יום שישי, 20.09.2024 שעה 07:24

על אדמת אנגליה: 27:34 לוויקינגס על הסטילרס

כמו בכל עונה, גם הפעם ליגת ה-NFL חזרה ללונדון, 83,518 צופים בוומבלי ראו את מינוסטה רושמת ניצחון בכורה העונה. ואיך קשורה האלופה הישראלית?

|
שחקני מינסוטה וייקינגס חוגגים בוומבלי (רויטרס)
שחקני מינסוטה וייקינגס חוגגים בוומבלי (רויטרס)

ליגת הפוטבול האמריקאית הולכת בדרכה של ליגת ה-NBA, והעונה הוחלט לערוך שני משחקים רשמיים בלונדון. הראשון מביניהם התקיים אמש (ראשון) באצטדיון וומבלי, כאשר מינסוטה וייקינגס ניצחה את פיטסבורג סטילרס 27:34 במחזור הרביעי של הליגה. ב-27 באוקטובר ייערך המשחק השני, בין סן פרנסיסקו פורטי-ניינרס לג'קסונוויל ג'גוארז. 

משחק הליגה הרשמי הראשון שהתקיים בלונדון היה ב-2007 כאשר ניו יורק ג'יינטס פגשה את מיאמי דולפינס וניצחה 10:13. כבר אז הבינו בליגה כי פוטנציאל הקהל מעבר לים הוא עצום, כאשר מעל ל-80 אלף איש מילאו כל מושב באצטדיון המיתולוגי, וכך גם היה במשחק אמש, כש-83,518 צופים הגיעו לראות את המשחק, מה שמעמיד אותו כאחד מהנצפים ביותר עד כה העונה. 

יתרה מכך, על פי דיווחים שונים בתקשורת האמריקאית, השאיפה של הליגה היא להגדיל את כמות משחקי הליגה הסדירה בלונדון ב-50 אחוז לקראת 2014, כאשר התכנון הוא לקיים כשלושה משחקי ליגה רשמיים בבירת אנגליה בשנת הבאה. קבלת ההחלטה תלויה ברמת ההצלחה של צמד המשחקים שנקבעו לעונה הזו, כאשר הכיוון הוא חיובי.

הקבוצה מג'קסונוויל מהווה עד כה את הנרתמת העיקרית למהלך, כשהציעה את עצמה למשחק "בית" אחד ומשחק "חוץ" אחד שיתקיים בלונדון. על אף הרצון הטוב, הנסיעות הרבות למשחקים בחוף המערבי כנראה לימדו את אנשי הצוות שיעור או שניים בקושי הרב שמצטבר בנסיעות הארוכות, והלהט הראשוני לאט לאט כבה.

הספורט האמריקאי ממשיך לשלוח את זרועותיו לקצוות שונות בגלובוס. ה-NBA לדוגמא, מקיימת משחקים בינלאומיים מול נציגות אירופאיות כבר משנות ה-70. בנושא זה, אגב, נרשם נתון מעניין: הקבוצה האירופאית ששיחקה הכי הרבה פעמים מול קבוצות NBA היא לא אחרת ממכבי ת"א. האם נזכה לראות בקרוב את תל אביב סייברס, אלופת הפוטבול הישראלית, משחקת נגד הניו יורק ג'יינטס? עתיד לראות.

סולן ה-&qout;קיס&qout;, ג´ין סימונס, או בשמו הישראלי, חיים כץ, שר את ההמנון האמריקאי (רויטרס)
סולן ה-"קיס", ג´ין סימונס, או בשמו הישראלי, חיים כץ, שר את ההמנון (רויטרס)
 

בכל אופן, נראה כי העיר מתקבלת בברכה על ידי אנשי הליגה. מאמן הווייקינגס, לזלי פרייז'ר, אמר לאחר ניצחון ה"ביתי" הראשון של קבוצתו: “זה נהדר סוף סוף להשיג ניצחון בית ראשון העונה. היינו צריכים להגיע עד ללונדון כדי להשיג אותו. אני חושב שמעתה יהיה לי תמיד מקום בלב לאצטדיון וומבלי".

אוהדים נרגשים בדרך לוומבלי (רויטרס)
אוהדים נרגשים מחוץ לוומבלי (רויטרס)
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */