יום שבת, 06.07.2024 שעה 11:45

אוואט: אנשים יכולים לדבר, אני את שלי עשיתי

השוער הלאומי בראיון מיוחד ל-ONE: "לא צריך שאף אחד יגן עליי", על פורטוגל: "אם נתייחס רק לרונאלדו נקבל בראש". אוואט מדבר ויורה לכל הכיוונים

|
דודו אוואט. מרגיש בכושר טוב (משה חרמון)
דודו אוואט. מרגיש בכושר טוב (משה חרמון)

שוער נבחרת ישראל, דודו אוואט, מצפה להמשיך לעמוד בשער הנבחרת גם במשחקים הקרובים ביום שישי בפורטוגל, ולאחר מכאן ביום שלישי באצטדיון ר"ג מול צפון אירלנד.

אוואט, שלא שיחק מאז המשחק האחרון מול רוסיה בו מתח את שריר המפשעה עוד בחימום, לא מתרגש מהביקורות שיש כלפי המאמן אלי גוטמן על כך שזימן אותו לנבחרת. למרות זאת, הוא נמצא בכושר טוב ומוכן למשחק הקרוב מול כריסטיאנו רונאלדו וחבריו. השוער ייפגש עם שחקני הנבחרת ליסבון לשם הגיע ממיורקה, שם ערך אימון עם קבוצתו לפני שהגיע לפורטוגל.

לאוואט אין זיכרון מתוק מסוף המשחק מול פורטוגל בר"ג, לאחר שהנבחרת האורחת השוותה בתוספת הזמן ל-3:3 ומנעה סנסציה ישראלית. לשוער היה חלק לא מבוטל בשער הזה, אך הוא בטוח ביכולתו להמשיך להוביל את נבחרת ישראל.

שוער מיורקה, שחזר השבוע לאימונים מלאים עם קבוצתו, התייחס לביקורת על זימונו: "מביקורות כאלה אני כבר לא מתרגש אחרי מה שעברתי בקריירה. זה דברים שאני רגיל אליהם במדינה שלנו, זה לא מפתיע אותי. במקום שבו אתה הכי מצפה שיפרגנו לך, לא מפרגנים. בחו"ל, לאן שלא אלך, מכירים את ההצלחה שלי וההערכה היא מדהימה. בארץ אני מקבל את ההערכה מאוהדי הכדורגל ומאנשי המקצוע, לא משניים-שלושה עיתונאים בעלי אינטרס".

בן חיים: הכל אפשרי בפורטוגל

באיזה כושר אתה מגיע לפגוש את רונאלדו? הוא בכושר שיא, אתה לא חושש מכך שלא שיחקת חודש?
"מאז המשחק שנפצעתי היו רק ארבעה משחקי ליגה, זה לא אמור להשפיע. יש עוד אימונים השבוע, אז הכל פתוח. בנבחרת יש גם את אריאל הרוש ובוריס קליימן, נעבוד קשה. בסופו של דבר המאמן יחליט מי ישחק, מבחינתי זה לא אמור להשפיע אם שיחקתי במשחקים האחרונים או לא".

רונאלדו מקדים את אוואט (רויטרס)
אוואט מקדים את רונאלדו בליגה הספרדית (רויטרס)
 

לא מדובר במשחק רגיל, מדובר בפורטוגל
"אין חוקים בכדורגל, זה לא שלא שיחקתי שנה שלמה, זה רק מהמשחק מול רוסיה. על שוער שעבר מעל 300 הופעות בליגה הספרדית, ו-77 משחקים בנבחרת, זה לא אמור להשפיע. בסך הכל אתה יכול להגיע בכושר שיא ועדיין בשנייה אחת זה יכול כלל לא לשנות, ומנגד אתה יכול להגיע כמו שאני עכשיו ולשמור על שער נקי. סך הכל אני מרגיש בכושר טוב ומתאמן בצורה יוצאת מן הכלל".

אתה מרגיש שהמשחקים מול פורטוגל וצפון אירלנד הם האחרונים שלכם במדי הנבחרת עם סיום הקמפיין?
"לא, אם הייתי מרגיש כך לא הייתי מגיע למשחקים בכלל. אין ספק שהאכזבה בקמפיין הזה היא די גדולה, למרות שידענו מלכתחילה שרוסיה ופורטוגל הן נבחרות פייבוריטיות. תמיד יש את ההרגשה שצריכים להתקדם כנבחרת ולא להשתמש בתירוצים שהנבחרות היותר טובות אמורות לסיים לפנינו. יש אכזבה, אבל החיים ממשיכים וצריך לסיים את הקמפיין בצורה טובה, מה עוד שהמקום השלישי הוא חשוב מבחינתנו".

אוואט והרוש (יוסי ציפקיס)
אוואט והרוש: "בסופו של דבר המאמן יחליט מי ישחק" (יוסי ציפקיס)
 

בקמפיין הבא לקראת יורו 2016 יעפילו לאליפות אירופה 24 נבחרות. אם לא נעלה אז, כבר לא נגיע לכלום?
"נמאס כל הזמן להגיע, לא נגיע, ואם נגיע. אני חושב שנבחרת ישראל צריכה לעשות את הדברים טוב ולעבור תהליך. אני לא יודע כרגע אם המאמן ממשיך או לא. בל נשכח שאלי קיבל את הנבחרת רק בשנה שעברה, התחלנו דרך חדשה. אם אלי לא ימשיך נצטרך שוב להתחיל דרך חדשה עם מאמן חדש, פרויקט חדש. צריך לתת על כך את הדעת, כי כל קמפיין מחליפים מאמן. זה קורה בתדירות גבוהה ואני לא חושב שזה נכון. צריך שיהיה פה תהליך ארוך. אלי הכין אותנו מצוין למשחקים ואני חושב שהוא צריך להמשיך".

לפני רוסיה גוטמן ישב לצדך במסיבת העיתונאים כמו דג רקיק ושתק כאשר היה ניסיון לחבוט בך
"אני לא צריך אף אחד, חובת ההוכחה עליי ועל החברים שלי לנבחרת. למה שיגן עליי? היה עיתונאי שפחד שאגיד מה אני חושב עליו ואיך הוא מתנהל, יש לי הוכחות לכך. הוא פחד שכל העולם יידע, אז הוא לא נתן לי לדבר. איך אומרים? לומדים מכל דבר, מה שהיה היה. אני לא צריך שאף אחד יגן עלי, ההגנה הכי טובה היא שהמאמן מאמין בי ונותן לי את כל הגב שאני צריך כדי להצליח"

גוטמן ואוואט (יניב גונן)
אוואט: "לא צריך שאף אחד יגן עלי, המאמן מאמין בי ונותן לי גב" (יניב גונן)
 

איזה נבחרת אנחנו הולכים לראות מול פורטוגל?
"נתכונן למשחק בדיוק כמו שהיינו מתכוננים אם זה היה קרב על המקום הראשון או השני, נדע הכל על נבחרת פורטוגל. אני בטוח שאלי יכין אותנו בצורה הכי טובה. נראה נבחרת מחויבת שתיתן את הכל. מה תהיה התוצאה? אני לא יודע".

קיים חשש לספוג תבוסה?
"אנחנו לא חוששים משום דבר. שחקן כדורגל שהולך לשחק מול נבחרת מהדרג הראשון בעולם צריך לבוא במחויבות שיא, זה גם עוזר לכל אחד בקריירה שלו. המשחק הכי טוב שלנו בקמפיין היה המשחק בר"ג מול נבחרת פורטוגל".

 
 אף אחד לא ייקח את ההערכה הגבוהה שקיבלתי מאנשי המקצוע בארץ, החל מאלי גוטמן שנתן לי את הצ`אנס בהפועל חיפה, דרך מאמני שוערים גדולים, מיהודה כהן ועד גיורא אנטמן במכבי חיפה, ועד היום. יש מאחוריי קריירה ארוכה ומוצלחת 
 
 
 

מהמשחק הקודם מול פורטוגל, אין לך זיכרון טוב?
"אתה לוקח כמובן את הדקה ה-93, למרות שאני חושב שסך הכל היה לי משחק טוב. אני לוקח את האחריות, כי זה מה שזוכרים. תמיד זוכרים את הגול ולא כל המשחק. אם מנתחים בצורה מקצועית, אז היה משחק טוב של הנבחרת ותוצאה לא רעה".

רונאלדו בכושר שיא?
"אם נתייחס רק לרונאלדו אז נקבל באמת בראש. נבחרת פורטוגל לא בנויה רק על כריסטיאנו, למרות שהוא השחקן הבולט ביותר. יש להם שחקנים איכותיים מאד מהרמה הראשונה באירופה".

עולה לך בראש השאלה למה אנחנו לא מצליחים להתעלות? למה לא מצליחים לעלות את הרמה בנבחרת?
"זה מתחיל ממני ועד אחרון השחקנים. הגיע הזמן שנאמין ביכולות שלנו, נעריך את עצמנו. אני רואה איך השחקנים הישראלים משחקים באירופה ואיך מעריכים אותם, מכבדים אותנו הכי פחות בישראל. אני את הקריירה שלי עשיתי, יכולים להגיד מה שרוצים, יכולים לבקר אותי ואני אקבל את זה. אבל מה שעשיתי ועוד אעשה, אף אחד לא יכול לקחת לי. אף אחד לא ייקח את ההערכה הגבוהה שקיבלתי מאנשי המקצוע בארץ, החל מאלי גוטמן שנתן לי את הצ`אנס בהפועל חיפה, דרך מאמני שוערים גדולים, מיהודה כהן ועד גיורא אנטמן במכבי חיפה, ועד היום. יש מאחוריי קריירה ארוכה ומוצלחת".

דניסוב מנסה לעצור את רונאלדו (רויטרס)
רונאלדו. מגיע למפגש מול ישראל בכושר שיא (רויטרס)
 

"מי שמקבל זימון לנבחרת צריך להעריך את עצמו", הוסיף. "רק כך הנבחרת תוכל לעלות את המדרגה שכולם מייחלים שנעלה. אני שומע דברים, לפעמים שחקנים לא מעריכים את עצמם מספיק על כך שהגיעו לנבחרת".

למה זה קורה?
"אולי מחשש לכישלון, לא יודע. אני בטוח שבקבוצות הם לא מרגישים כך, אולי זה נובע מחוסר הערכה תקשורתית. אני לא מאשים את התקשורת, אבל אם מסתכלים על מכלול הדברים, זה לא מצב נעים. אנחנו חיים במדינה שראש הממשלה מתייחס למה שכתוב בתקשורת, אז אי אפשר ששחקני כדורגל לא יתייחסו. מאז מקסיקו 70' הנבחרת לא הצליחה".

אתה מרגיש את סוף הקריירה שלך מתקרבת?
"אין ספק שהגיל עושה את שלו, אני מתאמן עם שחקנים צעירים מאוד, אבל זה לא יגרום לי לראות את הסוף או לפרוש. ביום שארגיש שאני לא יכול לשחק עם השחקנים שבאים מלמטה, זה מבחינתי יהיה הסוף. כרגע אני מרגיש מצוין עם עצמי. אחרי שירדנו ליגה ולא פתחנו טוב את העונה, לאנשים קל יותר לדבר. אני יודע מה אני שווה, יודע להעריך את עצמי, יודע מה טוב לי ומה לא טוב לי, מתי אני טוב ומתי לא. את ההחלטות שלי אקבל אם אצטרך".

כמה חסר יוסי בניון בנבחרת?
"שאלה קשה, יוסי גם לא היה במשחקים הקודמים. הערכה המקצועית והחברות שיש לי עם יוסי, זה לא משהו רגיל. יש מאמן שהמדיניות שלו היא שמי שאין לו קבוצה לא יהיה בנבחרת. צריך לקבל את זה, יוסי מקבל את זה. זה לא ייקח מיוסי את מה שעשה ומה שיעשה".

יוסי בניון מאוכזב (יוסי ציפקיס)
יוסי בניון: "לא היה עוד שחקן ששיחק בכאלה קבוצות" (יוסי ציפקיס)
 

לדעתך יוסי עוד יחזור לשחק בנבחרת?
"בטח, יוסי עוד יהיה בקבוצה טובה וגדולה. לא היה שחקן כמו יוסי, ששיחק בקבוצות כאלה גדולות. יוסי נמנה בין שלישיית השחקנים הגדולים שהיו בישראל. כולם יודעים שיוסי צנוע, אך לעבור במועדונים כמו צ'לסי, ארסנל, ליברפול, ווסטאהם ועוד, אומר את הכל".

מי השחקנים הישראלים הגדולים בכל הזמנים לפי דעתך?
"שחקנים כמו אייל ברקוביץ', חיים רביבו, רוני רוזנטל ואלי אוחנה כמובן. אם נלך אחורה תמיד היו שחקנים טובים. לפחות בדור שלי, הייתה לי הזכות לשחק איתם או נגדם".

השבוע נציין בדיוק 20 שנה לניצחון הגדול של נבחרת ישראל 2:3 על צרפת במשחק שכבר לא היה לנו סיכוי. הניצחון הזה נכנס חזק להיסטוריה, נוכל לשחזר אותו?
"הלוואי, הייתי ילד באותה תקופה. לראות את ראובן עטר הגדול, שהבקיע את שער הניצחון, יחד עם בוני גיזנבורג מנצחים את צרפת, היה די מרגש. אגב, אני בטוח שהם היו מעדיפים להעפיל לטורניר גדול מאשר לנצח את נבחרת צרפת, זה חלום של מדינה שלמה".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */