יום רביעי, 03.07.2024 שעה 20:15
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

שחקני ירושלים הסתגרו באולם, אכזבה מהלפרין

האדומים מנסים לעכל את ההפסד 83:80 מול אשדוד, חוסר שביעות רצון גם מגרין. נכון לפתיחת העונה, הקבוצה רחוקה מלתת פייט למכבי ת"א. צפו בתקציר

|
בראד גרינברג תופס את הראש במלחה (חגי ניזרי)
בראד גרינברג תופס את הראש במלחה (חגי ניזרי)

הפועל ירושלים פתחה אמש (ראשון) את מחזור הבכורה של עונת 2013/14 בהפנינג חגיגי באולם מלחה, אך סיימה אותו בטעם מר למדי עם הפסד מבזה 80:83 למכבי אשדוד.

התפאורה בכניסה למלחה הייתה מלהיבה והבטיחה ערב גדוש בהתרגשות. כרזה בגודל טבעי של הסנטר הבלארוסי, ארטיום פרחובסקי, המתנשא לגובה 2.13 מטרים, קיבלה את פניהם של הנכנסים לאולם. סגל המשקיעים חדש, למעט כוכב הניו יורק ניקס אמארה סטודמאייר, הגיע במלואו, כולל סוכן השחקנים, ארן טלם.

מבט חטוף אל עבר הספסל הירושלמי לפני הג'אמפ בול סיפק מראה מרענן שכלל מאמן חדש על הקווים, שבעה שחקני רכש, יו"ר טרי ומנכ"ל-בעלים מבטיח. בנוסף לכך, את האירוע כיבדו שני שחקני עבר בכירים ב-NBA, בי ג'יי ארמסטרונג וברנט ברי, שחוברים יחדיו לחמש טבעות אליפות. השניים, שיעבירו סדנאות כדורסל במהלך הימים הקרובים, הגיעו כחלק מהמשלחת של טלם.

מי שחשב שהפאשלה ברמקולים שלא עבדו הייתה תקלה מקרית, התבדה מהר מאוד. שחקניו של בראד גרינברג פתחו טוב ועלו ליתרון 0:6 מהיר, אלא שכדור השלג התגלגל והתפתח לפנצ'ר מתמשך כאשר המקומיים כשלו לייצר מומנטום בהתקפה ולנעול את הסל בהגנה.

ירושלים אמנם גברה על אשדוד בסטטיסטיקה הפנימית כשקטפה יותר ריבאונדים ומסרה יותר אסיסטים, אך הפסידה באחוזים מחוץ לקשת ובאיבודי כדור. שלושה מארבעת הזרים של נתי כהן שיחקו אשתקד בליגת העל וגמלו למאמנם על האמון עם 47 נקודות, כאשר את 11 הנקודות האחרונות קלע הסקורר אוסטין פרימן.

צפו באשדוד מדהימה את י-ם

האווירה במלחה לאחר הישמע הבאזר הייתה כבדה ומתוחה, כאשר אנשי הבירה הסתובבו על הפרקט עם פנים נפולות כלא מאמינים. שחקני ירושלים המאוכזבים היו עמוק בתוך חדרי ההלבשה בטרם התבקשו לשוב אל הפרקט ולהודות לקהל שתמך ועודד ללא הפסקה. שחקני אשדוד התגבשו בחלק התחתון של "יציע אמיר" וחגגו עם כ-80 האוהדים המסורים שעשו דרכם לבירה.

המשקיעים הירושלמים עודדו את השחקנים והמאמן והסבירו כי מדובר בהפסד אחד ושהדרך ליעד הסופי מלווה בהרבה אתגרים. אלא שלרכז המתאזרח זאק רוזן הייתה זווית שונה לדברים. מציאותית יותר. לאחר חיבוק ארוך ושיחה צפופה עם טלם, רוזן הסביר למשקיע החדש כי בליגת העל כל משחק הוא מלחמה ושאסור לאבד נקודות יקרות בליגה.

נתי כהן: לא צריך להתרגש מהניצחון

רונאלד דופרי, שנתן משחק טוב עם 17 נקודות ושבעה ריבאונדים, התחבא בחדר התקשורת אחרי המקלחת וחיכה שהאולם יתרוקן. גם יניב גרין ויותם הלפרין הבינו שלא סיפקו את הסחורה, הסתגרו עד אחרון היוצאים מחדר ההלבשה ונמלטו בזריזות מן האולם.

בסביבת הקבוצה הביעו אכזבה גדולה מהיכולת שהפגין הלפרין, שסיים משחק בכורה עגום ללא נקודות עם 0 מ-6 מהשדה ומדד שלילי ב-23 דקות. בקבוצה הסבירו כי הלפרין אינו כשיר במאת האחוזים וכי לא התאמן מזה שבועיים ולא שותף באופן סדיר באימונים כשלושה שבועות, כאשר רק ביומיים שקדמו למשחק החל לחזור לשגרה. גרין ככל הנראה לא החלים לגמרי מהפציעה בכתף, שותף רק שש דקות והחטיא שתי זריקות עונשין קריטיות בשלב מאוחר בהתמודדות. בירושלים הביעו אכזבה גם מדרווין קיצ'ן שאיבד חמישה כדורים ולא לקח על עצמו את המשחק בדקות המכריעות.

הלפרין (חגי ניזרי)
הלפרין. אכזבה גדולה (חגי ניזרי)
 

אך את אופיו הנונשלנט ופניו הקפואות של קיצ'ן הכירו בבירה עוד לפני החתמתו. בהתייעצות עם אנשי מכבי ראשון לציון הוסבר לירושלמים כי קיצ'ן סובל מדורבן בכף הרגל, מה שמקשה עליו לשחק. אחרי סדרת בדיקות מקיפה, ירושלים לא מצאה כל סימנים או סיבה לדאגה. מי שעוד סיפק חוות דעת ביקורתית על הרכז הוא ג'נרל מנג'ר מכבי תל אביב, ניקולה וויצ'יץ', שהסביר לאדומים כי בעונה שעברה במסגרת משחקי הליגה הקרואטית, הגיעו וויצ'יץ' וקבוצתו למשחק נגד צדביטה זאגרב של קיצ'ן. ה-GM של מכבי הכין תוכנית משחק לשחקניו וציין לשמור באגרסיביות יתרה את כל השחקנים למעט קיצ'ן. הרכז האמריקאי קיבל חופש פעולה ולא ידע כיצד לתרגם אותה לנקודות וזאגרב רשמה הפסד מרגיז.

קיצ'ן הוא רכז נהדר ומוסר ברמה מאוד גבוהה, אך הוא רחוק מלהיות ווינר ואת עיקר ההצלחה לה זכה לפני שנתיים בליגת העל הייתה בזכותו של אקס מכבי ראשל"צ, ג'ו קרופורד שהיה האיש המרכזי והשחקן המצטיין בקבוצתם של אפי בירנבוים ומתן חרוש.

קיצ´ן (חגי ניזרי)
קיצ´ן. רחוק מלהיות ווינר (חגי ניזרי)
 

לצידם של הקפטן אלישי כדיר וג'וש דאנקן שסיפקו משחק מצויין ופלירטטו עם דאבל-דאבל, בלט הגארד האנרגטי אדם אריאל בן ה-18. בהמשך ישיר למשחקי ההכנה של הקבוצה לעונה, אריאל קיבל את ההודעה על דבר עלייתו בהרכב של האדומים כבר באימון בשבת והתכונן מנטלית באופן מושלם. הגארד המקומי בעל פלג גוף העליון חזק ואתלטיות נהדרת תרם 14 נקודות (1/1 מהקו העונשין, 2/2 מהשדה, 3/3 מהשדה) וסיים עם מדד 17 מרשים.

בירושלים החמיאו לגארד הצעיר שעובד קשה באימונים ואף ידעו לספר כי בבוקר למחרת ההפסד בגמר גביע ווינר נקבע לקבוצה אימון אחר הצהריים, אלא שאריאל, יחד עם רפי מנקו, היו על הפרקט מעל לשעה לפני הזמן. מי שהתרשם מאוד מהיכולת המשכנעת של אריאל הוא טלם, שכזכור הטיס בקיץ האחרון את פורוורד הפועל חולון איתי שגב למחנה אימונים בארה"ב יחד עם בחירות דראפט של ה-NBA. טלם ציין לאחר המשחק כי אריאל הפגין יכולת קליעה מרשימה, אגרסיביות והגנה טובה לצד קשיחות מנטאלית בהתקפה וכי אינו פוסל את האפשרות להטיס את הטאלנט הצעיר לאמריקה לאחר סיום העונה מאחר ומדובר בפרוספקט מיוחד.

הלפרין ואריאל (חגי ניזרי)
הלפרין ואריאל (חגי ניזרי)
 

הצוות המקצועי בבירה חייב להרים את השחקנים מהקרשים מהר מהצפוי מאחר ובעוד יומיים מצפה לקבוצה משחק בכורה במסגרת היורוקאפ כשתארח את לוקואיל אקדמיק הבולגרית, שמציגה את הפורוורד המצויין אלאנדו טאקר, הרכז הסקורר דוויין ווייט שסיים את העונה שעברה כקלע הטוב ביותר בליגה הגרמנית, והסנטר קירון אצ'ירה הסקוטי שחגג על גבוהי נבחרת ישראל באליפות אירופה במדי בריטניה עם 18 נקודות ו-13 ריבאונדים.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */