יום שבת, 05.10.2024 שעה 01:51

חזרה בסערה: קביטובה זכתה בטורניר בטוקיו

אחרי שיצאה מהטופ 10, רשמה הצ'כית 3:6, 6:0 ו-3:6 על קרבר וזכתה בטורי פאן פסיפיק, אחד הטורנירים היוקרתיים בסבב. סוסה ובנהטו בגמר קואלה לומפור

|
פטרה קביטובה חוגגת זכייה (רויטרס)
פטרה קביטובה חוגגת זכייה (רויטרס)

פטרה קביטובה מצ'כיה זכתה הבוקר (שבת) בטורניר טורי פאן פסיפיק היוקרתי של טוקיו אחרי משחק הפכפך עם 3:6, 6:0 ו-3:6 על אנג'ליקה קרבר מגרמניה.

קביטובה שהדהימה את עולם הטניס ב-2011 כשזכתה בווימבלדון ובאליפות סוף השנה ונראתה בדרך למקום הראשון בעולם, כבר יצאה לפני שבועיים מהטופ 10 אחרי עונה מאכזבת, אבל השבוע היא ניצלה עד תום את היעדרותן של סרינה, אזרנקה ושראפובה, כדי לזכות באחד הטורנירים היוקרתיים בסבב, לחזור בסערה אל המקום השביעי ולהבטיח את מקומה באליפות סוף השנה באיסטנבול.

גם עבור קרבר שב-2012 הגיעה עד למקום החמישי, זה היה (למרות ההפסד בגמר), שבוע מצוין בו ניצחה את אנה איבנוביץ, אגה רדוונסקה וקרולין ווזניאקי, שמרה על מקומה בטופ 10, וגם היא התקרבה מאוד לתפוס את המקום השמיני והאחרון באיסטנבול.

במשחק הכל היה תלוי בפטרה קביטובה. במערכה הראשונה היא ירתה 17 ווינרים, היתה מאוד מדויקת, שברה ל-1:3 ומשם המשיכה ל-2:5 כשהיא שוברת שוב וזוכה בקלות עם 2:6 במערכה הראשונה.

פטרה קביטובה (רויטרס)
פטרה קביטובה. חוגגת זכייה בטורניר (רויטרס)
 

משחק הגשה הססני  בתחילת המערכה השנייה הוציא את הצ'כית מאיפוס ובמקום ווינרים, הטעויות החלו לזרום מהמחבט שלה, כשקרבר עם משחק טוב מהקו האחורי , לא צריכה לעשות יותר מדי, כדי לסגור 0:6 מהיר ומוחץ, ולהשוות אחרי 54 דקות בלבד ל-1:1.

אבל קביטובה חזרה לעצמה במערכה השלישית, ותוך דקות ספורות חבטה 11 ווינרים, שברה פעמיים ועלתה ל-0:4, אבל אז כשהנצחון היה קרוב, העצבים והמתח הגיעו. קרבר שברה בחזרה ושמרה ל-2:4, קביטובה עלתה ל-2:5 ו-15:40, אך לא הצליחה לנצל את שתי נקודות המשחק וקרבר צימקה ל-3:5. העצבים המשיכו וקרבר כבר עלתה ל-30:40 בדרך לשבירה, אבל קביטובה שכבר ראתה איך הניצחון בורח לה, התעשתה ואחרי משחקון צמוד, סגרה עניין בנקודת המשחק הרביעית, אחרי ראלי ארוך ומותח בנקודת הסיום.

בגמר טורניר קואלה לומפור, ישחקו ג'ו סוסה מפורטוגל בן ה-24 (77) וז'וליאן בנהטו בן ה-31 מצרפת (33), שניהם מחפשים תואר בכורה בסבב. הפורטוגלי ניצח 4:6, 6:3 ו-4:6 את יורגן מלצר האוסטרי. בנהטו הפתיע את סטן ואורינקה משווייץ העשירי בעולם עם 4:6 ו-3:6.

תומס ברדיך הצ'כי עלה לגמר טורניר בנקוק אחרי שניצח בקרב צמוד את אלוף מץ הטרי, ז'יל סימון מצרפת 7:6, 2:6 ו-5:7. ברדיך ישחק מול מילוש ראוניץ' או רישאר גסקה.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */