יום שישי, 20.09.2024 שעה 06:52

73:91 להפועל אילת בנהריה, גליל העיפה את נתניה

גביע, סיבוב 1: הקבוצה הדרומית ניצחה בצפון. 81:83 דרמטי לקבוצה מהלאומית על בלינקו וחניכיו. ראשל"צ ניצחה את מגדל העמק, גלבוע הביסה את יבנה

|
שחקני אילת חוגגים בנהריה (משה חרמון)
שחקני אילת חוגגים בנהריה (משה חרמון)

‬‬‫‫שמונה משחקים נערכו הערב (חמישי) במסגרת הסיבוב הראשון בגביע המדינה עם הפתעה אחת גדולה. הפועל אילת עשתה את הדרך הארוכה עד לנהריה על מנת להתחרות בקבוצה המקומית במסגרת הסיבוב הראשון בגביע ועשתה את שלה עם 73:91. הקבוצה של עודד קטש הגיעה אמנם כפייבוריטית ברורה למשחק, אך בנהריה הגיעו חדורי מוטיבציה לפתיחת המפעל בו נעצרו רק בחצי גמר הפלייאוף בשנה שעברה. 

המשחק נפתח בצורה צמודה יחסית ונהריה הראתה סימנים שהיא עומדת להוות יריב הולם לאילת הפייבוריטית. לאחר שלוש דקות התוצאה הייתה 5:5 והרבע הראשון נותר צמוד והסתיים עם 16:20 לאילת.

גם הרבע השני נפתח בצורה צמודה יחסית כאשר נהריה הצליחה לצמצם עד ל-22:19 בעיקר בזכות משחק מעולה של נייט מילר אבל אז החליטו באילת שהגיע הזמן להתעורר ובהנהגת טרנס רודיק ויינסי גיטס שנכנס כמה דקות קודם לכן רצו הדרומיים עד לסיום מחצית מוחץ עם 33:48.

המחצית השנייה נפתחה במגמה זהה. רק בזכות יכולת מצויינת של קני לאוסן עם חדירות טובות לצבע ומילר, המצטיין במגרש, נשארה הקבוצה הצפונית במשחק כששלשה של האמריקאי הורידה את ההפרש ל-14 2:47 לסיום הרבע. משלב זה לחבורה של רועי חגאי התחיל להיגמר האוויר והרבע נגמר ב-53:72 לאילתים שבעצמם הורידו הילוך והחטיאו מספר מצבים קורצים. 

קטש: כפינו את העליונות שלנו

הרבע האחרון נפתח בשלשה של מילר שלמרות חולשת קבוצתו פשוט המשיך להיראות מצוין. שש דקות לסיום האילתים הגדילו שוב ל-20 הפרש בזכות חדירה מצויינת של קווין פאלמר ונהריה המשיכה להפנות את המשחק לידיהם של מילר ולאוסון שהיו היחידים שבאמת הגיעו.

המאמן המנצח, עודד קטש, סיכם: "המשחק היה חשוב מאוד לנו ואני חייב להגיד שקצת חששתי ממנו כי בדרך כלל יש נטייה לזלזל ולא ידעתי עד כמה הזרים מבינים את המשמעות של המשחק, מאוד שמח שניצחנו. במשחקים מהסוג הזה חשוב לא להיגרר, מן הסתם אנחנו קבוצה יותר עמוקה עם יותר יכולות ונהריה עשו מה שהם יכולים כדי להפריע לנו".

קזרנובסקי חוגג עם ווטפורד ופאלמר (משה חרמון)
קזרנובסקי חוגג עם ווטפורד ופאלמר (משה חרמון)
 

מאמן נהריה, רועי חגאי: "הדברים שעבדנו עליהם עבדו, פשוט באחוזים לא טובים. הגנתית אנחנו עוד לא שם והבדלי הרמות. הם גדולים, ביום נתון זה ההפרש בינינו, אילת קבוצת צמרת בליגת העל ונהריה קבוצת צמרת בליגה הלאומית".

קלעו לאילת: יינסי גיטס - 18 נקודות, קווין פאלמר - 16, אפיק ניסים וטרנס רודריק - 11 כ"א, פלין קליימן - 10, כריסטיאן ווטפורד - 9, אנטון קזרנובסקי - 6, ניב ברקוביץ - 4, ניצן חנוכי ויונתן קרוגלי - 3 כ"א. הרבו לקלוע לנהריה: נייט מילר - 29, קני לאוסון - 23, אופיר הובר - 7.

עירוני נהריה - הפועל אילת (משה חרמון)
קטש בנהריה. יכול לשחרר אוויר (משה חרמון)
 

גליל שוב הביכה את נתניה, הרצליה חגגה בקריית אתא
מתוך שמונת המשחקים שהתקיימו הערב במסגרת הסיבוב הראשון ניצחו ארבע מחמש קבוצות ליגת העל את יריבותיהם מהלאומית כאשר בכפר כלום התרחשה הפתעה נוסטלגית כשהפועל קצרין/גליל עליון הדיחה את ברק נתניה אחרי סל ניצחון דרמטי של דייויד לאבו בדרך ל-81:83. יש לציין שגם בעונה שעברה הודחה הקבוצה מעיר היהלומים ע"י הקבוצה מהגליל. לגליל: הארטלי - 26, לאבו - 27. לנתניה: בויטון - 18, פרימן ושולמן - 13 כ"א.

בצל התפטרותו המפתיעה של מאמן מכבי ראשל"צ, רוני בוסאני, הקבוצה מעיר היין רשמה ניצחון בכורה לאחר שרשרת הפסדים כשהביסה את הפועל מגדל העמק מהלאומית 89:69. ‫את המשחק העביר מי שכיהן עד לא מזמן כעוזר המאמן הוד בן הרצל, כאשר בקבוצה ממשיכים לחפש מאמן לעונה הקרובה. למשחק הגיעו עשרות אוהדים בכתום שדחפו את הקבוצה.

אוהדי ראשל&qout;צ (יניב גונן)
אוהדי ראשל"צ. חזרו עם ניצחון ממגדל העמק (יניב גונן)
 

הוד בן הרצל סיכם: "היה מאוד מוזר ושונה לנסוע למשחק בלי רוני. יש עוד הרבה מה לעשות כדי להיות קבוצה בצמרת כפי שאנחנו שואפים, עם זאת הניצחון נותן קצת אוויר וביטחון". קלעו למכבי ראשל"צ: שון דאוסן - 19, 7 כ"ח ו-7 חסימות, טזמין מיצ'ל - 18, דניאל איידן - 16 (10 כ"ח), דווין מיצ'ל - 12, בריאן הופקינס - 8, אור סולומון ודרור חג'ג' 5 - כ"א, איגור נסטרנקו - 4 ועמית בן דוד - 2.‬

שאר המשחקים: אליצור קרית אתא - בני הרצליה 104:82. לקרית אתא: פקג' ואלן 24 - כ"א, פארין -  17. להרצליה: דונאלדסון וגרונפלד - 17 כ"א. .אליצור יבנה - הפועל גלבוע/גליל 95:66. ליבנה: ג'קסון - 17, דווידי - 11. לגלבוע/גליל: פסליץ' - 18, ג'קסון - 15, רובינסון - 14. הפועל טבעון/מגידו - עירוני נס ציונה 97:61לטבעון מגידו: בוכמן - 11, אביב - 11. לנס ציונה: וואט - 16, טל דן - 13, טפירו - 13. א.ס. רמת השרון - עירוני ר"ג 73:82. לרמה"ש: רוטפורד - 32, אלכסנדר - 26. לר"ג: עמית תמיר - 19, שעשוע - 17. הפועל כפ"ס/כוכב יאיר - אליצור רמלה 85:78. לכפ"ס: שורטר - 23, בייז - 16. לרמלה: כהן - 23, סאלי - 21, אליהו - 17. המשחק בין אליצור אשקלון להפועל ת"א יערך במוצ"ש הקרובה. במשחק שנערך ביום ראשון האחרון ניצחה הפועל עפולה את הוד השרון 83:89 ועלתה גם היא לשמינית הגמר.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */