יום רביעי, 03.07.2024 שעה 17:05

בלגיה, גרמניה ושווייץ עלו למונדיאל, 1:8 להולנד

מוק' גביע העולם: לוקאקו כבש צמד בקרואטיה, 0:3 למנשאפט על אירלנד. ואן פרסי הפך למלך השערים בכל הזמנים, ספרד ניצחה. דרמה בבתים 2, 4 ו-7

|
שחקני בלגיה מתעללים בווילמוטס (רויטרס)
שחקני בלגיה מתעללים בווילמוטס (רויטרס)

נבחרת בלגיה הייתה הערב (שישי) לנבחרת האירופית השלישית שמעפילה למונדיאל 2014, לאחר שניצחה 1:2 בחוץ את נבחרת קרואטיה בקרב על המקום הראשון בבית 1, הודות לצמד נפלא של חלוץ צ'לסי (המושאל לאברטון), רומלו לוקאקו.

הבלגים, שלא הצליחו להעפיל לשני המונדיאלים האחרונים, שמו בכך סוף ל-12 שנים ללא נוכחות בטורניר הכי חשוב בכדורגל העולמי ועשו את זה בסטייל. הם הצדיקו את המוניטין שלהם כנבחרת צעירה ומרתקת, שנחשבת לאחת הנבחרות המלהיבות באירופה כיום, לאחר שניצחו במשחק החוץ הקשה מול הנבחרת היחידה שהייתה יכולה לקחת מהם את הכרטיס למונדיאל.

לפני המשחק ידעו הקרואטים שניצחון ישאיר להם סיכוי לסיים במקום הראשון, אך הם פגשו נבחרת טובה בהרבה ולאחר שספגו הפסד ביתי שני בקמפיין, הם ייאלצו לשחק בשלב הפלייאוף ויחפשו שם את הכרטיס לברזיל.

הבלגים, שרשמו ניצחון שמיני בתשעה משחקים, העפילו הודות למשחק נהדר של לוקאקו. החלוץ בן ה-20 כבש את הראשון שלו בדקה ה-15, לאחר שדפור ניצל טעות של פרישיץ' כדי לבשל לו. השני, שנכבש בדקה ה-38, כבר היה מבצע אישי נפלא של לוקאקו, שפרץ על פני 60 מטרים, השאיר את היריבים מאחור, עבר גם את שוער המארחת ונכנס עם הכדור לשער. ניקו קרנצ'אר הצליח רק לצמק בדקה ה-83. וויילס, האחורנה ערב המחזור, שמרה מעט על כבודה עם 0:1 על מקדוניה משער של סיימון צ'רץ'. ארון ראמזי החמיץ פנדל.

אוהדי בלגיה מחוץ לאצטדיון. סיבה טובה לחגוג (רויטרס)
אוהדי בלגיה מחוץ לאצטדיון. סיבה טובה לחגוג (רויטרס)
 

בית 2: איטליה הרסה לדנמרק, בולגריה עדיין שנייה
בולגריה הפסידה 2:1 בארמניה במשחק קריטי לשתי הקבוצות בקרב על המקום השני בבית 2 (ממנו איטליה כבר הבטיחה את העלייה למונדיאל מהמקום הראשון). הבולגרים, שהגיעו למשחק מהמקום השני, ידעו שניצחון יבטיח להם כמעט סופית את המקום השני, אבל לארמנים היו תוכניות אחרות. בדקה ה-44 ביצע ניקולאי בודורוב עבירה על סף הרחבה והשאיר את נבחרתו בעשרה שחקנים. לדאבונו, אראס אוזיביליז, שלקח את הבעיטה החופשית מ-17 מטרים, הקפיץ באלגנטיות פנימה כדי להעלות את המקומיים ליתרון עם הירידה להפסקה.

הבולגרים חזרו לעניינים עם כדור חופשי מ-23 מטרים של איבלין פופוב בדקה ה-61, אבל דקתיים לאחר מכן ראה סבטוסלאב דיאקוב את הצהוב השני והבולגרים נותרו בתשעה שחקנים. הארמנים ניצלו זאת עם שער ניצחון דרמטי בדקה ה-88, לאחר צ'יפ נפלא של יורה מובסיסיאן מעל השוער האורח. בעקבות התוצאה לארמנים יש 12 נקודות, אחת פחות מלבולגריה.

דנמרק (13 נקודות) פספסה ניצחון וסיימה ב-2:2 דרמטי מול איטליה. פאבלו אוסבלדו העלה את האיטלקים ליתרון, אך ניקלאס בנדטנר המושמץ הפך עם צמד. היתרון נשמר עד תוספת הזמן, אז אלברטו אקווילאני שבר מספר לבבות בדנמרק. צ'כיה הגיעה גם היא למאזן של 12 נקודות עם 1:4 במלטה. תומאס הובשמן, דוד לפאטה, וצלאב קאדלץ ותומאס פקהארט כבשו לצ'כים, מייקל מיפסוד צימק.

דוד לפאטה חוגג. גם זה לא יעזור (כנראה) לצ´כים (רויטרס)
דוד לפאטה חוגג. גם זה לא יעזור (כנראה) לצ´כים (רויטרס)
 

עם זאת, בגלל מספר הנקודות הנמוך של הנבחרות המתחרות על המקום השני בבית זה, נראה שהנבחרת שתסיים במקום השני בבית זה, אם זו תהיה בולגריה, דנמרק, צ'כיה או ארמניה, לא תעפיל לשלב הפלייאוף. היות ויש תשעה בתים ו-9 נבחרות יסיימו במקום השני, אך רק ארבע יעלו משלב הפלייאוף, באופ"א קבעו ש-8 הנבחרות בעלות המאזן הטוב מבין אלו שיסימו במקום השני יעלו לפלייאוף וזו שתסיים עם המאזן הגרוע ביותר מבין ה-9 לא תהיה בפלייאוף. נראה שזו תהיה הנבחרת שתסיים במקום השני בבית 2.

בית 3: גרמניה במונדיאל, שבדיה בפלייאוף
גרמניה העפילה רשמית למונדיאל עם 0:3 על אירלנד. סמי חדירה פתח בדקה ה-12, אנדרה שורלה הכפיל בדקה ה-58 ומסוט אוזיל חתם בתוספת הזמן. המנשאפט, עם שמונה ניצחונות ותוצאת תיקו אחת בתשעה משחקים, ידברו חזק בברזיל.

שחקני גרמניה חוגגים (רויטרס)
שחקני גרמניה חוגגים (רויטרס)
 

שבדיה גימגמה אך הבטיחה את מקומה בפלייאוף עם שער ניצחון של זלאטן איברהימוביץ' בדקה ה-86 ב-1:2 על אוסטריה. מרטין הרניק העלה את האוסטרים ליתרון מפתיע בדקה ה-29, אך מרטין אולסון השווה בדקה ה-56והכוכב של פ.ס.ז' הפך. איי פארו צברה נקודה ראשונה בקמפיין, עם 1:1 ביתי מול קזחסטן.

זלאטן חוגג עלייה לפלייאוף (רויטרס)
זלאטן חוגג עלייה לפלייאוף (רויטרס)
 

בית 4: ואן פרסי מלך שערי הולנד, מאבק מרתק על המקום השני
הונגריה התחילה את המשחק במקום השני, אך הובסה 8:1 בהולנד וצנחה למקום הרביעי. רובין ואן פרסי הפך למלך שערי הולנד בכל הזמנים עם שלושער. חלוץ מנצ'סטר יונייטד עבר את פטריק קלייברט (41 שערים) ורץ לחבק אותו על הספסל. קווין סטרוטמן, ג'רמיין לנס, סילארד דבצ'רי (עצמי), רפאל ואן דר וארט ואריאן רובן הוסיפו. באלאש דז'ודז'אק כבש את השער להונגרים בפנדל.

ואן פרסי קופץ על קלייברט (רויטרס)
ואן פרסי קופץ על קלייברט (רויטרס)
 

מי שניצלו את המפלה ההונגרית הן טורקיה ורומניה. טורקיה במקום השני עם 16 נקודות בעקבות 0:2 באסטוניה משערים של אומוט בולוט ובוראק אילמאז. רומניה במקום השלישי עם 16 נקודות אחרי 0:4 באנדורה. קלאודיו קסרו, בוגדן סטנקו, גבריאל טורייה (פנדל), וקוסטין לאזאר כבשו.

בית 5: שווייץ עלתה, איסלנד וסלובניה במאבק על הפלייאוף
שווייץ העפילה פעם נוספת למונדיאל עם 1:2 על אלבניה בחוץ. שרדאן שאקירי ומיכאל לאנג כבשו, חמדי סליחי צימק. איסלנד במקום השני עם 16 נקודות ותיאבק עם סלובניה (15 נקודות) על הפלייאוף. האיסלנדים ניצחו 0:2 את קפאיסין (קולביין סיגטורסון וגילפי סיגורדסון), סלובניה הביסה 0:3 את נורבגיה (שלושער של מילבויה נובאקוביץ').

שחקני שווייץ חוגגים באלבניה (רויטרס)
שחקני שווייץ חוגגים באלבניה (רויטרס)
 

בית 7: בוסניה עדיין ראשונה, יוון נושפת בעורפה
בוסניה והרצגובינה שמרה על המקום הראשון עם 1:4 על ליכטנשטיין. הבוסנים עם 22 נקודות בזכות שערים של אדין דזקו (צמד), זבזדן מיסימוביץ' ו-ודאד איביסביץ'. גם יוון עם 22 נקודות, אך עם הפרש שערים נחות (6 לעומת 23) אחרי 0:1 קטן על סלובקיה משער עצמי של מרטין שקרטל.

במשחק חסר חשיבות, גברה ליטא 0:2 על לטביה בווילנה. פדור צ'רניץ' וסאוליוס מיקולינאס כבשו. טאדאס קיאנסקאס מהפועל חיפה ומינדאוגאס פאנקה מעירוני ק"ש שיחקו 90 דקות במדי המארחים.

בית 8: אנגליה עשתה את העבודה עם 1:4 על מונטנגרו.

בית 9: ספרד קרובה להעפלה
ספרד התקרבה מאוד למונדיאל עם 1:2 על בלארוס. צ'אבי ואלברו נגרדו כבשו ללה רוחה, סרגיי קורנילנקו צימק. ספרד מובילה בשלוש נקודות על נבחרת צרפת.

צ´אבי (רויטרס)
צ´אבי (רויטרס)
 

בלגיה - קרואטיה 1:2
דקה 3: כבר לאחר 127 שניות של משחק הגיעה הבעיטה הראשונה לעבר השער הבלגי אך פרישיץ', שקיבל את הכדור על קו ה-16, בעט לא מדויק, החוצה.

דקה 15 - 0:1 לבלגיה: הבלגים אולי פתחו בצורה מהוססת, אבל הספיקה להם התקפה אחת כדי לעלות ליתרון. איבוד כדור אומלל של פרישיץ' במרכז המגרש איפשרה לדפור לשלוח מסירה ללוקאקו בין שני בלמים, החלוץ הבלגי פרץ קדימה במהירות, חלף על פני פלטיקושה וגילגל לרשת.

לוקאקו חוגג (רויטרס)
לוקאקו חוגג (רויטרס)
 

דקה 29: התקפה נהדרת ומהירה של הבלגים הסתיימה בהרמת כדור מאגף שמאל שמצאה את ראשו של פלאייני, קשרה של מנצ'סטר יונייטד נגח היטב אבל פלטיקושה התעופף והדף. גופו של השוער אמנם היה בתוך השער, אבל הכדור לא עבר את הקו.

דקה 32: אחרי קריאות "אולה" מ-3,000 הבלגים שהגיעו לזאגרב ואחרי שהנבחרת האורחת נהנתה ממשחק מסירות, למנדזוקיץ' נמאס ואם הוא לא הצליח לייצר בעיטה אחת לשער, לפחות הוא ייצר בעיטה לעבר רגלו של הזאר. האוורד ווב הראה לו את הכרטיס הצהוב.

פלאייני מול סטריניץ´ (רויטרס)
סטריניץ´ לא מצליח לעצור את פלאייני (רויטרס)
 

דקה 38 - 0:2 ענק לבלגיה ולוקאקו: החלוץ המושאל מצ'לסי הוכיח כמה הוא גדול, גם אם הוא רק בן 20. לוקאקו קיבל כדור 40 מטרים משערו (בתוך מחצית המגרש שלו), שלח רגל ארוכה כדי לתת לעצמו מקדמה, פרץ קדימה במהירות אדירה מול קובאצ'יץ' חסר האונים, השאיר אותו מאחור ומול פלטיקושה בעט כדור שפגע בגופו של השוער אך עבר אותו. משם נותר ללוקאקו רק להיכנס עם הכדור לשער.

לוקאקו חוגג (רויטרס)
לוקאקו חוגג (רויטרס)
 

דקה 45+1: סוף סוף הזדמנות טובה לקרואטים. כדור שהורם מאגף שמאל לעבר מרכז הרחבה מצא את ראשו של מנדזוקיץ', שהתרומם גבוה ונגח היטב משבעה מטרים, אבל קורטואה התעופף טוב אפילו יותר והדף.

דקה 45+2: פריצה של הזאר לעבר הרחבה נעצרה רק על ידי צ'ורלוקה בעבירה. הבלם זכה בכרטיס צהוב והבלגים בבעיטה חופשית 17 מטרים מהשער, אך הזאר בעט לא טוב והאוורד ווב שרק למחצית. האוהדים המקומיים, לפחות אלה שלא הלכו הביתה ונשארו באצטדיון, הרעימו שריקות בוז עם ירידת השחקנים לחדדרי ההלבשה.

ויטסל מול מודריץ´ (רויטרס)
ויטסל מול מודריץ´ (רויטרס)
 

מחצית שנייה
דקה 48: בפתיחת המחצית השנייה ערך איגור שטימאץ חילוף כשהכניס את ניקולה קאליניץ' במקום פרישיץ'. הקרואטים פתחו טוב את המחצית השנייה. בעיטה של ראקיטיץ' מ-16 מטרים פגעה ביד של ואן בויטן ברחבה, אך האוורד ווב הליט, בצדק, שלא לשרוק לפנדל. הריבאונד הגיע לראקיטיץ' שבעט מזווית אפס וקורטואה הדף היטב.

דקה 60: גם פלאייני נכנס לפנקסו של האוורד ווב אחרי עבירה מסוכנת על מנדזוקיץ' שעצרה התקפה מתפרצת עם פוטנציאל של הקרואטים. חמש דקות לאחר מכן החליף קווין מיראלס את קווין דה ברוין בעוד בקרואטיה בחליף אוניין ווקוייביץ' את קובאצ'יץ'.

לוקאקו מול לוברן (רויטרס)
לוקאקו מול לוברן, לפני שהוחלף (רויטרס)
 

דקה 68: רומלו לוקאקו, כובש הצמד הנהדר של הבלגים, ירד אחר כבוד לספסל כאשר החליף אותו נאסר צ'אדלי.

דקה 77:הזדמנות נהדרת לבלגים לעלות ל-0:3. הזאר העביר מסירה למיראלס באגף ימין, המחליף הטרי הכניס כדור רוחב לתוך רחבת החמש שם חיכה פלאייני שבעט היישר לרגלו של פלטיקושה, שהצליח להדוף ולמנוע שער שלישי.

מודריץ´ מנסה לעצור את הזאר. לא ממש הלך לו (רויטרס)
מודריץ´ מנסה לעצור את הזאר. לא ממש הלך לו (רויטרס)
 

דקה 83 - 1:2 לבלגיה: אחרי דקות טובות של המארחים הגיע גם שער מצמק. כדור מסוכן שהוכנס לרחבה מאגף ימין מצא את קאליניץ' בתוך רחבת החמש, הבעיטה שלו מצאה את קורטואה מוכן אך הכדור הורחק ע"י ההגנה הבלגית רק עד קרנצ'אר, שבעט טיל מ-13 מטרים לתוך השער.

דקה 87: מודריץ' ראה את הכרטיס הצהוב אחרי עבירה מאחור על ורטונגן. דקה לאחר מכן ניסה קרנצ'אר את כוחו בבעיטה מ-30 מטרים אך קורטואה לא התקשה לקלוט.

נבחרת קרואטיה: סטיפה פלטיקושה, איבן סטריניץ', ודראן צ'ורלוקה, דז'אן לוברן, שימה ורסאליקו, דומאגוי וידה, מתאו קובאציץ', לוקה מודריץ', איבן פרישיץ', איבן ראקיטיץ' ומריו מנדזוקיץ'.

נבחרת בלגיה: ת'יבו קורטואה, טובי אלרווירלד, דניאל ואן בויטן, ניקולס לומבארטס, יאן ורטונגן, אקסל ויטסל, סטיבן דפור, מרואן פלאייני, קווין דה ברווין, אדן הזאר ורומלו לוקאקו.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */