יום שישי, 05.07.2024 שעה 09:41
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

בלאט שטף את השחקנים, ביקורת על שון ג'יימס

מכבי בלחץ לאחר ה-83:73 לחולון. המאמן זעם על האדישות, בסביבת הקבוצה טוענים כי הקפטן שבע. מדוע רקנאטי ופדרמן לא הגיעו? צפו בתקציר

|
דייויד בלאט המום (יניב גונן)
דייויד בלאט המום (יניב גונן)

אם חשבתם שהניצחון של מכבי אשדוד על הפועל ירושלים ביום ראשון היה מפתיע הגיעה המנה העיקרית של ליגת ווינר וסיפקה ניצחון סנסציוני של הפועל חולון על סגנית האלופה מכבי תל אביב, 83:73. עם תקציב של כחצי מיליון דולרים הצליחו ליאור ליובין וחניכיו להשפיל את הצהובים שתקציבם עומד על פי הערכות על כ-80 מיליון שקלים.

במסיבת העיתונאים שפתחה את העונה הסביר סגן יושב ראש מכבי, שי רקנאטי, כי לת"א לא היה צורך להוציא סכומי עתק על שמות מפוצצים מרחבי היבשת וכי כל השחקנים שהובאו בפגרה הם הכוכבים הנוצצים של הקבוצה. אז שמות מפוצצים של כוכבי יורוליג ליובין ואלעד חסין לא הנחיתו בפחים, אך אחד שכבר ניצח בעבר את הצהובים מספר פעמים ואף גנב לה אליפות הם כן החתימו.

הרכז הישראלי גוני יזרעאלי ככל הנראה לעולם לא ילבש את הגופייה הצהובה של מכבי, אך אתמול הוא הוכיח כי הצהוב של השכן ירוק הרבה יותר. יזרעאלי ירה את דרכו לשיא קריירה מרשים של 26 נקודות כולל 100% מהעונשין ו-86% ממעבר לקשת, כולל 6 מ-7 לשלוש.

רקנאטי והמנכ"ל המשותף דני פרדמן, שניים שבדרך כלל מגיעים למשחקים של מכבי, דפקו נפקדות בולטת ועל פי לחשושים ברחבי הפחים, מי שצחק אחרון היה דווקא הפרשן הטרי ואקס הנהלת הצהובים גור שלף, שכזכור פוטר בוקר אחרי אובדן האליפות וראה לנגד עיניו את הקבוצה אותה ניהל מתפוררת לרסיסים.

על פי נוכחים בחדר ההלבשה, בלאט שטף את שחקניו בסיום המשחק על האפאטיות שהפגינו בצד ההגנתי והעבודה הלקויה וחוסר האיכפתיות בכל הנוגע לריבאונדים. חולון, בהתנפלות אגרסיבית מרשימה על הקרשים, קטפה עשרה כדורים חוזרים בהתקפה בסך הכל, אחד פחות מהסך הכולל של השלישייה ג'יימס-סופו-טיוס. בלאט יודע שבעוד יומיים שחקניו לא יתמודדו נגד החבורה הדקיקה והסימפטית מחולון, אלא מול סוסי ריבאונדים מספרד כגון לאמונט המילטון, טיבור פלייס, דניאל קלארק ואנדרס נוצ'יוני.

צפו בחולון מדהימה את מכבי עם 73:83

הפרצופים החמוצים של אנשי ירושלים לאחר ההפסד לאשדוד מתגמדים ליד אלה המבוהלים וחיוורים של המכבים עם הישמע הבאזר הסופי. יובל נעימי, שלא התלבש ואינו נספר על ידי הצוות המקצועי ואף יעזוב בקרוב את הקבוצה, ראה את הקו האחורי של דייויד בלאט יורה קטיושות אל עבר הטבעת החולונית שננעלה ברבע המכריע. ג'ו אינגלס (0 מ-5), סילבן לנדסברג (0 מ-2), גיא פניני (0 מ-1) ויוגב אוחיון (1 מ-2) חברו ל-1 מ-10 מביך מחוץ לקשת ונעימי, שמגיע בעקביות למשחקים מול חולון כשיוצא לו עשן מהאוזניים, העמיד אשתקד 42% לשלוש במסגרת ליגת ה- VTB ו-47% מחוץ לקשת במפעל היורוקאפ.

לאחרונה נפוצה שמועה שיובל נעימי עשוי להגיע לחולון כחלק מעסקה עם מכבי, אך עם כל הכבוד לתפאורה ולאנרגיות המטורפות של הקהל החולוני, נעימי הינו בחור פיקח, חכם, עקשן וכזה שמתקשה לסלוח כשפוגעים בו או במשפחתו ברמה האישית. לפני שנתיים פתח הקהל של חולון חזית כשהתנפל על נעימי ומשפחתו בקריאות גנאי. אמש, דקות ספורות לאחר שמספר מצומצם מאוהדיה של הקבוצה המקומית ניגשו לגארד וביקשו ממנו לשקול הגעתו, התנפל היציע המזרחי על נעימי בקללות וגידופים וסתם, נכון לעכשיו, את הגולל על סיכויי הגעתו למועדון. אגב, בעוד שחקני מכבי מתפזרים לדרכם לאחר ההתמודדות, נעימי, שלא ימריא עם מכבי למשחק היורוליג בספרד, זכה לליווי משטרתי מחדר ההלבשה, דרך היציאה מהאולם ועד לאוטובוס של הקבוצה מחשש להתנפלות של אוהדי חולון.

דייויד בלאט: החטאנו זריקות קלות

בסביבת הקבוצה העבירו ביקורת על התנהלותו של הסנטר שון ג'יימס מאז קיבל את סרט הקפטן. ג'יימס אומנם נחשב לשחקן בעל מוסר עבודה גבוה ולאחד האהובים בחדר ההלבשה, אך יש הטוענים כי השתן עלה לו לראש. ג'יימס, שמתחיל עונה שישית בארץ, סיפק משחק זוועתי אותו סיים ללא נקודות ועם יותר עבירות מאשר איומים על הסל. בפעם האחרונה בה סיים ג'יימס משחק ללא נקודות היתה בנובמבר 2012 מול אילת. ג'יימס למעשה רשם משחק שני מתוך 53 בליגה הישראלית ללא נקודות ובקבוצה מעידים כי הוא נראה שבע. השיא מבחינתו של ג'יימס הגיע עמוק ברבע האחרון כאשר נקלע לעימות עם שלומי הרוש וחטף עבירה בלתי ספורטיבית, שלאחריה הורד לספסל ולא חזר עד לסיום.

מי שעוד הציג יכולת מדאיגה הוא הסנטר סופוקליס שחורציאניטיס. אחרי שסבל מקלקול קיבה במשך מספר ימים, סופו לא התאמן כשורה עם יתר חבריו וחשש מהמשחק נגד חולון. הסנטר הביע בפני הצוות המקצועי את דאגתו ורצונו שלא לשחק, אלא משהתברר כי דווין סמית' סובל מכאבים חוזרים בברך ועבר MRI, סופו חויב להתלבש ולסייע לקבוצתו. בחולון הכינו את ג'ראיי גרנט לסופו וציינו בפניו מדובר בסנטר עב בשר, אלא שגרנט נפנף את חבריו וטען כי אחרי עונה בה שיתף פעולה ושמר על סדריק סימונס, כיום סנטר אולימפיאקוס, שום דבר לא מפתיע אותו. לאחר המשחק גרנט התקשה להסדיר את נשימתו בטענה שמעולם לא נדרש הוציא כל כך הרבה אנרגיות בעצירתו של שחקן אחד.

הררי ואלטיט. לא נספרים (יניב גונן)
הררי ואלטיט. לא נספרים (יניב גונן)
 

במכבי קיימת דאגה הולכת וגוברת גם ממצבו של הגארד ריקי היקמן, שסובל מפציעה בקרסול. היקמן סובב את הקרסול במהלך אימון הקבוצה במחנה קדם העונה ברוסיה ואת הקרסול השני באימון בשבת. על אף שנתן משחק טוב, היקמן נראה אמש סובל על הפרקט ומצבו הלך והחמיר באופן משמעותי אחרי שנפל לפרקט בשלבי הסיום. היקמן יצטרך כעשרה ימי מנוחה לפחות, אלא שלנוכח אי שיתופו של נעימי וחוסר האשראי לטייריס רייס, הגארד נשאר גורם מרכזי ושחקן מפתח ברוטציה של מכבי.

בתוך כך, נראה כי ישנם מאמנים בליגה שינצלו את החוק הרוסי בקידום ופיתחו השחקן הישראלי ויש כאלה שמתעסקים יותר מידי בקידום השחקן הזר. בתום המחזור הראשון ניתן להגיד מילה טובה על מתן חרוש, שנתן לצעירים של ראשל"צ 54 דקות, בראד גרינברג נהנה מ-22 דקות של ילדיו, אפי בירנבוים שלח את הילדים שלו ל-17 דקות פרקט ואילו ארז אדלשטיין חילק 12 דקות לצעירים של הפועל. ליאור ליובין קיבל 11 דקות מאיתי שגב, אך שניים שחייבים להתרגל לישיבה ממושכת על הספסל הם בן אלטיט וארד הררי ממכבי ת"א, שישבו משחק שלם על הספסל.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */