האזורי העפילו למונדיאל עוד לפני המשחק, אך עדיין, מדובר בתוצאה די מביכה. פלורנצי ובאלוטלי כבשו לאיטלקים, מובסיסיאן ומחיטריאן לארמנים.

עם זאת, קשה שלא לרחם על דנמרק, שהביסה 0:6 את מלטה, סיימה במקום השני, אך לא העפילה לשלב הפלייאוף. מלבד הבית של צרפת וספרד בו נמצאות חמש קבוצות בלבד, מכל שאר הבתים הוחלט להוריד לכל נבחרת את הנקודות שהשיגה מול האחרונה בבית. הסגנית הגרועה ביותר במוקדמות לא תעלה לפלייאוף ולצערה של דנמרק מדובר בה. במשחק נוסף בבית, צ'כיה ניצחה 0:1 את בולגריה בחוץ.

באלוטלי.תיקו מביך (רויטרס)
באלוטלי.תיקו מביך (רויטרס)
 

בית 3: משחק ענק בין גרמניה לשבדיה
בבית 3 נערך המשחק המסקרן ביותר במחזור הנעילה, בו גרמניה ניצחה 3:5 את שבדיה בחוץ. עוד לפני המשחק ידעה גרמניה שהיא במונדיאל ואילו שבדיה ידעה שהיא בפלייאוף, כך שהמשחק היה על הכבוד בלבד. אוזיל, גצה ושורלה (שלושער), כבשו לגרמניה, הייסן וקאקניקליץ' (צמד) לשבדיה.

אוסטריה הביסה 0:3 את איי פארו, אך תיראה את הגביע העולמי מהבית. איבאנשציץ, פרודל ואלאבה (פנדל) כבשו. אירלנד ניצחה 1:3 את קזחסטן למרות שנקלעה לפיגור מרגליו של שומקו, אך רובי קין (פנדל), ג'ון אושה ושומקו עם עצמי, קבעו 1:3 לאירים.

בית 4: רומניה בפלייאוף
בבית ארבע, הולנד, משביתת השמחות, הרסה למיליוני טורקים את החלום להעפיל למונדיאל בברזיל, כשניצחה אותה 0:2 בחוץ משערים של אריאן רובן ו-ווסלי סניידר. הולנד הנהדרת עלתה מהמקום הראשון בבית עם 28 נקודות (תשעה ניצחונות ותיקו).

אנדריי מאריקה (רויטרס)
אנדריי מאריקה. העלה את נבחרתו למקום השני (רויטרס)
 

מי שסיימה במקום השני בבית ארבע ותשחק בפלייאוף היא רומניה, שניצחה 0:2 בביתה את אסטוניה. בזכות ההפסד של טורקיה, הרומנים שניים והם יקוו להגרלה נוחה כדי להעפיל לברזיל. את שני השערים כבש ציפריאן מאריקה. הונגריה ניצחה 0:2 את אנדורה אך בשל הניצחון הרומני גם הם יראו את המונדיאל מהבית. במשחק נוסף, הונגריה ניצחה 0:2 את אנדורה.

בית 5: איסלנד בפלייאוף
בבית חמש, שווייץ הנפלאה ניצחה 0:1 את סלובניה משער של גרניט צ'אקה והיא במונדיאל אחרי שסיימה במקום הראשון עם מאזן מרשים של שבעה ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו. בשלב הפלייאוף תשחק איסלנד, שסיימה ב-1:1 בחוץ מול נורבגיה. אגב, אם סלובניה הייתה מנצחת ואיסלנד לא, היא הייתה עולה על חשבונה, אך זה לא קרה. במשחק נוסף בבית, קפריסין ואלבניה נפרדו ב-0:0.

איסלנד חוגגת בדרך לפלייאוף (רויטרס)
איסלנד חוגגת בדרך לפלייאוף (רויטרס)
 

בית 6: רוסיה חגגה, פורטוגל בפלייאוף
בבית בו משחקת ישראל, רוסיה השלימה קמפיין מצוין מבחינתה למרות שסיימה ב-1:1 בחוץ מול אזרבייג'אן. הרוסים העפילו רשמית למונדיאל מהמקום הראשון בבית אחרי שסיימו עם מאזן נהדר של שבעה ניצחונות, שני הפסדים ותיקו אחד. רומן שירוקוב כבש את השער הראשון בדקה ה-16, מקסים מדבדב האזרי הורחק בדקה ה-73, אך למרות זאת אזרבייג'אן הצליחה להשיג את השוויון משער של ואגיף יבאדוב בדקה ה-90.

פושטיגה. עלה לפלייאוף (רויטרס)
פושטיגה. עלה לפלייאוף (רויטרס)
 

פורטוגל סיימה במקום השני בבית לאחר שניצחה 0:3 את לוקסמבורג בביתה. סילבסטרה וארלה כבש את הראשון בדקה ה-30, נאני הכפיל שבע דקות אחר כך מבישול אדיר של ז'ואאו מוטיניו והלדר פושטיגה קבע את תוצאת המשחק בדקה ה-79. פורטוגל תשחק בפלייאוף ותקווה לפגוש יריבה נוחה בדרך למונדיאל.

בית 7: בוסניה העפילה לראשונה בתולדותיה, יוון במקום השני
בבית שבע, בוסניה העפילה בפעם הראשונה בתולדותיה למונדיאל, אחרי שהשלימה את המשימה וניצחה 0:1 את את ליטא בחוץ, במשחק בו היא הייתה חייבת לנצח כדי להבטיח את המקום הראשון. את השער החשוב של הבוסנים כבש חלוץ שטוטגרט, ודאד איביסביץ' בדקה ה-68. בבוסניה יחגגו את העלייה לפחות בשבועות הקרובים.

לעומת הבוסנים, יוון, שהגיעה למשחק מול ליכטנשטיין עם אותו מספר נקודות כמו בוסניה, ניצחה 0:2 את יריבתה אך לא סיימה ראשונה בשל הפרש שערים נחות בהרבה. היוונים, להם כבשו דימיטריס סאלפנגידיס ויורגוס קראגוניס ישחקו בפלייאוף. במשחק נוסף בבית, לטביה וסלובקיה סיימו ב-2:2.

בית 9: עוד טיול לספרד, צרפת בפלייאוף
בבית תשע, ספרד סיימה ראשונה אחרי 0:2 על גאורגיה (נגרדו ומאטה) והיא עלתה מהמקום הראשון למונדיאל. צרפת תשחק בפלייאוף אחרי 0:3 על פינלנד (ריברי, טויביו בשער עצמי ובנזמה).

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */