יום ראשון, 06.10.2024 שעה 00:41

ליטא בגמר היורובאסקט עם 62:77 על קרואטיה

רבע שלישי נהדר (8:21) החזיר את הליטאים למעמד הגמר לראשונה מזה 10 שנים. מאצ'יוליס הוביל עם 23, קלייזה הוסיף 22. היריבה בגמר: צרפת

|
מאצ´יוליס בטירוף (יורובאסקט)
מאצ´יוליס בטירוף (יורובאסקט)

אחרי 10 שנים חוזרת ליטא לגמר אליפות אירופה אחרי ניצחון 62:77 על קרואטיה בחצי הגמר בסלובניה, אך הפעם עם דור חדש, המחליף את אלה שהביאה למדינה הצעירה את מדליית הזהב בשבדיה ב-2003 הכלל את שארונאס יאסיקביצ'יוס, ארבידאס מצ'יאוסקאס וראמונס שישקאוסקאס.

הליטאים, שיגיעו למשחק הגמר ביום ראשון עם מאזן 2:8 (הפסדים רק לסרביה ובוסניה בשלב הבתים הראשון) יפגשו את צרפת.

הפתיחה הייתה שייכת כולה לעוד אחד משחקני הדור החדש, לינאס קלייזה, שקלע כמעט מכל מצב וניצל את העובדה ששמר עליו דמיר מרקוטה כדי להשחיל 17 מתוך 29 הנקודות הראשונות של ליטא בדרך ל-20:29 בפתיחת הרבע השני. קרואטיה הגיבה עם ריצת 2:9, כאשר לוקה זוריץ' קובע שוויון 29:29, אך יונאס ולנצ'יונאס סגר טוב את המחצית והוריד את הליטאים ביתרון קטן - 37:40.

אבל מהפתיחה היה ניתן לראות שליטא הגיעה מוכנה יותר למשחק והריצה שלה הייתה רק עניין של זמן וברבע השלישי זה הגיע. יונאס מאצ'יוליס ומנטאס קלנייטיס לקחו פיקוד בפתיחת המחצית השניה והובילו ריצת 1:15 בדרך ליתרון שיא - 40:58. מזה קרואטיה כבר לא הצליחה לחזור. הפער המשיך לגדול ברבע הרביעי, כאשר הקרואטים הבינו שהם לא יכולים לחזור ובעצם ויתרו ואיפשרו לליטאים לחגוג את ההעפלה לגמר עם 62:77 בסיום.

יונאס מאצ'יוליס הוביל את קלעי ליטא עם 23 נקודות, בעוד לינאס קלייזה הוסיף 22 ו-11 ריבאונדם (15 מהן ברבע הראשון). מנטס קלנייטיס נתן עוד משחק נהדר עם 18 נקודות. בויאן בוגדנוביץ' היה היחיד עם דאבל פיגרס למפסידה (15 נקודות), קרונוסלב סימון הוסיף 9, בעו אנטה טומיץ' סיים עם 7 בלבד.

יאבטוקס מציל כדור (יורובאסקט) (ONE)
יאבטוקס מציל כדור (יורובאסקט)
 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */