יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:39

המשימה הושלמה: הפועל ניצחה 56:84 את אשקלון

האדומים לא התקשו מול היורדת ללאומית במסגרת הסיבוב ה-1 בגביע המדינה, אך ספק אם היכולת תספיק בליגה. בראון לא הרשים, אריאלי הצטיין

|
שולדברנד ובראון מרוצים, הפועל מנצחת (משה חרמון)
שולדברנד ובראון מרוצים, הפועל מנצחת (משה חרמון)

הפועל ת"א ניצחה הערב (שבת) 56:84 את אליצור אשקלון במשחק האחרון שחתם את הסיבוב הראשון בגביע המדינה.

חניכיו של ארז אדלשטיין לא התקשו מול הלבנים-כחולים של אשקלון ושמרו לאורך כל המשחק על פער שנע סביב ה-10 נק'.

את הרבע הראשון פתחו שתי הקבוצות עם גישושים קלים ואשקלון התקשתה מול הפיק אנד רול של הפועל. למרות זאת, לקראת סוף הרבע אשקלון הצליחה להישאר בעניינים בזכות גלעד קרני ואנדי אוג'ידה והפער עמד בתום הרבע על 3 נק', 16:19 להפועל ת"א.

ברבע השני טמיר אריאלי, הצעיר שגדל במכבי חיפה, נכנס למערכה והוביל את הפועל יחד עם יונתן שולדברנד. גלעד קרני לא וויתר והוכיח פעם אחר פעם כי אין סיבה שהעונה הוא לא יפרח בלאומית, אך גם זה לא עזר. שתי הקבוצות ירדו למחצית עם 32:47 להפועל ת"א.

ברבע השלישי הפועל ת"א מצאה את הפיתרון והצמידה את מתן נאור לגלעד קרני, מה שלא הותיר לפורוורד מאשקלון הרבה חופש ואיפשר לאדומים לסיים את הרבע עם 10 נקודות הפרש ו- 49:59 להפועל ת"א.

את הרבע האחרון פתחה הפועל בסערה ורצה עם 2:12. הזרים של האדומים סיפקו את הסחורה והגדילו את הפער שהתקרב ל-30 נק', הוכחה לכך ניתנה כשטמיר אריאלי היה הישראלי הראשון שקלע להפועל דקה לסיום המותחן עם 56:82. בסיום הפועל ניצחה והיא יכולה לסמן 'וי' בדרך למשוכה הבאה.

אדלשטיין: לשנות את שיטת הגביע

בית הלחמי: "הפועל עלתה בצדק", אדלשטיין: "זה לא כדורסל"
מי שנמנה בין המצטיינים בשורות הפועל הוא יונתן שולנדברג, שהגיב בסיום: "שיחקנו אגרסיבי וזה השפיע על התוצאה הסופית. היה משחק ריבאונד טוב עם קצת לחץ וזה הצליח. אנחנו אוהבים לשחק ולהילחם ביחד ועוד נעשה דברים יפים״.

מאמן המפסידה, אריאל בית הלחמי, הגיב בסיום: ״הפועל עלתה בצדק, מגיע לה את הקרדיט כי היא קבוצה טובה יותר. קצת חבל על ההפרש אבל אנחנו צריכים להסתכל עכשיו על הליגה שלנו ועל המטרות שלנו״.

תמיר אריאלי. משחק מצוין שלו (משה חרמון)
תמיר אריאלי. משחק מצוין של הצעיר מחיפה (משה חרמון)
 

מאמן המנצחת, ארז אדלשטיין, התייחס לניצחונה של הפועל: ״זה מסוג המשחקים הכי מסוכנים שיש, אתה סוחב אותם עונה שלמה ומכאן אני חושב שצריכה לבוא הקריאה לשנות את הפורמט הזה".

"אתה מגיע לעונה לא מוכן אחרי משחקים נגד קבוצות אנדרדוג שמחליפות מולך רוטציות בלי סוף וזה לא הכדורסל שאנחנו רוצים לראות פה״.

רבע ראשון - 16:19 להפועל ת"א
הפועל ת"א פתחה עם ג'וש אוונס, וינסנט קאונסיל, רביב לימונד, מתן נאור וקרלון בראון. הפועל אשקלון עלתה עם אנדי אוג'ידה, דודו שמריז, גלעד קרני, אנדרס ברמן וג'רמיין הול.

אוג'ידה קלע מהקו והעלה את אליצור אשקלון ל-0:2, אך לימונד הפך את היתרון עם 2:4 להפועל ת"א. פיק אנד רול מוצלח של הפועל העלה את האדומים ל-4:8. מתן נאור צלף מהשלוש, 4:11.

אוהדי הפועל ת&qout;א במפגן מרשים (משה חרמון)
אוהדי הפועל ת"א במפגן מרשים (משה חרמון)
 

אוג'ידה החזיר את אשקלון עם 9:11, אך לימונד קלע מהר בדרך ל-9:13. אוג'ידה המשיך לספק את הסחורה ועם יד יפה מחצי מרחק קלע את השיוויון, 13:13 וירד לנוח בספסל.

טמיר אריאלי, שגדל בחיפה, עלה במקומו של קרלון בראון והפועל ת"א שמרה על יתרון ארבע נקודות עם 13:17 דקה לסיום הרבע. 16:19 להפועל ת"א בתום הרבע הראשון.

מחצית - 32:47 להפועל ת"א
יונתן שולדברנד נכנס וקלע ראשון ברבע השני, ברמן קלע אף הוא עם 18:21 להפועל. אריאלי העלה את הפועל ל-18:25. אריאלי המשיך להפציץ עם קליעות מוצלחות, אך הפער עמד על 9 נק' עם 21:30 להפועל.

אוונס (משה חרמון)
ג'וש אוונס עולה גבוה (משה חרמון)
 

אלון דמבינסקי קלע מהקו, שולדברנד הסתובב וקלע והתוצאה עלתה ל-26:35. אוג'ידה קלע והוסיף נקודות לאשקלון, שוב שולדברנד החזיר סל משלו עם 28:37 להפועל.

אריאלי קלע פעמיים מהקו וצימק את הפער, 28:39. הפועל פתחה פער של 14 נק' עם 30:44, אך קרני, המצטיין בשורות אשקלון לצד אוג'ידה, שוב קלע והפועל יצאה לפסק זמן עם 32:44. בסוף המחצית שולדברנד קלע מהשלוש עם 32:47 להפועל, 8 נק' לאריאלי ו-2/3 מהשלוש. שולדברנד קלע 14 נק', מנגד קרני הוביל את אשקלון עם 11 נק' ואוג'ידה עם 10 נק'.

רבע שלישי - 49:59 להפועל ת"א
קרני קלע ראשון ברבע השלישי, כשצלח מהקו עם 34:47 להפועל ת"א. קרני צלח מהשלוש עם 39:49 לאדומים. אוג'ידה הוסיף משלו וצימק ל-41:49.

אוג´ידה מול מתן נאור (משה חרמון)
אוג´ידה מול מתן נאור (משה חרמון)
 

הול קלע פעמיים מהקו ואשקלון הלכה וחצבה בפער של הפועל עם 46:54 להפועל ת"א, אך שולדברנד חדר לסל וקלע, 46:56 והפועל החזירה למערכה את אוונס.

אוהדי אשקלון ירדו במורד ביציע אל הספסל של הפועל וקיללו את ארז אדלשטיין. קאונסיל לא הצליח לעבור את שחקני אשקלון באחד על אחד וביצע צעדים ב-46:59 של הפועל. מנגד, דמבינסקי קלע שלשה מדהימה לאחר שהכדור קפץ על הטבעת והוריד ל-10 נק' הפרש 10 שניות לסיום הרבע, עם 49:59.

סיום - 56:84 להפועל ת"א
הפועל פתחה טוב את הרבע עם דחיפה גדולה מהקהל והזרים שלה החלו להתעורר עם 49:66 ו-0:7 בתחילת הרבע, אשקלון פתחה רע. קאונסיל צלף והעלה ל-49:68. הפועל עלתה ל-2:12 עם קליעות נהדרות של הזרים והפער עמד על 20 נק' הפרש, 51:71 להפועל.

טמיר אריאלי מחבק את הכדור (משה חרמון)
טמיר אריאלי מחבק את הכדור (משה חרמון)
 

שלוש דקות לסיום המשחק קרני לא וויתר וצימק ל-56:77, אך ברבע הזה הפועל פשוט דרסה את אשקלון. טמיר אריאלי היה הישראלי הראשון שקלע להפועל ברבע האחרון עם 56:79 מהקו. בסיום 56:84 להפועל ת"א, שתתכונן לדרבי מול מכבי ת"א בליגת ווינר.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */