יום שבת, 06.07.2024 שעה 04:38

פדרר הודח בשמינית הגמר, נדאל וג'וקוביץ' ניצחו

השווייצרי ממשיך בנסיגה ונוצח 6:4, 6:7 ו-6:3 ע"י גאל מונפיס. הספרדי גבר על ברלוק, נולה לא התקשה מול פואניני. ניצחונות גם לואורינקה וטסונגה

|
פדרר בשנחאי. עוד הדחה לרזומה (רויטרס)
פדרר בשנחאי. עוד הדחה לרזומה (רויטרס)

אצל רוג'ר פדרר, אין חדש. הפנומן משוויץ שזכה ב-17 תארי גראנד סלאם, הודח היום (חמישי) בשמינית גמר טורניר המאסטרס בשנחאי ע"י המדורג 42 בעולם, גאל מונפיס מצרפת, 4:6, 7:6 (7:5) ו-3:6.

פדרר שעובר את העונה החלשה בקריירה שלו, נוצח בפעם ה-13 העונה, עלול בעקבות ההפסד וכמובן בהתאם לתוצאות שחקנים אחרים, להישאר מחוץ לרשימת שמונה הטניסאים באליפות סוף השנה בלונדון.

פדרר שלקח חופשה ארוכה מאז הכשלון באליפות ארה"ב הפתוחה פתח את המשחק עם שורה של טעויות ואיפשר לצרפתי שבשיאו דורג בטופ10, לשבור ל-1:3 ולזכות עם 4:6 במערכה הראשונה.

במערכה השנייה מונפיס כבר הוליך 3:4 עם שבירה, אבל פדרר החליט פתאום להילחם , שבר ל-4:4 והמערכה הגיעה לשובר שוויון בו הוביל מונפיס עם מיני ברייק, אך שוב פדרר הצליח להטות את הטי ברייק לטובתו  ניצח בו 5:7.

במערכה השלישית מונפיס הצליח בתום משחקון ארוך לשבור ל-1:3 ועם המומנטום ופניו המיואשות של פדרר, שמר על האפס ל-1:4 ועלה ל-15:40 בדרך ל-1:5, בנקודה הזו פדרר חבט החוצה, שופט הקו לא קרא, מונפיס היה בטוח ששופט הכסא יתקן מייד, ולא ערער.

מונפיס בפעולה. הפתעה או לא? (רויטרס)
מונפיס בפעולה. הפתעה או לא? (רויטרס)
 

ההחמצה הזו הוציאה את מונפיס מריכוז ופדרר חזר ל-4:2 ו-40:15, אבל  כמה הגשות שניות טובות של הצרפתי העלו אותו ל-2:5, ומשם נשמרו ההגשות עד לניצחון השני בקריירה של מונפיס על פדרר אחרי שעשה זאת גם בטורניר ברסי בפאריס לפני שלוש שנים. הניצחון של מונפיס מנע מפגש אפשרי בין פדרר לנובאק ג'וקוביץ, השני בעולם שגבר ללא קושי על פאביו פואניני מאיטליה, 19 בעולם, 3:6 ו-3:6.

הראשון בעולם, רפאל נדאל עבר את קרלוס ברלוק מארגנטינה עם 1:6 ו-6:7 (5:7) ויפגוש ברבע הגמר את סטן ואורינקה, שבקצב הזה יהפוך לשוויצרי מספר אחד בעולם. ואורינקה גבר על מילוש ראוניץ' הקנדי 6:7 (2:7) ו-4:6.

נדאל (רויטרס)
נדאל. יפגוש ברבע הגמר את ואורינקה (רויטרס)
 

הפתעה גדולה נוספת נרשמה כשהרביעי בעולם, דוד פרר שעומד לעלות על חשבונו של אנדי מארי למקום השלישי בשבוע הבא, הפסיד בשתי מערכות לפלוריאן מאייר מגרמניה 4:6 ו-3:6. מאייר ישחק מול מי ששואף לתפוש את מקומו של פדרר באליפות סוף השנה בלונדון, ג'ו וילפריד טסונגה שניצח 6:7 ו-0:6 את קאי נישיקורי מיפן.

חואן מרטין דל פוטרו הארגנטיני עלה לרבע הגמר ללא משחק כשטומי האס הגרמני פרש. דל פוטרו יפגוש את ניקולס אלמגרו הספרדי, שהדיח את המדורג רביעי בטורניר, תומס ברדיץ הצ'כי עם 7:6 (8:6), 3:6 ו-6:7 (4:7).

המצב במירוץ ללונדון אחרי יום שמינית הגמר בשנחאי: סטן ואורינקה שישי עם 3150 נקודות, פדרר אחריו עם 3145, גסקה שמיני עם 2960 ותשיעי, ג'ו וילפריד טסונגה עם 2830, עשירי עם סיכוי קלוש, מילוש ראוניץ עם 2770 נקודות. חמשת הטניסאים שכבר העפילו ללונדון הם נדאל, ג'וקוביץ ופרר באופ רשמי, דל פוטרו וברדיך באופן מעשי. 

טסונגה (רויטרס)
טסונגה. יכנס לשמונה הטובים בעולם? (רויטרס)
 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */