יום שבת, 06.07.2024 שעה 05:06

ללוז: הירידה בתמיכה היא מכת מוות לקבוצות

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם בעלי הפועל פ"ת על ההשרדות ללא כספי הטוטו: "קבוצות הלאומית לא יתקיימו ללא הכסף"

|
אופירה אסייג ואיציק זוהר
אופירה אסייג ואיציק זוהר

אופירה אסייג ואיציק זוהר הגישו לכם את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

ללוז: "הירידה בתמיכה של הטוטו היא כמעט מכת מוות לקבוצות"
אתמול עלה לשידור, בעילום שם, יו"ר קבוצה מהלאומית שדיבר על הקשיים ללא הכספים מהטוטו ועל איומים שקיבל מצד ההתאחדות כדי שיחתום על הסכם מכירת זכויות השידור. בעקבות דבריו של היו"ר שוחחנו עם בעלי הפועל אשקלון פרוספר אזגי, מנכ"ל הפועל פ"ת אפי צפריר ובעלי הפועל פ"ת אבי ללוז.

פרוספר, תגובתך לדברים שאמר אתמול בשידור יו"ר הקבוצה מהלאומית?
אני נתתי מכתב לבעלי הקבוצות של הליגה לפיו אני אייצג אותם ואותו יו"ר לא חתם. רק אם נהיה כולנו ביחד יש לנו סיכוי.

אתה חתמת על מכירת זכויות השידור?
אזגי: לא חתמתי. הכדורגל שלנו היום הוא גרוע מאוד, אני לא אמכור אותו היום, אני אמכור אותו שהוא יהיה טוב. היום אף אחד לא רוצה להכנס לכדורגל, המוצר לא טוב. לא מאיימים, צילצלו מספר אנשים אלי כדי שאני אחתו,. זכותו של כל אחד לעשות מה שהוא חושב. אני רוצה הסכם עם הטוטו, לא לקחתי לירה מההתאחדות.

איך אתם מסתדרים בלי הכסף מההתאחדות?
אזגי: מביא כסף מהבית.
צפריר: ההתאחדות מעבירה כספים, לא בסכומים שהעבירו בעבר אבל עדיין מעבירים כספים.

ג'קי בן זקן אמר אתמול בתוכנית שתוך חודשיים ההתאחדות תפשוט רגל, תגובתכם?
אזגי: אנשים צריכים להבין ממסד עובד מינואר לדצמבר. אם לא יהיה הסכם עם הטוטו, שהוא טוב לכדורגל הישראלי, ב-31 לדצמבר אנחנו נקבל 50 אחוז מהתקציב, הכסף נעלם. ג'קי בן זקן אומר דברים נכונים שלאנשים אחרים אין אומץ להגיד. הפועל אשקלון בצמרת כי היא קונה שחקנים מקבוצות אחרות, אנשים לא יחזיקו מעמד, יהיו 14 קבוצות שיגיעו לפשיטת רגל.

צפריר: האנשים בהתאחדות לא כ"כ מטומטמים כך שזה יהיה המצב. יהיה מאוד קשה לקבוצות להסתדר בלי הכסף של הטוטו, אבל מי שבנה את התקציב לשנה הזו היה צריך לקחת בחשבון שלא יהיה כסף.

אבי ללוז, אתה יכול להתקיים ללא הכספים של הטוטו?
על פניו הירידה בתמיכה של הטוטו היא בעיני כמעט מכת מוות לקבוצות הליגה הלאומית ובפרט להפועל פ"ת. אנחנו ממילא בכל שנה, בלי קשר לתקציבים, מביאים לא מעט כסף מהבית, בטח קבוצה ששמה למטרה לעלות ליגה. קבוצות הליגה הלאומית לא יחיו עם מה שמנחיתה עליהם ההתאחדות, יכול להיות שנחזיק חודש, חודשיים או שלוש. אנחנו כרגע ממתינים בסבלנות וסומכים על הבטחות שקיבלנו מההתאחדות שבסופו של דבר לא נפגע בהכנסות. בינתיים אנחנו עומדים בהתחייבויות שלנו ומשלמים משכורות בזמן אבל לאורך זמן זה לא יחזיק ובאופן חד משמעי קבוצות ליגה לאומית, כולל הפועל פ"ת בעל התקציב השני בגובהו בליגה, לא יתקיימו ללא הכסף.

פרוספר אזגי (חגי ניזרי)
פרוספר אזגי: "רק אם נהיה ביחד יהיה לנו סיכוי" (חגי ניזרי)
 

אלון מזרחי: "קונה 0:2 לפורטוגל, שלא נתבזה"
לקראת משחקה של נבחרת ישראל מחר מול פורטוגל, והמפגש המקביל של הנבחרות הצעירות שייערך הערב, שוחחנו על מצבן של שתי הנבחרות לקראת המפגשים הלא פשוטים.

דוברת ההתאחדות לכדורגל, מיכל גרונדלנד: “אתמול נערך האימון הראשון של הנבחרת הבוגרת באצטדיון הלאומי של פורטוגל, היום ייערך האימון המסכם. האצטדיון צפוי להיות מלא, מדברים על כמה עשרות אלפים שיגיעו לאצטדיון. עדיין אין הרכב, יש דברים שיכולים לקרות ברגע האחרון. פורטוגל נמצאת בלחץ גדול, אולי זה יקל על רגליהם של השחקנים שלנו. כולם ממוקדים וחדים, יודעים שהיריבה היא עדיפה אבל אולי דווקא עכשיו כשהלחץ הוא על המארחת אפשר לעשות סנסציה ענקית".

בעניין הנבחרת הצעירה הוסיפה גרונדלנד: “הנבחרת הצעירה תפגוש היום את הפורטוגלים. שחקנה של הפועל עכו, אדי גוטליב, חש ברע במהלך הלילה ופונה לבית החולים. הוא כבר שוחרר, קיבל עירוי וממש עוד מעט יעבור בדיקה נוספת ואז יחליטו אם הוא כשיר".

שחקן העבר, אלון מזרחי
: “ההתלבטות של אלי גוטמן היא בין אליניב ברדה לגל אלברמן, כלומר בין שחקן עם אופי הגנתי יותר לשחקן התקפה. לשחק רק הגנה ולצאת למתפרצות זה מתכון לכישלון בטווח הארוך, צריך לשלב הגנה והתקפה. ראינו את צפון אירלנד נגד פורטוגל, הם שיחקו כדורגל ונראו מצויין”.

מזרחי הוסיף: "אני חושב שאם נתייחס למי חסר בנבחרת אנחנו נקבל בראש. כל שחקן בנבחרת פורטוגל הוא יותר טוב מהשחקן שלנו ואנחנו צריכים להתרכז באיך לייצר מצבים ליד השערים, לייצר התקופת מסודרות, להגן כמה שצריך ובעיקר להתמקד בכריסטיאנו רונאלדו, הוא שחקן ענק. השאלה הנשאלת היא איך שרן ייני יעצור את רונאלדו, אם הוא יעשה את העבודה טוב כמו שהוא עשה ברמת גן. אני קונה עכשיו 0:2 לפורטוגל, שלא נתבזה".

שרן ייני (יניב גונן)
שרן ייני. מזרחי: "השאלה אם יעצור את רונאלדו כמו ברמת גן" (יניב גונן)
 

קופל: "מאז שנכנסה ההנהלה החדשה, הקהל הוכיח בגרות"
שוחחנו עם יועץ השיווק של בית"ר ירושלים, אבנר קופל, לקראת ערב הגאלה של הקבוצה במוצאי שבת, שיועבר בשידור חי בערוץ ONE: “בבית"ר ירושלים רוצים להתחבר לקהילה, להכיר את העסקים ואת בעלי העסקים שתמכו בנו בשנים הקשות. לגבי ההתנהגות של האוהדים, ההנהלה החדשה הגיעה לא מזמן ובינתיים אנחנו יכולים לשפוט רק את התקופה הזאת, בה הקהל הוכיח בגרות. לא רוצה להכנס למה שקרה לפני כן".

קופל הוסיף: "בערב הגאלה נציג את ההנהלה החדשה, את האנשים החדשים, אנחנו רוצים להכיר את קהילת העסקים בירושלים. נכון שבסוף היום רוצים למכור מנויים. יהיו חדשות לגבי ספונסרים כאלו ואחרים ויהיו אנשים מאוד חשובים שיגיעו. אני לא רוצה להפוך את הערב הזה רק לעניין כספי, אני חושב שהערב הזה מגיע למועדון, שעבר תהפוכות בשנים האחרונות. אנחנו רוצים לייצב את בית"ר ירושלים גם מקצועית וגם חברתית".

אבנר קופל (שי לוי)
אבנר קופל: "רוצים לייצב את בית"ר (שי לוי)
 

זימרו: "אחר כך באים בתלונות שאנחנו לא מביאים הישגים"
בעקבות הפגנת האתלטים בהדר יוסף, שמוחים על השימוש של מועדון הכדורגל של מכבי ת"א במגרש לצורך אימונים של מחלקת הנוער, שוחחנו עם אחד המפגינים, רץ המרתון זוהר זימרו.

זימרו אמר את אשר על ליבו: ”הכדורגל והאתלטיקה לא הולכים ביחד. זה המגרש היחיד שיש לנו, וגם אותו לוקחים לנו. אח"כ באים בתלונות שאנחנו לא מביאים הישגים, זה מביש שמתייחסים אלינו ככה. זה לא צריך להיות קשור אחד לשני, זה מפריע לנו להתאמן, זה מאוד עצוב. חשוב לי שהמגרש הזה יהיה פנוי בשבילנו. לא פנינו לאף אחד. הצוות של מכבי ת"א אומרים שהם לא אשמים, אני מבין אותם, לא הם ולא הילדים אשמים, מי שאשם זה מי שיושב למעלה".

זוהר זמירו (שי לוי)
זוהר זימרו: "מביש שמתייחסים אלינו ככה" (שי לוי)
 

"עבור האוהדים מהשכונה הקבוצה מתה"
בעקבות ההפגנה של אוהדי בני יהודה נגד מנכ"ל הקבוצה, משה דמאיו, שוחחנו עם שניים מהמפגינים.

אחד האוהדים אמר: “להפגנה הגיעו בין 80 ל-100 אוהדים, כרגע יש במגרש משחק אימון של הבוגרים נגד הנוער. אנחנו לא נגד הקבוצה, לא נגד השחקנים ולא נגד המאמן, אנחנו אך ורק נגד משה דמאיו. הקבוצה קמה כדי לשרת את הקהילה וזה לא קורה היום, האוהדים מהשכונה לא באים בכלל, הקבוצה מתה עבורם, בגלל ההתנהלות של משה דמאיו. הוא לא מצליח להביא משקיעים ורוכשים לקבוצה. במסגרת התקציב הקיים הוא לא מצליח להגיע להישגים, עובדה – הקהל לא בא למגרשים. לא מעניין אותנו להגיע לאירופה.

אוהד אחר הוסיף: “אנחנו רוצים להתקדם ולא להשאר במקום. משה דמאיו מוכר שחקנים כל שנה, את הכוכבים שלנו, ונשאר עם אותו תקציב. כל המשקיעים הולכים הביתה וזזים הצידה ונשאר בן אדם אחד במערכת במשך עשר שנים, כנראה שהסיבה לעזיבת המשקיעים היא משה דמאיו. אנחנו לא נזוז עד שהאיש אומר שהוא הולך הביתה, ההפגנה שלנו היא נקיה וללא אלימות או נהמות".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */