יום רביעי, 03.07.2024 שעה 15:27

קלינגר: שי שטרית היה בהתקפה של טירוף

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם מאמן מ.ס. אשדוד על התקרית עם שופט המשחק מול קרית שמונה: "הוא התנהג כמו אחרון האוהדים"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ברדיו
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ברדיו

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' הגישו לכם את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

מאמן מ.ס. אשדוד, ניר קלינגר, התייחס לתקרית עם השופט שי שטרית בסיום המשחק של קבוצתו מול קרית שמונה:

מה קרה בינך לבין שי שטרית?
האמת שלא קרה הרבה. קרה דבר אחד חמור, ששופט המשחק התנהג בצורה מאוד בעייתית ולא ראויה בסוים המשחק. יכול להיות בתגובה לכמה וכמה דברים, ועל זה אני מתקומם. הוא כתב דברים הפוכים לגמרי בדו"ח שלו.

לא היה ביני לבין שטרית שום דין ודברים במהלך המשחק. כשנגמר המשחק ירדנו לחדרי ההלבשה, עמדתי במרכז המגרש והקפדתי שאף שחקן שלי לא יפלוט מילה מיותרת וירדנו מהמגרש. שטרית והצוות שלו חלפו על פנינו. שאלתי אותו "מה שי, אתה מבסוט מהשיפוט?", וזה כנראה הקפיץ לו פיוז. הוא צעק עלי "אתה הורחקת" שזה מאוד הפתיע אותי, כי הוא לא הרחיק אותי במהלך המשחק. עמדתי בפתח חדר השופטים ושאלתי אותו מתי הוא הרחיק אותי ועל מה, ופתאום הוא קיבל 'שגעת', רץ אלי בצעקות, הצמיד את הראש שלו אלי. לא קרה לי דבר כזה בחיים. שטרית התנהג כמו אחרון האוהדים העצבניים. הוא יכול להגיד עד מחר שזה לא קרה אבל יש אנשים שמוכנים להעיד בשבועה.

למה אתה הולך לדבר עם שופטים?
אני מאמן משנת 98 ואין לי הרחקה אחת בקריירה. ככה אני מתנהג, אמוציונלי. אולי זה לא מתאים, אבל זו הדרך שלי. יכול להיות שטעיתי שנעמדתי ליד חדר השופטים, אבל שאלתי אותו מתי ולמה הורחקתי. לא התקרבתי אליו בכלל, הוא זה שהתקרב אלי. כרגע יש החלטה שאני מורחק מהמשחק הקרוב עד להחלטת השופטים. האם אני מבין את ההחלטה? ממש לא. אבל אני מכבד אותה.

קלינגר (יניב גונן)
ניר קלינגר. צפוי להיעדר מהמשחק הבא (יניב גונן)
 

מה אתה לוקח איתך מהמקרה הזה הלאה?
אני יודע שבכל מצב אני אמשיך ואעשה את הכל כדי שמה שקרה בחדר ההלבשה והתנהגות של השופט לא תעבור לסדר היום למען העתיד של הכדורגל. שאר הדברים לא מעניינים אותי, על זה אני לא מתכוון לעבור לסדר היום. אני מכבד את השופטים, אבל זו הייתה התקפה של טירוף וזה לא מקובל.

שי שטרית הגיב לדבריו של המאמן ואמר: "הדברים של קלינגר הזויים. הוא זה שהצמיד לי את הראש ואמר שיגמור לי את הקריירה".

נמני: "חיפה עשתה טעות כשלא צירפה חלוץ ברמה גבוהה"
בתוכנית כמובן עסקנו בחגיגה הצהובה של מכבי תל אביב שרשמה 0:3 גדול מול מכבי חיפה בקריית אליעזר. הקבוצה של פאולו סוזה פירקה את הירוקים של אריק בנאדו ועלתה לראש טבלת ליגת העל.

הפרשן וכוכב העבר, אבי נמני, התייחס למשחק העונה: "אני לא מופתע. מכבי ת"א היא, נכון לעכשיו, טובה יותר ממכבי חיפה, אבל מצד שני לא הייתי מספיד אותם. הפערים בין שתי הקבוצות לא גדולים כמו מה שראינו אתמול. חיפה תוכל להיות זנב למכבי עד הסיבוב הבא. אי אפשר לבוא ולהגיד שיענק'לה שחר לא רצה להביא שחקנים למכבי חיפה, הוא לא בא לחסוך. הגירעון השנתי של מכבי חיפה הוא בסביבות 25 מליון שקלים ולמרות זאת מכבי חיפה מחפשת חלוץ איכותי כבר תקופה ארוכה, אבל מי שקיבל החלטה לא להחתים חלוץ זה אריק בנאדו. ההחלטה היא אך ורק של בנאדו ולא של שחר. מכבי חיפה עשתה טעות כשלא צירפה חלוץ ברמה גבוהה. יכול להיות שחיפה צריכה מנהל מקצועי כמו ג'ורדי קרויף".

ראדי חוגג עם מיטרוביץ´ (יניב גונן)
ראדי חוגג עם מיטרוביץ´ (יניב גונן)
 

הפרשן עמיר פלג התייחס גם הוא ליכולת החלשה של חיפה: "הבעיה של מכבי חיפה היא בעמדת המאמן. זו לא הייתה חכמה לקחת את קבוצה טובה בהרבה מיתר הליגה ולהעלות אותה חזרה לצמרת בעונה שעברה, זה היה די מתבקש. גם בעונה שעברה בנאדו היה זה שהפסיד את הגביע. למרות זאת אני לא חושב שצריך לפטר אותו, מגיע לו את הקרדיט והוא צריך להמשיך בקו שלו. אין ספק שחסר לחיפה חלוץ תשע מרכזי ומאמן שיחבר את השחקנים האלו לקבוצה. ראית אתמול שקבוצה אחת, ת"א, משחקת מול אוסף של שחקנים. אי אפשר לבנות עונה שלמה על בוקולי וקטן. מאוד לא אהבתי את החפירה של אלי גוטמן ליעקב שחר בזמן המשחק, הגיע הזמן להפסיק עם זה. לגוטמן יש בעיה קשה באישיות, הוא יותר מדי עסוק בפוליטיקות. הוא לא היה צריך לשבת שם, זה מיותר ולא מפתיע. חיפה היא קבוצה יותר טובה מסכנין והיא צריכה לנצח אותה במחזור הבא".

לנדאו: "קבוצות לא חיזרו אחריי, ראוי שבוסים יתנו כבוד למאמנים"
מאמן ק"ש לשעבר, גילי לנדאו, דיבר על העזיבה ועל יחסיו עם איזי שרצקי:

קיבלת את הכסף מאיזי?
בוודאי שקיבלתי. כשסיימתי את דרכי העדפתי להשאר ג'נטלמן ולהשאיר את זה עמום.

למה פוטרת?
זה שילוב של פרטים שמטעם צנעת הפרט לא אדבר עליהם. אין שום דברים חמורים אבל אני רק רוצה להגיד שבעזיבתי שמרתי על כבודי, על כבוד המאמן וכבוד האדם.

זה היה אישי או מקצועי?
זה יישאר בין איזי לביני. הכלל הגדול ביותר בכדורגל הוא שאין כללים. היו לי אמנם הצעות, לא רלוונטיות מבחינתי, אבל חרף ההצלחה המקצועית שלי קבוצות לא חיזרו אחריי. בעידן הבוסים שמשקיעים מן הראוי שיתנו כבוד למאמן כדורגל.

גילי לנדאו (יוסי ציפקיס)
גילי לנדאו: "שמרתי על כבודי כשעזבתי" (יוסי ציפקיס)
 

איזי לא נתן לך כבוד?
עבדנו בשיתוף פעולה מעולה, נהנינו אחד מהשני. הגענו להישגים מקצועיים עד ש...

מה דעתך על מסקנות ועדת זליכה? האם צריך רפורמה בכדורגל הישראלי?
מבחינתי הכדורגל שלנו צריך לעבור שינוי וכולם מסכימים על כך. אני רואה את הרמה של הקבוצות שלנו ואני לא בטוח שאנחנו עוברים את השינוי הלכה למעשה.

מה לדעתך לא בסדר בכדורגל שלנו?
מבחינת שעות אימון אנחנו לא מצליחים להגיע לרמה של אירופה. גם הרמה של הנבחרות לא טובה.

דמאיו: "המו"מ על מכירת בני יהודה יהיה המהיר בהיסטוריה"
מנכ"ל בני יהודה, משה דמאיו, דיבר על ההעמדה של קבוצתו לדין בעקבות קריאות גזעניות של אוהדיה במשחק מול בני סכנין:

אתה לא חושב שהגיע הזמן להפסיק את בתי הדין?
אני לא חושב שכל ההעמדות לדין הן צודקות. יש תקנונים של ועדת משמעת עם עונשים קבועים, ויש עונשים לפי שיקול הדעת, אבל כל עוד התקנונים של ועדת המשמעת הם כאלה, צריכים להפעיל שיקול דעת. לא צריך ליצור אנרכיה. דירוג העונשים הוא די הוגן.

מה הרגשת כשעמדת לדין בגין קריאות אוהדים שמפגינים נגדך?
צריך להלחם בכל מה שקשור לגזענות, זה חשוב לנו. באותו יום נרצח חייל שלנו בקלקיליה והבנתי שיכול להיות מצב שיהיו קריאות געזניות בגלל ששיחקנו נגד קבוצה מהמגזר הערבי. ביקשתי מהשופטים להפעיל שיקול דעת, הם שמעו את הקריאות הגזעניות של חלק מהקהל שהופסקו והחליטו לא לציין את זה בדו"ח, אבל המשקיף כן ציין זאת ולכן עמדנו לדין. לכל קבוצה יש אחריות על הקהל שלה, בכל מקום, ואין מה לעשות עם זה. אני בטוח שאם היה אוהד אחד שעומד ומקלל לא היו מעמידים אותנו לדין.

משה דמאיו (משה חרמון)
משה דמאיו: "הקבוצה אחראית על אוהדיה" (משה חרמון)
 

מה עומד מאחורי ההחלטה של בניון להצטרף לאימונים של בני יהודה?
יוסי ביקש להתאמן איתנו ואנחנו שמחנו. הוא מנהל משא ומתן עם קבוצות בחו"ל וקיבלנו אותו בזרועות פתוחות. הציעו לו לחתום בחיפה אבל הוא לא רוצה לשחק בארץ ורוצה לסיים את הקריירה בחו"ל. אולי לא היה לו נעים לחזור להתאמן שוב אצל חיפה והוא פנה אלינו. יוסי הגיע אלי למשרד ושאל אותי, בצחוק, אם הכנתי לו חוזה לשלוש שנים, אמרתי לו שעדיף שיקנה את הקבוצה, אבל הכל היה בהומור.

כמה עולה בני יהודה?
כל מי שרוצה את בני יהודה מוזמן לבוא לפגישה. בני יהודה נקייה מחובות, עם עוד מליון ומאה שקלים הון עצמי ועם עוד מליון מאה שקלים נוספים. כל חוב שחל על בני יהודה יחול עלינו, ומפה שיקח את הקבוצה ויתקדם. חבל שזה לא קרה כבר אתמול, רק שיבוא בן אדם ואמכור לו. רק שיבוא מישהו, הפגישה על המכירה תהיה הכי מהירה בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */