יום שישי, 05.07.2024 שעה 16:58
ליגה ספרדית 24-25
00-00ברצלונה1
00-00אתלטיק בילבאו2
00-00בטיס3
00-00חטאפה4
00-00ריאל מדריד5
00-00ריאל סוסיאדד6
00-00אתלטיקו מדריד7
00-00ויאדוליד8
00-00ולנסיה9
00-00מיורקה10
00-00סלטה ויגו11
00-00סביליה12
00-00ויאריאל13
00-00אלאבס14
00-00אוססונה15
00-00ג'ירונה16
00-00לגאנס17
00-00לאס פלמאס18
00-00ראיו וייקאנו19
00-00אספניול20
לוח משחקים
  • אתלטיק בילבאו
  • ראשון, 18/08, 19:00
  • חטאפה
  • בטיס
  • ראשון, 18/08, 19:00
  • ג'ירונה
  • לאס פלמאס
  • ראשון, 18/08, 19:00
  • סביליה
  • ויאריאל
  • ראשון, 18/08, 19:00
  • אתלטיקו מדריד
  • ולנסיה
  • ראשון, 18/08, 19:00
  • ברצלונה
  • ריאל סוסיאדד
  • ראשון, 18/08, 19:00
  • ראיו וייקאנו
  • סלטה ויגו
  • ראשון, 18/08, 19:00
  • אלאבס
  • אוססונה
  • ראשון, 18/08, 19:00
  • לגאנס
  • ויאדוליד
  • ראשון, 18/08, 19:00
  • אספניול
  • מיורקה
  • ראשון, 18/08, 22:30
  • ריאל מדריד

מסי ורונאלדו מציגים: הרעב הבלתי נגמר

הפרעוש ו-CR7 זכו בכל כך הרבה תארים, אך הם לעולם לא מסתכלים אחורה ומחפשים תמיד את היעד הבא. על שיתוף הפעולה הסמוי בין שני הפנומנים

|
מסי ורונאלדו. רעבים להצלחה
מסי ורונאלדו. רעבים להצלחה

ליונל מסי וכריסטיאנו רונאלדו הם שני השחקנים הטובים בעולם ב-5 שנים האחרונות, עובדה ידועה לכל חובבי הכדורגל. אין עוררין על כך שהשניים מגיעים למספרים חסרי תקדים וגורמים לשאר השחקנים ברחבי העולם להיראות בינוניים. הפרעוש ו-CR7 הם היריבים הכי גדולים מחוץ למגרש ומתמודדים אחד מול השני על כל התארים הקבוצתיים והאישיים. אך למעשה השניים צריכים להודות על העובדה שהם משחקים באותה תקופה. נשמע לכם קצת מופרך?

הארגנטינאי והפורטוגלי הם מהשחקנים התחרותיים ביותר שידע הענף, שבכל רגע נתון רוצים להיות הטובים ביותר. אך נראה שבכל פעם שאחד מהם מפגין משחק פנטסטי, זה גורם לשחקן השני להיות טוב יותר ולתת הצגה שלא יפסיקו לדבר עליה. דוגמא לתחרותיות ולרצון העז להצליח ניתן היה לראות במשחק האחרון של ברצלונה נגד ריאל סוסיאדד.

במצב של 1:4 לבלאוגרנה, אחרי שכבר כבש שער ובישל, הוחלף מסי והגיב בכעס עצום להוצאתו. אחרי כמה דקות ניתן היה לראות את הפרעוש מתוסכל על הספסל משום שהוא הרגיש שלא ניצל את המצבים שהיו לו בצורה האידיאלית. זה מגיע אחרי שבמחזור הראשון של ליגת האלופות לפני שבוע כריסטיאנו כבש שלושער נהדר במשחק נגד גלאטסראיי. יום לאחר מכן השיב לו מסי עם שלושער משלו במשחק נגד אייאקס.

בעונה שעברה עלתה ריאל מדריד בשעה 13:00 לשחק נגד חטאפה וניצחה 0:4, כאשר רונאלדו הבקיע שלושה שערים נהדרים. שבע שעות מאוחר יותר הגיעה התשובה של מסי. ברצלונה שיחקה נגד אוססונה והפרעוש, שראה את יריבו הניצחי מככב, רצה להיות הכוכב הגדול של הערב וענה לו עם רביעייה נדירה בדרך ל-1:5 גדול, שהשאיר את כולם פעורי פה. כמובן שתומכי מסי אמרו לאחר אותו משחק שכל דבר שרונאלדו עשה, עושה או יעשה מסי יעשה אותו טוב יותר – Anything you can do I can do better.

מסי רונאלדו (GettyImages)
מסי משאיר את רונאלדו מאחוריו (GettyImages)
 

בעונת 2010/11 ברצלונה שיחקה נגד אלמריה ונתנה הצגה של כדורגל בדרך ל-0:8 ענק, הפרעוש כבש שלושה שערים. שעתיים מאוחר יותר שיחקה ריאל מדריד נגד אתלטיק בילבאו והפורטוגלי נתן הצגה אדירה וכבש שלושער משלו. בספרד כולם דיברו על הפנומן הפורטוגלי ושכחו שכמה שעות קודם לכן מסי עשה זאת בעצמו.

השניים איתגרו אחד את השני במהלך ארבע העונות האחרונות (החל מעונת 2009/10 אז הגיע כריסטיאנו לריאל מדריד) תוך שהם קובעים סטנדרטים חדשים בכל שבוע. שני הכוכבים רשמו ב-בארבע השנים האחרונות ממוצעים שנשמעו דמיוניים לפני כמה שנים. החל מעונת 2009/10 מסי מבקיע 63 שערים לעונה ב- 261.5 בעיטות. סה"כ הבקיע הארגנטינאי 252 שערים מתוך 1046 בעיטות ב-242 משחקים בכל המסגרות, ממוצע של שער כל 4 בעיטות ושל יותר משער למשחק!!!

 
 אלון מזרחי אחד החלוצים הגדולים ביותר שהיו לנו במדינה, שהבקיע לא פחות מ-328 שערים בקריירה, יותר מכל חלוץ ישראלי אחר, מכיר את תחושת הרעב של החלוץ ברגע שהוא עולה למגרש. "הכוכבים הגדולים יודעים להתעלות בשעת לחץ ולנטרל את כל הגורמים מסביב על מנת להיות בריכוז מלא בזמן המשחק" 
 
 
 

רונאלדו לא מפגר אחריו בהרבה ומעמיד ממוצע של 55.5 שערים ב-359 בעיטות לעונה. סה"כ כבש הפנומן הפורטוגלי ב-4 העונות האחרונות 222 שערים מתוך 1436 בעיטות לשער ב-230 משחקים בכל המסגרות, כמעט שער למשחק. רונאלדו נזקק לכמעט 7 בעיטות כדי להבקיע שער. אבל אין ספק שהסטטיסטיקה הזאת לא אנושית כמעט בכל קנה מידה, עם דגש על הכמעט, כי אין לדעת מה השניים עוד מתכננים לנו בעתיד.

הממוצעים המשוגעים האלה מגמדים את הביצועים של כל שאר השחקנים הטובים ביבשת. רק לצורך ההשוואה ב-3 העונות האחרונות, שהיו הטובות ביותר בקריירה שלו, כבש רובין ואן פרסי 104 שערים, ממוצע של קצת פחות מ-35 שערים לעונה, כמעט חצי מהכמות של מסי!!!. הממוצע של זלאטן איברהימוביץ' בארבע העונות האחרונות עומד על 133 שערים, 33.25 שערים לעונה. המאזן של רוד ואן ניסטלרוי בארבע העונות הטובות בקריירה שלו עמד על 33.25 שערים לעונה בכל המסגרות. נתונים שלא מתקרבים לביצועים של שני הסטארים.

רובין ואן פרסי (רויטרס)
ואן פרסי. לא מתקרב לממוצעים של שני הפנומנים (רויטרס)
 

אלון מזרחי, אחד החלוצים הגדולים ביותר שהיו לנו במדינה, שהבקיע לא פחות מ-328 שערים בקריירה, יותר מכל חלוץ ישראלי אחר, מכיר את תחושת הרעב של החלוץ ברגע שהוא עולה למגרש. "הכוכבים הגדולים יודעים להתעלות בשעת לחץ ולנטרל את כל הגורמים מסביב על מנת להיות בריכוז מלא בזמן המשחק", אומר האווירון. "הגדולה שלהם היא שהם מאוד חדים ומרוכזים ליד השער והמיומנות שלהם להבקיע שערים גבוהה מאוד". מזרחי טוען שכאשר הם עולים למגרש הם לא חושבים על מה שעשה השחקן היריב במשחק לפני: "כששחקן עולה למגרש הוא לא חושב על השערים שהיריב שלו הבקיע במשחק הקודם. אתה קודם כל חושב איך לעזור לקבוצה לנצח ולהבקיע כמה שיותר. אני מאמין שזה נכון גם לגבי מסי ורונאלדו. שחקן רוצה להבקיע בכל משחק. אחרי המשחק הם בודקים את הסטטיסטיקה  אבל לא תוך כדי".

האווירון גם יודע מה הסוד הגדול שלהם ולמה הם כל כך טובים יותר מכל השאר: "ברמה המנטאלית הם ממש מעל כולם וזה מה שהופך אותם לסופרסטארים. הרעב שלהם הוא עצום והם רוצים להוכיח את עצמם בכל משחק מחדש. שחקן כמו איתי שכטר נתן כמה עונות גדולות בהפועל ת"א, אבל מאז הוא לא מצליח לשחזר את היכולת הטובה שלו, מה שמצביע על בעיה מנטלית. הרעב התמידי להוכיח שאתה הכי טוב בכל משחק זה מה שהופך אותם לטובים ביותר".

כריסטיאנו רונאלדו בטירוף (GettyImages)
רונאלדו בטירוף. "הרעב שלהם הוא עצום" (GettyImages)
 

הילדות של מסי לא הייתה פשוטה. הוא נולד ב-24 ביוני 1987 בעיר רוסאריו שבארגנטינה לאבא שעבד בחברת מתכות ולאמא שהייתה מנקה במשרה חלקית. בגיל חמש הוא התחיל לשחק כדורגל ו-3 שנים מאוחר יותר הצטרף לקבוצת ניואלס. בגיל 11 גילו למסי הצעיר בעיה עם הורמון הגדילה והוא נזקק לטיפול מיוחד ויקר. ריבר פלייט התעניינה בכישרון הצעיר, אך לא רצתה לשאת בעלויות של 900 דולר לחודש. המנהל הספורטיבי של ברצלונה, קרלס רשאק, לא הסכים לוותר על הכישרון והחתים את אביו של מסי על מפית נייר. המועדון הסכים לשלם על הטיפולים של הילד המוכשר בתנאי שהוא יעבור לספרד. מסי עבר עם אביו לברצלונה והצטרף לאקדמיה, לה מאסיה.

כריסטיאנו נולד ב-5 בפברואר 1985 במדיירה שבפורטוגל. השם רונאלדו הוענק לו משום שנשיא ארה"ב רונאלד ריגן היה שחקן התיאטרון האהוב על אביו. לרונאלדו הצעיר לא היו צעצועים והוא חלק את חדרו עם אחיו הגדול ושתי אחיותיו הצעירות ממנו. כריסטיאנו היה פופולארי כבר בגיל צעיר עם ביטחון עצמי הרבה יותר גבוה משל חבריו לכיתה. יום אחד הוא זרק על המורה שלו כיסא בטענה שהיא לא מכבדת אותו. בגיל 8 רונאלדו שיחק בקבוצה החובבנית אנדורינה. ב-1995 הוא עבר לקבוצה המקצוענית הראשונה שלו נסיונאל, עד שהגיעה ההצעה מספורטינג ליסבון. בגיל 18 רונאלדו כיכב במשחק אימון של קבוצתו מול מנצ'סטר יונייטד. שחקני השדים האדומים הלכו למאמן אלכס פרגוסון וביקשו ממנו להביא את הכישרון הפורטוגלי וכך אכן קרה. ב-2009 רונאלדו נקנה ע"י ריאל מדריד בהעברה שנחשבה עד לפני כחודש ליקרה בהיסטוריה, תמורת סכום של 94 מיליון יורו.

רשאק (רויטרס)
רשאק. לא הסכים לוותר על הכישרון הצעיר (רויטרס)
 

האופי של רונאלדו ומסי בתור בני אדם שונה לגמרי. הארגנטינאי הוא טיפוס הרבה יותר מופנם וצנוע ואילו הפורטוגלי הוא אנטיטזה מוחלט, מאוד מוחצן, מככב בעיתוני הרכילות, אוהב את אור הזרקורים ומדגמן תחתונים של ארמני.

ד"ר שרגא שדה, פסיכולוג ספורט מסביר את ההבדלים בין שני הענקים האלו. "רונאלדו ומסי הם תופעה. אחת לכמה זמן יש ספורטאי שלוקח את כל הכותרות, אבל במקרה הזה יש לנו שני שחקנים שהם כמו רצי מרתון והם בסוג של מירוץ. שניהם עבדו הרבה כדי להגיע למעמד הזה. למרות שרונאלדו כרגע מרוויח יותר ממסי, הוא נתפס עדיין כשחקן השני בטיבו בזמן שהארגנטינאי זוכה כמעט בכל התארים האישיים. הפורטוגלי נמצא במירוץ תמידי בניסיון להיות השחקן הכי טוב בעולם".

ד"ר שדה התייחס גם להבדל באופי של השניים. "רונאלדו צריך את ההקנטות והגירויים כדי להוציא  מעצמו את המקסימום, בדומה למוריניו. מסי זקוק גם לכל ההערצה, אבל הוא עושה את זה בצורה הרבה יותר מופנת, הוא לא מחפש את הכותרות בכוח. מסי נחשב לשחקן הרבה יותר קבוצתי ולא מתנשא ורונאלדו עושה רושם של אחד שמרוכז בעצמו. מסי יצר לעצמו סביבה שהרבה יותר מכבדת אותו. רונאלדו מזכיר את הטניסאי ג'ון מקנרו שגם היה מאוד מוחצן ואם לא הייתה מריבה, הוא הרגיש שהוא לא מקבל מספיק גירויים והיה יוצר אותה בעצמו. לדעתי רונאלדו הרבה יותר תחרותי באופי שלו, הוא כל הזמן עסוק בהשוואה של עצמו לאחר, למרות שהוא טוען שזה לא מעניין אותו. מסי יותר הישגי, יותר מרוכז באיך הוא משתפר ביחס לעצמו. כשאתה תחרותי, יש עליך המון לחץ להשיג את האחר ואז קשה לך לבוא לידי ביטוי. אין ספק שמסי עסוק הרבה פחות מרונאלדו מאשר שרונאלדו עסוק במסי".

רונאלדו ומסי (GettyImages)
רונאלדו ומסי. אחד תחרותי ואחד הישגי (GettyImages)
 

סגנון המשחק של השניים שונה. בעוד שמסי משחק באמצע, רונאלדו נוטה לשחק באגף השמאלי. הארגנטינאי שמאלי והפורטוגלי ימני. הפרעוש עובר שחקנים על שטח קטן באופן היעיל ביותר, מבלי לעשות יותר מדי טריקים, בעוד CR7 אוהב להשתמש בכל הרפרטואר של התרגילים שלו, גם אם זו הדרך הפחות יעילה. המבנה הפיזי של שניהם כמובן שונה. רונאלדו מתהדר בגוף של אל יווני. 1.85 מטר על 75 ק"ג של שרירים נטו, ואילו גובהו של מסי הוא 1.69 מטר בלבד. אבל שלא תתבלבלו, הארגנטינאי שמשקלו 67 ק"ג, חזק מאוד ובזכות רגליו המוצקות שומר על שיווי משקל נהדר, שהופך את המשימה לשמירה עליו כמעט לבלתי אפשרית. 

משחק הראש של רונאלדו נפלא, יש לו ניתור פשוט מושלם. השער שלו בעונה שעברה נגד קבוצתו הקודמת מנצ'סטר יונייטד, בשמינית גמר ליגת האלופות, היה פשוט יצירת מופת. כשבדקו לאחר המשחק את הגובה שהאתלט הפורטוגלי הגיע אליו, נמצא שהוא עלה לגובה של 78 סנטימטרים מעל כר הדשא, גבוה יותר מניתור של שחקן  ממוצע בליגת ה-NBA.CR7  גם ידוע בבעיטות החופשיות שלו, אך למרות הבעיטה הפנטסטית והמאוד ייחודית שלו, יחסית לכמות הבעיטות שהוא בעט הוא לא כבש הרבה שערים מכדורים נייחים. בשלוש העונות האחרונות כריסטיאנו בעט במשחקי הליגה הספרדית ובליגת האלופות 179 פעמים כדורים חופשיים ומתוכם הבקיע רק 15 שערים. מסי בתחילת דרכו בברצלונה לא היה ידוע בתור שחקן עם בעיטות חופשיות מוצלחות במיוחד ולא ניגש לבעוט. אך הפרעוש הבין שהוא חייב לשפר את האלמנט הזה במשחק שלו וכבר כבש 11 שערים בקריירה בכדורים חופשיים,האחרון שבהם נגד אייאקס במחזור הראשון של ליגת האלופות.

רונאלדו נוגח את השוויון (רויטרס)
רונאלדו עולה מעל אברה (רויטרס)
 

אלמנט שמשותף לארגנטינאי ולפורטוגלי היא העבודה ששניהם פתחו את הקריירה הבינלאומית שלהם יחסית בצליעה וככל שהזמן עובר משתפרים ולוקחים יותר אחריות. גם מסי וגם רונאלדו הם הקפטנים בנבחרות שלהם ויובילו אותם במונדיאל 2014, שיכול להיות עבורם ההזדמנות הטובה ביותר לזכות בגביע הנכסף (רונאלדו ופורטוגל עוד לא הבטיחו סופית את מקומם בגביע העולם).

הספתח של הארגנטינאי בנבחרת היה פשוט טרגדי. מסי נכנס בדקה ה-63 של המשחק של ארגנטינה מול הונגריה וכבר אחרי 47 שניות הורחק בכרטיס אדום ישיר לאחר שנתן מרפק לשחקן הונגרי. הביקורת על מסי ועל תפקודו בנבחרת נמשכה ממש עד לשנה שנתיים האחרונות וטענה שהוא לא מצליח להביא את היכולת הטובה שלו מברצלונה גם למדים הלאומיים. אך בקמפיין הנוכחי מסי סיפק הצגות טובות והבקיע 11 שערים (מלך השערים של ארגנטינה בקמפיין), אליהם הוסיף 5 בישולים, שני רק לאנחל די מריה שבישל 6 פעמים. כך שסה"כ מסי היה אחראי ישיר ל-16 מתוך 30 השערים של ארגנטינה (למעלה מ-50 אחוז) במוקדמות מונדיאל 2014, נתון בהחלט מרשים.

מסי בבכורה בארגנטינה (רויטרס)
מסי נותן מרפק לשחקן ההונגרי (רויטרס)
 

רונאלדו אומנם כבש רק ארבע שערים ובישל פעמיים בקמפייין מוקדמות המונדיאל הנוכחי, כאשר הוא אחראי ל-6 שערים מתוך ה-18 של נבחרתו (33%). אך ההשפעה שלו הנבחרת היא פשוט אדירה. במשחק האחרון של פורטוגל הפנומן היה אחראי על הקאמבק של נבחרתו במשחק בצפון אירלנד שהוא כובש שלושער ומעניק לפורטוגל שלוש נקודות יקרות במאבק עם רוסיה על המקום הראשון בבית.

לרונאלדו ומסי יש כל כך הרבה מוטיבציה ורצון להמשיך, להשתפר ולהיות הכי טובים. האתגר שהם מקבלים מלראות אחד את השני מביא אותם למצב שהם מגיעים לקצה גבול היכולת שלהם ומעניקים לנו שבוע אחרי שבוע, משחק אחרי משחק תצוגות לא מהעולם הזה. השניים סוחטים מאיתנו את הביטויים "זה לא אמיתי" ו"זה פשוט לא ייאמן" פעם אחר פעם ואולי הגדולה האמיתית שלהם בכלל תתבהר אחרי שהם יפרשו ממשחק פעיל.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */