יום שבת, 06.07.2024 שעה 02:29

אלרואי כהן: סיבות לא מקצועיות הביאו לעזיבה שלי

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם שחקן מכבי פ"ת על השחרור מהפועל ת"א. משה סיני: "מקווה שהבעלים יתן לי שקט לעבוד"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-102FM
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-102FM

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' הגישו את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

הערב נעסוק במשחק העונה הראשון בליגת העל. מכבי חיפה תארח ב-21:00 את האלופה, מכבי ת"א בקריית אליעזר במסגרת המחזור השלישי בליגה.

משחק העונה הראשון מפגיש את שתי הפייבוריטיות למירוץ האליפות כאשר שתיהן מגיעות אחרי אכזבה בזירה האירופית. הירוקים מקווים לא לספוג הפסד ראשון מזה תשע עונות לצהובים בקריית אליעזר כאשר הפסד יהיה השני שלהם במסגרת הליגה לאחר ההפסד במחזור הקודם למ.ס אשדוד.

גוסטבו בוקולי (עמית מצפה)
בוקולי וטיבי. יפגשו הערב (עמית מצפה)
 

אריק בנאדו נתן את חולצת ההרכב לדינו אנדלובו שפתח לצידו של שמעון אבוחצירה בחוד במטרה להפיק לחץ על השער של חואן פאבלו קולינאס. רובן ראיוס, חן עזרא, יניב קטן וגוסטבו בוקולי מרכיבים את חוליית הקישור.

בצד הצהוב, גל אלברמן חזר להרכב על חשבונו של ניקולה מיטרוביץ' ופתח לצידו של מהראן ראדי בקישור. דור מיכה קיבל אף הוא את חולצת ההרכב ע"ח ברק יצחקי. יואב זיו פתח כמגן שמאלי במקום מאנה הפצוע.

חזן: "לדעתי המשחק יסתיים בתיקו"
אלון חזן התייחס לסיכויים של שתי הקבוצות לקראת המשחק.

"לדעתי המשחק יסתיים בתיקו. מכבי ת"א טובה יותר בסגל שחקנים רחב, אבל מבחינת ה-11 שיעלו על כר הדשא מכבי חיפה לא נופלת ממנה. מכבי שיחקה ברמה בינונית נגד הקפריסאים. חיפה שיחקה טובה נגד אלקמאר למרות ההפסד. מכבי חיפה היא היריבה הכי גדולה של מכבי ת"א על תואר האליפות. תוצאה תיקו לא טובה לפאולו סוזה. הוא צריך לעשות משהו שישאיר חותם כבר עכשיו ושהקבוצה היא שלו. היכולת שלו להביא ניצחון משמעותי ולסחוף אחריו את השחקנים היא מאוד משמעותית. מכבי חיפה לא מצאה את החלוץ שהיא חיפשה".

סוזה (חגי ניזרי)
סוזה. "תוצאת תיקו לא תהיה טובה עבורו" (חגי ניזרי)
 

זוהר: "מכבי ת"א מגיעה עם מומנטום טוב יותר"
איציק זוהר גם כן דיבר על הכושר ששתי הקבוצות מצויות בו לקראת משחק העונה.

"לדעתי מכבי ת"א תנצח. מכבי ת"א יכולה לנצח והיא גם יכולה להפסיד. 11 השחקנים של שתי הקבוצות טובים ואין יתרון מהבחינה הזאת. מכבי ת"א מגיעה עם מומנטום טיפה יותר טוב מאשר מכבי חיפה. רבע השעה הראשונה של המשחק חשובה מאוד. מי שמשחק על תיקו בסופו של דבר מפסיד. לדעתי סוזה ישמח עם תיקו בסוף המשחק. עם הכסף שיש במכבי חיפה הם יכלו למצוא חלוץ טוב. האנרגיה, הקהל והאווירה יביאו למשחק עם קצב טוב".

סיני: "ההרגשה מאוד לא טובה"
מאמן מכבי פ"ת, משה סיני דיבר על הפתיחה הקשה של הקבוצה שרשמה שלושה הפסדים רצופים מתחילת העונה.

ישנים טוב עם אפס נקודות?
"לא ישנים טוב. הרגשה לא טובה. שלא מנצחים כל מה שעושים וכל מה שבונים זה לא מעניין אף אחד. שהייתי שחקן וראיתי את המאמנים אמרתי שאני בגיל 30 לא מתקרב לענף הזה".

יש עליך לחץ?
"אני לוקח את הדברים מאוד ברצינות ומאוד קשה. הבעיה העיקרית שלנו הייתה שלא היה לנו גביע הטוטו, אז הדברים לא התחברו. לקבוצות הגדולות יש סגל של כמה שנים. גם הפועל ת"א עם תקציב של 50 מיליון לא התחברה עדיין. יש לנו שחקנים מספיק טובים שיוציאו את העגלה מהבוץ".

משה סיני (יניב גונן)
סיני: "היעדר גביע הטוטו הקשה עלינו להתחבר" (יניב גונן)
 

עמוס לוזון יתן לך קרדיט?
"אני מקווה שהבעלים יתן לי את השקט לעבוד. איציק לוזון הוא זה שנמצא שם ביום יום. גם שינו זוארץ עוזר מדי פעם. אני מאמין שאנחנו צריכים את הניצחון הקטן הזה כדי לקבל את הביטחון".

לשופט המשחק יש חלק בתוצאה?
"עד ההרחקה היינו שווים להפועל. ידענו שהם יבואו ללחוץ. בחצי הראשון הם לא בעטו פעם אחת לשער. אני לא יודע למה הוא הרחיק אותו. אני ממש לא מתכוון להתעסק בשופטים במהלך העונה. ההרחקה גרמה לנו להתגונן ולא הייתה לנו אפשרות לתקוף אותם. הם קבוצה יותר טובה עם הקהל בבית".

אתה מראש הולך למשחק כזה כדי להוציא תיקו?
"שבאו קבוצות חלשות מאיתנו מבחינת האיכות היינו מאבדים את הסבלנות. אני לא מאמין בבונקר אבל שאתה נחות אתה צריך לדעת לסגור נכון".

מתי אלרואי כהן חוזר?
"הוא הגיע אלינו והוא מתח את השריר. הוא לא בכושר משחק עדיין וזה לוקח זמן".

אלרואי כהן: "לא רציתי לסיים את זה ככה"
שחקן מכבי פ"ת, אלרואי כהן דיבר על עזיבתו בטונים צורמים את הפועל ת"א.

מה קרה עם הפועל ת"א?
"אחרי שתי הפציעות שהיו לי בעונה שעברה היו סיבות לא מקצועיות לכך שלא שיחקתי וזה גרם לעזיבה בטונים צורמים. סיבות כלכליות. זה לא יחסים אישיים. זה בהתחלה משכורת והפרמיות הגבוהות וזה שהפועל הציעו אותי למכבי והם לא הסכימו לתנאים והקהל שחשב דברים לא נכונים עליי. דבר גרר דבר עד לעזיבה הקשה".

אתה מצטער שעזבת את קריית שמונה?
"אני אף פעם לא מצטער וכל צעד שעשיתי תמיד חישל אותי. זה כיף לשחק במועדון גדול ולשחק מול קהל גדול".

אלרואי כהן (חגי ניזרי)
כהן: "הקהל חשב עליי דברים לא נכונים" (חגי ניזרי)
 

אז מה קרה שם?
"לא רציתי לסיים את זה ככה כי באמת היה לי טוב מכל הבחינות. זה לא כיף לסיים בצורה שלילית. ההתחלה הייתה בעייתית כי הגעתי חם וישבתי בהתחלה על הספסל. אבל אז בעונה השנייה עם קשטן פתחתי טוב, אבל לצערי קשטן פוטר וניצן הגיע ושוב פעם הסתגלות מחדש".

לא היה לך מזל בזשנה שעברה נכון?
"נכון כי עד שכבר נכנסתי לעניינים קרעתי את השריר האחורי ונעדרתי הרבה זמן".

לא הופתעת שרן לא נלחם עליך?
"אין ספק ששיחקתי את הכדורגל הכי טוב שלי תחת רן בן שמעון. הוא קיבל מההנהלה רושם מאוד שלישי עליי".

בן שמעון (חגי ניזרי)
בן שמעון. "הוא קיבל מההנהלה רושם שלילי עליי" (חגי ניזרי)
 

מה המצב שלך כרגע במכבי פ"ת?
"המצב שלי בסדר גמור. זה לא אותו דבר לשמור על כושר שאתה לא שחקן סגל. לא יצאתי למחנה אימונים עם קבוצה. אני היחיד שהעז לתבוע את המועדון על כך שלא התאמנתי. הבורר קבע שאני אחזור לאימונים של הקבוצה".

אתה מבואס שהגעת לשם?
"ממש לא. מאוד הופתעתי מרמת המקצוענות במועדון. בכל אימון יש שעוני דופק".

אמסלם: "אנחנו קבוצה לפלייאוף עליון"
עוזר מאמן בית"ר ירושלים, דוד אמסלם דיבר על מצב הקבוצה שהפסידה במחזור האחרון להפועל חיפה.

מה הציפיות שלכם מהעונה הזאת?
"חשוב לנו להציג כדורגל טוב. בחצי השני הפועל חיפה לא עברה את קו החצי. צריך לפרגן להם שהם הצילחו לשמור על התוצאה עד הסוף. הם שיחקו עם תשעה שחקנים מאחור".

אתם מרגישים שאתם שווים פלייאוף עליון?
"אנחנו קבוצה עם שחקנים לפלייאוף עליון. נכון שהתוצאה במשחק האחרון הייתה מאכזבת. חבל שיצאנו ללא נקודות".

דוד אמסלם בסיום (גיא בן זיו)
אמסלם: "חבל שיצאנו ללא נקודות במשחק האחרון" (גיא בן זיו)
 

בית"ר קבוצה בריאה מבחינת מוסר התשלומים והאווירה?
"הקהל עודד אותנו לאורך כל המשחק והם נתנו תצוגה מדהימה. רק הניצחון היה חסר אבל זה לא קרה. המשחק נגד רעננה לא יהיה קל. המועדון מאוד בריא".

למה מפטפטים על אלי כהן?
"אחרי שלושה מחזורים כבר לדבר עליו זה לא נורמלי. תנו לו זמן לארגן את הקבוצה אני בטוח שהוא יבנה קבוצה טובה".

אלי כהן לא רוצה את דוד רביבו?
"אם הוא הביא אותו לקבוצה זה אומר שהוא רוצה אותו. דוד יקבל דקות במשחקים הבאים. הוא שחקן מצוין והוא יעשה את העבודה. שמפסידים צריכים את השחקנים הוותיקים כדי שירימו את הקבוצה. שנותנים צ'אנס לשחקן כמו רביבו צריכה להיות לזה המשכיות".

שלומי ברזל: "אום אל פאחם לא עמדה בדד ליין"
ראש אגף ההסברה, שלומי ברזל דיבר על הסאגה הממושכת לגבי הקבוצה האחרונה שתשחק בליגה הלאומית.

"לכולם היו כוונות טובות. ההחלטה של בית הדין של ההתאחדות לכדורגל להחזיר שוב פעם את כל הסיפור יצרה בעיה. היה דד ליין, א.א. פאחם לא עמדה בדד ליין. היא קיבלה הארכה 7 פעמים. הורדת ליגה היא אקרט מאוד קיצוני. הפרמטר הנוסף הוא פרמטר ההגינות. מנהלים של קבוצת כדורגל צריכים להיות הוגנים כלפי האוהדים לגבי השאלה אם הם מסוגלים להעמיד תקציב או לא. הסאגה משפיעה על כל התדמית של הליגה הלאומית. אום אל פאחם הגישה צ'ק של 450 אלף ש"ח במזומן".

שייע פייגנבוים (ליאור טימור)
פייגנבוים. יאמן בליגה הלאומית או בליגה א'? (ליאור טימור)
 

מוטי נבון: "צריך לפעול בנוהל זהה לגבי כל הקבוצות"
עו"ד מוטי נבון שמייצג את מכבי אום אל פאחם דיבר על סיכויי הקבוצה לשחק בליגה הלאומית.

"עד ל-1 ביולי כל הקבוצות היו אמורות להציג דוחות כספיים. בליגה הלאומית היו שבע קבוצות שלא הגישו וקיבלו הארכה. שש קבוצות הצליחו להגיד וא.א. פאחם לא הצליחה. אל תתבלבלו לרגע, ההזדמנות הראשונה להראות שהיא יכולה לעמוד בתקציב היה ב-9 בספטמבר. הקבוצה ירדה ליגה לא על בעיות טכניות, אלא כי היא לא מסוגלת להעמיד תקציב. על מכבי חיפה הפעילו את הגיליוטינה עם פרשת הפקס המפורסם. אני לא בעד שיטת הגיליוטינה. אם בבקרה התקציבית היו פועלים על פי אותו נוהל על כל הקבוצות אז זה היה בסדר. ל-א.א פאחם לא מרשים לשבת עם הבקרה. אני לא רוצה להגיד מילה אחת על המחדלים של העונה הקודמת. הסיטואציה נוצרה בגלל התנהלות לא נכונה של ההתאחדות. מ-14 לאוגוסט הקבוצה עומדת בתקציב".

מיקי חדד: "העמותה לא יכולה לעבוד ללא יו"ר נורמלי"
דובר הפועל עכו, מיקי חדד דיבר על ההחלטה להדיח את יהודה ברשישת מתפקידו בתור יו"ר הקבוצה.

ברשישת פוטר או לא?
"פוטר זאת לא הגדרה נכונה. הוא הודח מתפקידו. במשך השבועיים האחרונים הוא אמר בכל כלי התקשורת שבכוונתו להתפטר ולעזוב את התפקיד. יהודה לא היה נוכח ביום האחרון של ההעברות השחקנים בבקרה. העמותה לא יכולה לעבוד ללא יו"ר שמתפקד בצורה סדירה. הוא חבר עמותה".

ברשישת (עמית מצפה)
ברשישת. "הוא אמר בכל כלי התקשורת שהוא מתכוון להתפטר" (עמית מצפה)
 

מי משלם לאלון חרזי?
"העירייה משלמת. יש לנו יועץ מקצועי שהעירייה שמינתה אותו משלמת לו".

אוהד שגב: "העירייה תמכה בקבוצה בעשור האחרון"
מנכ"ל עיריית עכו, אוהד שגב התייחס לחלק של העירייה בניהול הפועל עכו.

למה הדחתם את ברשישת?
"ראש העיר ועיירית עכו תמכו במשך העשור האחרון תמכו בהפועל עכו על מנת שהיה תהיה קבוצה לגיטימית בליגת העל. נוצר מצב שנאלצנו לבצע פעולה שלא הייתה רצויה ובמשך שנים לא נעשתה. ברגע שהנושא הגיע לשולחננו ועל הפרק עמדה האפשרות לפירוק הקבוצה ולא התכוונו לתת לזה לקרות. פנינו לאלון חרזי כדי שיטפל בכל בצד המקצועי".

למה כל הזמן שומעים שהעירייה מתערבת?
"אנחנו כל הזמן אומרים שאנחנו לא רוצים להתערב. ראש העיר היה שמח מאוד אם כל הדבר הזה לא היה קורה לו. אבל הוא לא רוצה לתת לקבוצה להתפרק. כל המהלך של ברשישת לא קשור לעירייה. העמותה עצמה הדיחה את יהודה ולא העירייה. לראש העיר אין יד בהדחה של ברשישת. עיריית עכו הלכה על מהלך שמטרתו להעביר את כל קבוצות הספורט של העיר לתוך תאגיד עירוני. ראש העיר בתור נציג הציבור צריך להתערב בכל מה שקורה בעיר".

לפי דעתך זה נכון שראש העיר ינהל קבוצה?
"התשובה היא לא, לא מתערבים רק תומכים בה".

בוזגלו: "המבחן יהיה ברגעים פחות טובים"
שחקן הפועל ב"ש, מאור בוזגלו התייחס לפתיחת העונה הטובה של קבוצתו עם שלושה ניצחונות בשלושת המשחקים הראשונים של העונה.

איך ההרגשה?
"עובדים מאוד קשה באימונים האווירה טובה. הכדורגל מלהיב תוסס והכי חשוב זה לשמור על זה. המבחן הכי גדול שלנו יהיה דווקא ברגעים פחות טובים שלא ננצח. חשוב לשמור על הביחד כל הזמן".

בוזגלו וברדה חוגגים (חגי ניזרי)
בוזגלו עם ברדה: "חשוב לשמור על הביחד" (חגי ניזרי)
 

איך אתה מרגיש מבחינת כושר גופני?
"אני מרגיש מצוין. אבא שלי תמיד מודאג גם שאני מבקיע. השמחה חזרה ובגדול, ברגע שאני משחק עם הרבה שמחת חיים גם היכולת מגיעה. זה שאלישע מכניס אותי בהדרגה ומבוקרת זה נכון".

עדיין לא הבקעת.
"המטרה לעשות את השחקנים לידי ליותר טובים".

 תמשיכו את המומנטום מול בני יהודה?
"כל משחק הוא חשוב ושום משחק הוא לא קל. אני מאמין שיהיה לפחות 12,000 אוהדים בשבת".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */