יום רביעי, 03.07.2024 שעה 16:49

1:4 לאנגליה על מונטנגרו, המשימה הבאה: פולין

מוק' מונדיאל, בית 8: האנגלים נלחצו עקב ניצחון אוקראינה, אבל רוני, בושקוביץ' (עצמי), טאונסנד וסטארידג' קבעו: ניצחון על פולין ואנגליה בברזיל

|
רוני וסטארידג´ חוגגים (רויטרס)
רוני וסטארידג´ חוגגים (רויטרס)

נבחרת אנגליה רשמה הערב (שישי) ניצחון חשוב מאוד כשגברה באצטדיון וומבלי 1:4 על נבחרת מונטנגרו במשחק שנערך במסגרת מחזור המשחקים התשיעי בבית 8 במוקדמות גביע העולם 2014.

התוצאה מעט משקרת שכן המשחק לא היה קל עבור האנגלים. נבחרת שלושת האריות אמנם שלטה במשחק במחצית הראשונה, אך לא הצליחה למצוא את הרשת ולמעשה כמעט ולא מצאה את המסגרת.

במחצית, כשהתוצאה 0:0, שמעו שחקני נבחרת אנגליה על כך שאוקראינה ניצחה את פולין 0:1 משער של אנדריי ירמולנקו, שנגח פנימה אחרי הגבהה טובה של הכוכב העולה של האוקראינים, יבן קונופליאנקה. המשמעות: אם האנגלים לא היו מנצחים את מונטנגרו, הם היו מאבדים סיכוי מעשי לסיים במקום הראשון בבית והיו נאלצים, במקרה הטוב, להתמודד בשלב הפלייאוף.

אלא שנבחרת שלושת האריות, שהגיעה למפגש מול המונטנגרים ללא הפסד, לא התכוונה לאבד נקודות. כבר בדקה ה-48 העלה וויין רוני את נבחרתו ליתרון לאחר שהשתלט על כדור שהדף שוער נבחרת מונטנגרו וכבש מארבעה מטרים. בדקה ה-62 הגיע ה-0:2, אחרי שער עצמי אומלל של ברנקו בושקוביץ'. המונטנגרים עוד חזרו למשחק עם שער של דמיאנוביץ' בדקה ה-71, אבל טאונסנד, בהופעת הבכורה שלו בנבחרת, כבש שער נפלא בדקה ה-78 כדי להבטיח את הניצחון ודניאל סטארידג' חתם את תוצאת המשחק בפנדל בתוספת הזמן.

בסיום 1:4 לאנגלים, שמציב אותם במקום הראשון בבית עם 19 נקודות. לאוקראינים, שנמצאים במקום השני, יש 18 נקודות ולמעשה שתי הנבחרות הבטיחו את שני המקומות הראשונים. אלא שההבדל בין שני המקומות הוא עצום - הנבחרת שתסיים במקום הראשון תעפיל אוטומטית למונדיאל בברזיל ואילו סגניתה תיאלץ לשחק בשלב הפלייאוף.

לצערם של האנגלים, לאוקראינה מצפה משחק קל מאוד מול סן מרינו ואלא אם תהיה בו סנסציה שלא נראתה זמן רב בכדורגל האירופי, האוקראינים יסיימו עם 21 נקודות. לשמחתם של האנגלים, בעקבות הניצחון על מונטנגרו הם תלויים בעצמם. ניצחון ביתי על פולין ביום שלישי והכרטיס לברזיל שלהם. אם הם לא ינצחו, אוקראינה תעלה למונדיאל והם ייאלצו להשיג את הכרטיס בהתמודדות בשלב הפלייאוף.

מחצית ראשונה
דקה 3: בעיטה ראשונה של האנגלים לעבר שערו של פולקסיץ' עם בעיטה של וולבק מחוץ לרחבה, אך הכדור הלך גבוה מעל לשער.

דקה 8: ניסיון נוסף של האנגלים, הפעם עם בעיטה של רוני מחוץ לרחבה, אך הכדור פגע ברגל של שחקן הגנה באדום ונהדף לקרן, שלא נוצלה. שלוש דקות חלפו והפעם היה זה הצלע השלישית בהתקפת האנגלים, דניאל סטארידג', שניסה את כוחו בבעיטה מ-15 מטרים, אך גם הפעם לא למסגרת.

לייטון ביינס מול דרינצ´יץ´ (רויטרס)
לייטון ביינס מול דרינצ´יץ´ בפתיחת המשחק (רויטרס)
 

דקה 14: ניסיון ראשון של האורחים לבעיטה לעבר השער, אבל אם הניסיונות של סטארידג', וולבק ורוני לא היו למסגרת, אז זה של יובטיץ', מ-35 מטרים אלכסונית מהשער, היה רחוק מאוד ממנה.

דקה 19: האנגלים, ששולטים לחלוטין במשחק, דרשו פנדל לאחר נפילה של סטארידג' ברחבה במהלך מאבק על מיקום בעת ביצוע כדור חופשי. השופט הספרדי סימן לחלוץ האנגלי לקום.

דקה 23: סוף סוף בעיטה של האנגלים למסגרת. פעולה יפה של לייטון ביינס באגף שמאל איפשרה לו להעביר כדור לדני וולבק בתוך הרחבה, חלוצה של מנצ'סטר יונייטד הטעה שחקן הגנה ושיחרר את עצמו למפגש פנים מול פנים למול פולקסיץ', אבל הזווית הייתה קשה והבעיטה של וולבק נהדפה על ידי השוער המונטנגרי לקרן.

רוני בועט (רויטרס)
רוני בועט (רויטרס)
 

דקה 27: גם לנבחרת מונטנגרו יש בעיטה למסגרת. מי אם לא יובטיץ' ניסה את כוחו בבעיטה מחוץ לרחבה, אבל הארט לא התקשה לקלוט. דקתיים לאחר מכן הזדמנות לאנגלים בצד השני אך כדור שהורם לעברו של סטארידג' ננגח לא טוב על ידי חלוצה של ליברפול, מחוץ למסגרת.

דקה 33: בעיטה טובה של סטיבן ג'רארד ממרחק 27 מטרים לעבר הפינה הנמוכה של השער סחטה הדיפה טובה של פולקסיץ' לקרן.

סטארידג´ מול זברוטיץ´ (רויטרס)
סטארידג´ מול זברוטיץ´ (רויטרס)
 

דקה 40: הזדמנות גדולה לוויין רוני. בעיטה מסוכנת של טאונסנד נהדפה לא טוב על-ידי פולקסיץ' היישר לרגליו של רוני, שמזווית לא נוחה ניסה לכבוש, אך פגע בקורה ומשם לרשת החיצונית. הזדמנות גדולה לאנגלים.

דקה 43: דני וולבק ניסה את כוחו אחרי מסירת עקב נהדרת של סטארידג', אבל הכדור שלו פגע בשחקן הגנה של מונטנגרו והורחק לקרן. עד למחצית גם לסטארידג' הייתה הזדמנות טובה אך הוא בעט החוצה ובהמשך ניסה סטארידג' להשאיר את רוני למצב טוב, אך הכדור הורחק לעוד קרן. 0:0 במחצית.

מחצית שנייה
דקה 48 - 0:1 לאנגליה: וויין רוני, גבירותי ורבותיי. אחרי דקות ארוכות של לחץ, במיוחד לאור החדשות שהגיעו מאוקראינה על ניצחון הנבחרת המקומית, הגיע סוף-סוף השער הראשון של האנגלים. טאונסנד פרץ באגף ימין והעביר מסירת רוחב שנהדפה על ידי ההגנה באדום רק עד לוולבק שניסה בעיטה מ-15 מטרים, פולקסיץ' היה במקום אבל הדף רק עד לרגליו של רוני, שהשתלט על הכדור חמישה מטרים מהשער, סידר לעצמו מצב טוב ובעט מקרוב פנימה.

רוני חוגג (רויטרס)
רוני חוגג (רויטרס)
 

דקה 50: מיד לאחר השער ספג פאביצ'ביץ' כרטיס צהוב ולאחר שתי דקות גם וולקוב נכנס לפנקסו של השופט הספרדי. עוד דקה חלפה וגם ווקר נכנס לפנקסו של השופט.

דקה 55: הזדמנות טובה למונטנגרו עם נגיחה מסונכת של דמיאנוביץ', אבל הארט התעופף היטב והדף את הכדור, שהלך היישר לתוך שערו.

דקה 62 - 0:2 לאנגליה: האנגלים בדרך לניצחון והם צריכים להודות לבושקוביץ' האומלל. וולבק התנהל עם הכדור במרכז המגרש ומסר לסטארידג', שהחזיר לו עם העקב, חלוצה של מנצ'סטר יונייטד פרץ באגף, חדר לרחבה וניסה להעביר כדור רוחב, אך הכדור שלו לא היה מדויק. למזלו מי שהגיע היה בושקוביץ', שבניסיון מוזר להרחיק בעט כדור שהיתל בפולקסיץ' ונכנס לשער. האנגלים בדרך הבטוחה לניצחון.

כך נראה השער השני של האנגלים (רויטרס)
כך נראה השער השני של האנגלים, בושקוביץ' (23, מאחור) המום (רויטרס)
 

דקה 63: טיל של יובטיץ' מ-22 מטרים נעצר רק במשקוף שערו של הארט.

דקה 69: כמעט 0:3 לאנגליה אבל וויין רוני, שקובל כדור נפלא בתוך הרחבה, ניסה לפרגן לג'רארד במקום לבעוט והבעיטה של קשר ליברפול נהדפה לקרן. כדור הקרן הגיע לביינס, אך הנגיחה שלו נהדפה שוב ע"י פולקסיץ'.

דקה 71 - 1:2 לאנגליה: האורחים חוזרים למשחק. בצ'יראי קיבל את הכדור 35 מטרים מהשער באגף ימין, התקדם וניסה בעיטה לעבר השער אך הכדור הלא מדויק עשה את דרכו דווקא לעבר רגלו של דמיאנוביץ', שהיה ספק בנבדל אך הצליח להשחיל רגל בלי שהקוון ירים את הדגל ולכבוש שער מצמק.

דקה 78 - 1:3 לאנגליה: שער נהדר של טאונסנד בהופעת הבכורה שלו בנבחרת אנגליה. קשרה של טוטנהאם קיבל את הכדור מעט אחרי עיגול האמצע, התקדם על פני כ-20 מטרים בקלות ושיחרר בעיטה מסובבת נהדרת שפגשה בקורה ונכנסה פנימה. לפולסקיץ' לא היה שום סיכוי. מיד לאחר מכן הוחלף טאונסנד בווילשייר לקול תשואות הקהל.

אנדרוס אונסנד חוגג שער בהופעת הבכורה (רויטרס)
אנדרוס אונסנד חוגג שער בהופעת הבכורה (רויטרס)
 

דקה 90+2 - 1:4 לאנגליה: סטארידג' סגר מחצית שנייה נפלאה של האנגלים עם שער בפנדל. חלוץ ליברפול חדר לרחבה מצד שמאל וספק-הוכשל ע"י קסוייביץ'. הוא לקח בעצמו אחריות וקבר את הפנדל בשער כדי לקבוע את תוצאת המשחק. 

נבחרת אנגליה: ג'ו הארט, קייל ווקר, גארי קייהיל, פיל ג'גיילקה, לייטון ביינס, אנדרוס טאונסנד (ג'ק ווילשייר, 80), סטיבן ג'רארד (ג'יימס מילנר, 87), פרנק למפארד (מייקל קאריק, 65), דניאל סטארידג', וויין רוני ודני וולבק.

נבחרת מונטנגרו: ווקאשין פולקסיץ', סאבו פאביצ'ביץ' (פאטוס בצ'יראי, 57), מילאן יובאנוביץ', איבן קסוייביץ', אלסד זברוטיץ', ניקולה דרינצ'יץ', ברנקו בושקוביץ', שטפן סאביץ', ולדימיר וולקוב (סימון ווקצ'ביץ', 72), דז'אן דמיאנוביץ' וסטבן יובטיץ' (פיליפ קסאליצ'ה, 81).

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */