יום רביעי, 03.07.2024 שעה 19:28

הג'ודו מציג: 92 מדליות מאז אולימפיאדת לונדון

בענף האולימפי הפורה ביותר במדינה מרוצים: "הדור החדש מביא הישגים נאים". עד כה ב-2013 גרפו הספורטאים 58 מדליות בתחרויות הבוגרים

|
ירדן ג´רבי. עברה עליה שנה נהדרת (חגי ניזרי)
ירדן ג´רבי. עברה עליה שנה נהדרת (חגי ניזרי)

השנה עוד לא הסתיימה וענף הג'ודו מציג: כמות שיא של הישגים ב-2013 לעומת חמש השנים האחרונות. מאז האולימפיאדה בלונדון, זכו הישראלים ב-92 מדליות בכל הגילאים ואלופת עולם אחת, ירדן ג'רבי, שעשתה את ההתקדמות הגדולה ביותר מבין הג'ודאים הישראלים עד כה. ענף הג'ודו הנחשב לענף האולימפי הפורה ביותר במדינה, לא ידע הצלחות רבות כל כך בכמות ההישגים אליהם הגיע כפי שקורה בשנה זו. 

עד כה גרפו הישראלים לא פחות מ-58 מדליות בתחרויות הבוגרים הבינלאומיות שהתקיימו ב-2013 בקרב הגברים והנשים גם יחד, כך עולה ממסמך פנימי של איגוד הג'ודו המסכם את פעילותו. בשנת 2013 בלבד, נרשמו 81 הופעות של ישראלים על הפודיום בתחרויות השונות, כולל אלו מסבב גביע אירופה בבלארוס שנערך השבוע. על אף ששנת 2013 טרם הסתיימה, כבר כעת ניתן לומר שמדובר בכמות ההישגים הגבוהה ביותר של הענף בישראל בחמש השנים האחרונות. 

אם בוחנים את כמות ההישגים מאז המשחקים האולימפיים בלונדון, הג'ודאים הישראלים צברו 155 דירוגים אישיים בתחרויות השונות וזכו בסה"כ ב-92 מדליות בכל הגילאים: 22 מזהב, 25 בצבע כסף ו-45 מדליות ארד. 

ע"פ שיחות שהתקיימו לאחרונה באיגוד, לאנשיו ברור כי מדובר בנתונים חריגים יחסית וזאת למרות העובדה שמדובר בשנה פוסט-אולימפית בה בדר"כ מתחרים פחות ספורטאים בכירים מהעולם. יחד עם זאת, גורמים באיגוד מעריכים כי עד סוף 2013 קיים סיכוי לא רע שישראל תעבור את רף 100 המדליות סה"כ מכלל התחרויות. 

אולם העניין המרכזי בו מתעסקים אנשי האיגוד הוא הדירוג אותו צברו הישראלים מאז לונדון. כך למשל, בנבחרת הנשים, מדורגות חמש ג'ודאיות בין ה-20 הטובות בעולם, ביניהן גילי כהן (52 ק"ג) המדורגת 11 וכמובן ירדן ג'רבי (63 ק"ג) המדורגת 1 בעולם, שאף זכתה כידוע באליפות העולם ובארד באליפות אירופה. 

קבלת הפנים לג'רבי בוועד האולימפי

אם נבחרת הנשים בראשותו של המאמן שני הרשקו תצליח לשמור על מצב זה בשנתיים הקרובות, ע"פ ניתוח נתוני הדירוג הקיימים כעת, לראשונה עשויה להיות לישראל יותר מנציגת נשים אחת שתשיג את הקריטריון האולימפי ותשתתף בריו 2016. "מהבחינה הזאת כרגע המצב שלנו מדהים", הגדיר זאת גורם מקצועי באיגוד.

בראש רשימת הג'ודאים המוצלחים של השנה ניצבת לעת עתה ג'רבי שכמובן עשתה את ההתקדמות הגדולה ביותר לאחר שזכתה בשמונה מדליות סה"כ, מתוכן ארבע מזהב. אחריה, נמצאים בין היתר גילי כהן שהשיגה שבע מדליות, רוני שוורץ עם שש מדליות, אור ששון עם ארבע מדליות ושגיא מוקי שזכה בשלוש מדליות זהב. 

גורם בכיר באיגוד התייחס לנושא ואמר ל-ONE: "יש לנו דור חדש של ספורטאים שמתחרה ומצליח להביא הישגים נאים. טוב שלא ויתרנו על השנה הזאת והתחלנו את ההכנות לריו מוקדם מהרגיל. חשוב שכולם יתחרו וכמה שיותר. אם נמשיך ככה, סביר להניח שנתוני הדירוג עוד יגדלו משנה לשנה ככל שנתקדם לקראת ריו 2016 כי כולם גם יתחרו יותר וגם נדרוש מהם יותר".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */