יום שבת, 06.07.2024 שעה 04:39

תמונת מצב: הקרב על הכרטיסים למונדיאל

29 נבחרות מאירופה, כולל ישראל, לפחות מתמטית, במאבק על 7 מקומות ישירים ו-8 בפלייאוף למונדיאל. ב-18:00 זה מתחיל ו-ONE עושה לכם סדר

|
הבלגים מקבלים תמיכה לפני היציאה לזאגרב (רויטרס)
הבלגים מקבלים תמיכה לפני היציאה לזאגרב (רויטרס)

כשנותרו שני מחזורים בלבד לסיום שלב המוקדמות של הגביע העולמי באירופה, רק איטליה והולנד הבטיחו באופן סופי את מקומן במשחקים שייערכו בברזיל, בעוד 29 נבחרות נוספות (כולל ישראל, לה סיכוי אפסי) ינסו להשיג את אחד מ-7 המקומות האוטומטיים או אחד מ-8 המקומות בפלייאוף.

כזכור, 9 הנבחרות שיסיימו בראש הבתים יעלו אוטומטית למונדיאל בעוד 8 מ-9 הסגניות (הסגנית החלשה תודח) יעפילו לפלייאוף וייאבקו על עוד 4 מקומות. רגע לפני הישורת האחרונה לאליפות העולם, קבלו את תמונת המצב העדכנית בכל הבתים של המוקדמות באירופה.

בית 1 - בלגיה זקוקה לתיקו בזאגרב כדי לסגור את הסיפור
רק בלגיה וקרואטיה עדיין בתמונת העלייה, כאשר הראשונה מובילה את הבית עם פער של חמש נקודות על הקרואטים, כך שתיקו מולם בשישי (19:00) בזאגרב יבטיח להם את ההעפלה למונדיאל. במקרה של הפסד, לבלגים תהיה הזדמנות נוספת להבטיח את המקום הראשון במחזור האחרון בבית מול וויילס. הקרואטים, שייחסרו מול בלגיה את הקפטן דאריו סרנה המושעה, זקוקים לשני ניצחונות ולשני הפסדים של הבלגים כדי לעלות אוטומטית, אך גם אם זה לא יקרה, הם עדיין בתמונת העלייה לפלייאוף מהמקום השני.

בית 2 - ארבע נבחרות ייאבקו על המקום השני
איטליה כבר הבטיחה את המקום הראשון ותגיע רגועה לשני המחזורים האחרונים, בעוד בולגריה (13 נקודות), דנמרק (12), צ'כיה (9) וארמניה (9) עדיין נמצאות בתמונת המאבק על המקום השני המוביל, ככל הנראה, לפלייאוף. הבולגרים, להם הסיכוי הטוב ביותר לסיים במקום השני, ישחקו מול ארמניה בחוץ בשישי (18:00) ויחתמו את המוקדמות מול צ'כיה בבית, בעוד לדנמרק, הצמודה אליהם, שני משחקי בית, מול איטליה בשישי (21:15) ומול מלטה החלשה.

בית 3 - גרמניה עם רגל וחצי במונדיאל, שבדיה תצטרף?
גרמניה יכולה להבטיח את המקום הראשון עם תיקו ומעלה בבית מול צפון אירלנד בשישי (21:45) ולהשאיר את שבדיה ואוסטריה להיאבק על המקום השני. בכל מקרה, השבדים זקוקים להפסד של הגרמנים ולשני ניצחונות, כולל מולם בבית במחזור האחרון על מנת לעלות אוטומטית. מכיוון שזה לא צפוי לקרות, זלאטן איברהימוביץ' וחבריו יחפשו להבטיח סופית את המקום השני עם ניצחון ביתי על אוסטריה (21:45). כל תוצאה אחרת תשאיר את הקרב על המקום השני פתוח במחזור האחרון, בו אוסטריה צפויה להשיג שלוש נקודות מול איי פארו.

מולר (רויטרס)
מולר. גרמניה זקוקה לתיקו בלבד מול אירלנד (רויטרס)
 

בית 4 - קרב משולש על המקום השני
הולנד כבר הבטיחה את מקומה במונדיאל והשאירה את הונגריה (14 נקודות), טורקיה (13) ורומניה (13) להיאבק על המקום השני. לנבחרת של ויקטור פיטורצה יש, על הנייר את צמד המשחקים הקל ביותר, כאשר בשישי תתארח אצל אנדורה (21:30) ובמחזור האחרון תארח את אסטוניה. טורקיה, לה הפרש השערים הטוב ביותר תתארח אצל אסטוניה (21:30) ותארח את הולנד במחזור האחרון. הונגריה, לה יתרון נקודה על יריבותיה, תתארח אצל הולנד (21:30) ואם תנצח, ככל הנראה תהיה בפלייאוף, שכן במחזור האחרון היא תארח את אנדורה.

בית 5 - שווייץ בדרך לברזיל, איסלנד תפתיע?
כמעט הכל עדיין פתוח בבית, כאשר רק קפריסין איבדה כל סיכוי להעפיל למונדיאל. שווייץ נמצאת בעמדת זינוק נהדרת לקראת שני המחזורים האחרונים, כאשר באמתחתה 18 נקודות, 5 יותר מהשניה, איסלנד, כך שניצחון על אלבניה (10 נקודות) בחוץ (21:30) יבטיח לה את המקום בברזיל. איסלנד תקבל הזדמנות טובה לשמור על המקום השני לפני המחזור האחרון, כאשר תארח את קפריסין (21:45) וסלובניה (12 נקודות) תארח את נורבגיה (11) ב-21:45 לקרב שבסופו אחת מהן עלולה לצאת מהמאבק על המקום במונדיאל.

דזקו. לבוסניה הפרש שערים טוב בהרבה מזה של יוון (GettyImages)
דזקו. לבוסניה הפרש שערים טוב בהרבה מזה של יוון (GettyImages)
 

בית 7 - יוון מקווה למעידה של בוסניה
בוסניה הרצגובינה ויוון צמודות אחת לשנייה בראש הבית עם 19 נקודות, כאשר השלישית, סלובקיה, נמצאת במרחק של 7 נקודות ואיבדה על סיכוי להיאבק איתן. לבוסנים הפרש שערים טוב מהרבה מהיוונים (15+) כך שניצחונות על ליכטנשטיין בבית (21:00) וליטא בחוץ יבטיחו להם את המקום האוטומטי. היוונים, שיארחו את סלובקיה (21:45) ואת ליכטנשטיין יקוו למעידה.

בית 8 - שני קרבות מכריעים
אחד הבתים הצמודים והמותחים של המוקדמות. אנגליה (16) נמצאת נקודה מעל אוקראינה (15) ומונטנגרו (15) ותארח את האחרונה ב-22:00 למשחק של להיות או לחדול מבחינת שתיהן, כאשר האנגלים מעולם לא ניצחו את המונטנגרים. גם פולין (13 נקודות) עדיין בתמונה והיא תתארח אצל אוקראינה (21:00) לעוד קרב ראש בראש על מקום במונדיאל. הכל, ככל הנראה, מוביל למחזור האחרון, שם תהיה ההכרעה.

צ´אבי נותן לפדרו נשיקה (רויטרס)
צ'אבי ופדרו. לא צפויים להיתקל בקשיים בבית מול בלארוס (רויטרס)
 

בית 9 - אלופת העולם תעשה עוד צעד לברזיל?
במשחק יחיד בבית תארח ספרד, המוליכה, את בלארוס, ב-23:00 כשהיא יודעת שניצחון ייתן לה יתרון של שלוש נקודות על צרפת לפני המחזור האחרון. לאלופת העולם מחכה עוד משחק בית, הפעם מול גאורגיה, כך שהדרך שלה למונדיאל סלולה. הכנותיה של ספרד למשחק נפגעובעקבות פיצוץ באצטדיון במיורקה, שגרם לפציעתם של שני אנשים.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */