יום רביעי, 03.07.2024 שעה 17:35
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

דייויד בלו בסגל מכבי ת"א נגד הפועל חולון בשני

הגארד, שחתם ל-10 ימים, יהיה בסגל למשחק הפתיחה בליגה. רייס המאוכזב השאיר את מדליית הניצחון בחדר ההלבשה. ג'יימס: "גם לי היו תקופות קשות"

|
וויצ´יץ´, רקנאטי ופדרמן (יניב גונן)
וויצ´יץ´, רקנאטי ופדרמן (יניב גונן)

יממה לאחר שגברה על הפועל ירושלים 77:88 וקטפה את התואר הרשמי הראשון לעונה, מכבי תל אביב טרם גיבשה את הסגל לעונה שבפתח, כשראשי המועדון מתקשים לקבל החלטה רשמית בנוגע לעתידם של מספר שחקנים.

קפטן הקבוצה, שון ג'יימס, שהניף את גביע המדינה כקפטן בעונה שעברה לאור פציעתו של ליאור אליהו, התרגש פעם נוספת מהנפת הגביע ואמר: "להניף את הגביע היה אחד מאותם רגעים מדהימים שאקח איתי לכל הקריירה. אומנם זה פעם שנייה שלי בתור קפטן מכבי, אבל זה הפעם הראשונה באמת שאני מקבל את הקרדיט להנהיג את הקבוצה מהרגע הראשון".

גארד הצהובים, ריקי היקמן הוסיף: "מדובר בהתחלה טובה לעונה מבחינתנו. תמיד כיף לזכות במשהו שעבדת קשה כדי להשיג. אנחנו שמחים עם התואר הזה אבל המטרה העיקרית היא האליפות".

עם תום המשחק, התכנסו שניים ממחזיקי המניות במועדון, שי רקנאטי ודני פדרמן, יחד עם הג'נרל מנג'ר, ניקולה וויצ'יץ' בבית מכבי לשיחה שנמשכה כמעט שעה אשר במהלכה סיכמו את משחק הגמר וערכו סיעור מוחות לקראת פתיחת הליגה ומצב הסגל המוצף של דייויד בלאט.

ל-ONE נודע כי במועדון מרוצים מאוד מהכושר הגופני ויכולת הקליעה הטובה שמפגין הפורוורד המתקמבק, דייויד בלו, וכי שחקנה לשעבר של הנבחרת חתם בקבוצה על חוזה טרייאאוט לעשרה ימים כנהוג ב-NBA בכדי לשלבו במשחק הפתיחה לעונה של הצהובים ביום שני נגד הפועל חולון.

ג´יימס חוגג. אחד מהרגעים שייקח איתו לכל הקריירה (יניב גונן)
ג´יימס חוגג. אחד מהרגעים שייקח איתו לכל הקריירה (יניב גונן)
 

בלו עצמו מפגין הרבה אופטימיות וביטחון עצמי בעניין מעמדו, ומסתמן על פי שיחות עם הצוות המקצועי שהודעה רשמית על צירופו היא עניין של זמן. אומנם בלו משלים היום שבוע של אימונים בשורת מכבי אך הוא עדיין מרגיש אאוט-סיידר. אתמול, בעוד הקבוצה עלתה לפודיום הניצחון לקבלת המדליות והנפת הגביע, בלו נשאר בודד על הספסל.

לאחר המשחק ציין כי הוא עדיין לא מרגיש חלק מהקבוצה וכי אינו מעוניין במדליית ניצחון מבלי שנטל חלק במשחק. שחקן נוסף שלא רצה קשר למדליית הזהב של גביע ווינר, הוא הגארד האמריקאי, טייריס רייס שהשאיר אותה בחדר ההלבשה.

וויצ'יץ', שהבחין כי המדלייה נטושה, ניגש לעברו של רייס וביקש ממנו לקחתה, אך מיותר לציין שרייס, ככל הנראה, לא יוסיף אותה לקולקציית התארים בביתו. "מוקדם מדי להספיד שחקנים שלא נמצאים ברוטציה בשלב הזה של העונה כי לכולם יהיו עליות וירידות", אמר שון ג'יימס. "גם לי היו תקופות קשות במכבי שלא הבנתי מה בדיוק רוצים ממני וכך קורה גם עם טייריס. המעבר למכבי הוא לא קל ולעיתים רחוקות הוא הולך בצורה חלקה".

טייריס רייס (יניב גונן)
טייריס רייס. מאוכזב ממעמדו (יניב גונן)
 

רייס, ששותף בגמר ארבע דקות בלבד, שש דקות פחות משקיבל בחצי הגמר נגד הפועל אילת, סיים ללא נקודות. וניתן היה לראות כי הוא מאוכזב מאוד ממעמדו המקצועי. בערב הגמר ציין רייס כי אינו מרבה לדבר עם מאמנו על המחסור המפתיע בדקות משחק.

עם מי הוא כן מתייעץ? וויצ'יץ' ניחשב לאחד מתומכיו של הרכש ממינכן וכי לאחר שיחות המוטיבציה שניהל הג'נרל מנג'ר עם רייס ולאור דבריו של בלאט אחרי המשחק על קשיי ההתאקלמות של החבר'ה החדשים, ניתן להבין כי רייס יקבל את צ'אנס להפגין את כישוריו.

"ההבדל ביני לבין טייריס הוא שאני הגעתי למכבי כגבוה שלישי, כאופציה חלופית לסופו וריצ'ארד הנדריקס. טייריס הגיע למכבי על תקן כוכב ושחקן חמישייה ועצם העובדה שהוא מתקשה להשתלב עכשיו ברוטציה, לא מחייב שכך יהיה גם בעתיד", הוסיף ג'יימס.

ריקי היקמן. &qout;החוק הרוסי מקשה על רייס&qout;. (רדאד ג´בארה)
ריקי היקמן. "החוק הרוסי מקשה על רייס". (רדאד ג´בארה)
 

ריקי היקמן, חברו לקו האחורי של רייס, הממשיך לעונה שנייה בצהוב, מצא פתרון יצירתי לחוסר הדקות של רייס: "החוק הרוסי מקשה מאוד על שחקנים מסויימים לבוא לידי ביטוי, אבל בסך הכל מדובר בתהליך של הרגל ומכיוון שעוד לא התחלנו את העונה באופן רשמי, יש המון מרחב לשיפור".

מי שייפרד בראשית השבוע הבא מהצהובים, הוא הגארד הישראלי, יובל נעימי שהתייבש אתמול על הספסל לכל אורך המשחק. שחקני עבר ומאמנים שנכחו במשחק התקשו להסתיר את אכזבתם מהקהל הירושלמי ששרק בוז צורם לנעימי בטקס הצגת השחקנים.

בנוסף, גורמים בבירה קיבלו בהפתעה את אי שיתופו של הגארד במשחק כל כך אמוציונאלי מול מועדון נעוריו והדגישו כי אם יש אינדיקציה לכך שאינו נמצא בתוכניות הקבוצה לעונה הזי שנעימי, שממתין לתשובת המועדון בנוגע להשאלתו, קיבל אותם אמש באופן ברור.

יובל נעימי. לא קיבל דקות בגמר מול י-ם (משה חרמון)
יובל נעימי. לא קיבל דקות בגמר מול י-ם (משה חרמון)
 

אצל הירושלמים המצב היה אופטימי בהרבה. למרות ההפסד, הצוות המקצועי  היה שבע רצון מההופעה של שחקניו שעמדו שווה בשווה נגד מכבי על אף חסרונם של שניים משחקני החמיישיה, יותם הלפרין ויניב גרין. שני הפצועים צפויים ליטול חלק במשחק החגיגי של ירושלים ביום ראשון נגד אשדוד ואף ערכו הבוקר אימון שחרור עם יתר השחקנים.

בהפועל י-ם שואבים עידוד בעיקר מרוח הלחימה והאגרסיביות שהפגינו השחקנים כאשר הקהל האדום ממשיך לפרגן למאמן על הקרדיט המתמשך שמקבלים צמד הצעירים, אדם אריאל ורפי מנקו. ראוי לציין ששני הירושלמים הבוסרים רכשו הרבה ניסיון במהלך ההכנה לעונה אך הלחם והחמאה שלהם יהיה במשחקים נגד הקבוצות החלשות בליגה, ולאו דווקא מול מכבי ת"א. האולם במלחה יארח ביום ראשון חגיגה של ממש כאשר כל סגל המשקיעים החדשים במועדון, למעט אמארה סטודמאייר, יגיע לבכורה באולם הביתי.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */