יום ראשון, 06.10.2024 שעה 00:40

מול האקסית: מכבי ת"א ניצחה 27:29 את ראשל"צ

כדוריד: בוטוליה כבש עשירייה נגד קבוצתו לשעבר כבר במחזור השני והשאיר את הצהובים מושלמים. מוצקין הפתיעה וגברה על מכ' ראשל"צ, גם הרצליה ניצחה

|
עידן מימון. מרחק תשעה שערים מהשיא (חגי ניזרי)
עידן מימון. מרחק תשעה שערים מהשיא (חגי ניזרי)

במשחק העונה הראשון של ליגת 'ווינר' בכדוריד, מכבי תל אביב גברה על הפועל ראשון לציון בתוצאה 27:29. במרכז העיניינים עמד בויאן בוטוליה, האקס האדום, שבנוסף על חלקו בזכייה באליפות האחרונה עם ראשל"צ, זכה בשבוע שעבר גם לתואר ה-MVP של העונה החולפת, שנה שנייה ברציפות. את המשחק הוא סיים עם עשרה שערים.

מן העבר השני, עידן מימון הגיע למשחק כשהוא קרוב 15 כיבושים משבירת שיא השערים בכל הזמנים. במהלך המשחק הוא כבש שישה שערים, מה שמעמיד אותו כעת במרחק של תשעה כיבושים מהשיא.

בתחילת המשחק עלתה מכבי ת"א ליתרון של 2:4, אך האורחים חזרו ל-4:4 עם שער שני של עידן מימון. שלושה שערים רצופים הובילו ל-4:7 לצהובים. ראשל"צ הצליחה לצמק ל-11:10, אך נובאק בוסקוביץ' השאיר את הפועל, שנותרה בחסרון מספרי, מרחק שני שערים אחרי שכבש שתי דקות לסיום המחצית.

טל הרשקוביץ' צלח זריקה משבעה מטרים לאחר עבירה גסה וצימק שוב את הפער לשער אחד, אך בוסקוביץ' הצליח להבקיע בשניות האחרונות ולנער את ראשל"צ בירידה למחצית עם 14:11, הפרש של שלושה שערים. בויאן בוטוליה סיים את המחצית עם שבעה שערים.

במחצית השנייה ראשל"צ כבשה ראשונה כשטל הרשקוביץ' ניצל מתפרצת שנולדה מעצירה מוצלחת של השוער בויאן ליוביסיץ', ערן צרפתי הוסיף משלו וצימק ל-14:13. עומר דבדה נכנס מצוין והבקיע את הראשון של ת"א במחצית בדרך ל-13:15. עידן מימון המשיך במומנטום של ראשון וצימק שוב ל-15:14.

להרשקוביץ' הייתה הזדמנות פז להשוות את התוצאה, אך הכדור שלו הלך לקורה. בוסקוביץ' העניש מן העבר השני וטל בלכר הוסיף גם הוא בדרך ל-14:17 שהחזיר את מכבי לעניינים.

נובאק בוסקוביץ´´´´ (יניב גונן)
נובאק בוסקוביץ´. משחק טוב מאוד למקשר (יניב גונן)
 

האדומים לא אמרו נואש. מימון הוסיף את החמישי שלו וראשון צימקה ל-16:18, אך איבוד כדור טפשי של הפועל נתן לבלכר הזדמנות להעניש עם ארבע הפרש ו-16:20. בוטוליה הוסיף את התשיעי שלו בדרך ל-16:21 וסער פרנקל לקח פסק זמן.

האדומים חזרו ממוקדים יותר מפסק הזמן ומימון צימק לארבע נקודות הפרש, אך שמעוני החזיר את ההפרש עם 17:22. ראשון שוב התעוררה וצימקה ל-23:19 עד שמכבי ת"א לקחה פסק זמן.

מכבי חזרה נהדר למשחק ונובאק בוסקוביץ' כבש את החמישי שלו כשהעלה את הצהובים ליתרון שיא במשחק, 20:26 לת"א. סער פרנקל לקח את פסק הזמן האחרון וגער בחניכיו בפיגור של 21:27.

זה לא ממש עזר. טל בלכר המשיך להצטיין וכבש בדרך ל-23:29 עם שישה שערים לשחקן במחצית השנייה. מכבי ת"א לקחה פסק זמן ב-25:29 כדי להמנע מהסתבכות מיותרת. צרפתי הקטין את הפער ל-29:27, 45 שניות לסיום, שנשמר עד סוף המשחק.

בוטוליה (דוד פליגל, איגוד הכדוריד) (ONE)
בוטוליה. עשרה שערים נגד האקסית (דוד פליגל, איגוד הכדוריד)
 

רש: "ההגנה ניצחה", פרנקל: "היינו צריכים להגיע מוכנים יותר"
מאמן הצהובים, אבי רש, אמר בסיום: "עד הדקה ה-40 החלק ההגנתי ניצח. לצערי, ברבע השעה האחרונה, כמו בשאר ברגעים שאנחנו פותחים פער שנראה מבטיח, אנחנו מורידים ריכוז ומתח. זה חזר על עצמו היום והדבר הראשון שאעשה זה לעקור את זה מהשורש".

מאמן הפועל, סער פרנקל, התייחס להפסד: "אכזבה. רצינו לנצח אבל לא הגיע לנו, התעוררנו מאוחר מדי, רמת האנרגיה לא הספיקה לרמה שאני מצפה אך לא היינו צריכים להוריד ראש כשהיינו בפיגור. הרגשתי שאנחנו לא נחושים בפעולות הקטנות, זה מביא קצת עצבים, אך זה יירגע. כדאי שנתקן את זה מהר. אני לא מצפה שניראה בשיא שלנו עכשיו, אבל היינו צריכים להגיע מוכנים יותר. לא אתרץ בכך שהיינו חסרים פצועים", הוסיף, "פשוט לא היינו טובים מספיק בפעולות הקטנות וברמת הנחישות".

מכבי ת"א: בויאן בוטוליה 10 (מ-15) כולל 3 מ-4 משבעה מטרים, טל בלכר 6 מ-7, בוסקוביץ' 6 מ-15, דבדה 3 מ-5, מטלון 2 מ-4, שמעוני 1 מ-1 ופומרנץ' 1 מ-2. אלון כהן 4 עצירות מ-14, אלדר שיקלושי 6 מ-23.

הפועל ראשל"צ: טל הרשקוביץ' 8 מ-10, עידן מימון 6 מ-9, עוז חממי 5 מ-8, ערן צרפתי 3 מ-6, דן מירקוס 2 מ-2, גידי שירי 1 מ-1, שי הרשקוביץ' 1 מ-2, אבישי סמולר 1 מ-2. בויאן ליובסיץ' סיפק 18 עצירות מ-45.

סער פרנקל (יניב גונן)
פרנקל: "אנחנו לא נחושים בפעולות הקטנות, זה מביא עצבים" (יניב גונן)
 

מוצקין, נס ציונה והרצליה עם ניצחון, אס"א ורמה"ש נפרדו בתיקו
מלבד המשחק המרכזי בהדר יוסף, משחקים נוספים שוחקו במסגרת המחזור השני בליגת 'ווינר'. באחד מהמשחקים המרכזיים, מכבי קרית מוצקין, שכבר הדיחה את מכבי ראשל"צ עם ניצחון בהפרש של חמישה שערים בגביע איגוד השופטים, הנחילה הפסד ליגה ראשון למחזיקת הגביע.

ולדי קופמן כיכב, ברק עמר נתן הצגה עם 6 שערים ומאור אפוטה הוסיף שערים חשובים בדקות הסיום. גם ולייקו מילוסביץ' הסרבי נתן משחק טוב עם שלושה שערים. מוצקין הוליכה במחצית 7:10, הרבה בזכות יכולת גדולה של אורן מאירוביץ'. למחצית השנייה מוצקין עלתה נחושה יותר והובילה כבר בשבעה שערי הפרש.

בני הרצליה ניצחה את עירוני רחובות 24:29 (12:15) בדרך לניצחון שני. מנגד, רחובות במצב פחות משמח עם הפסד שני. המחצית הראשונה הייתה צמודה יחסית, אך הרצליה ברחה במחצית השנייה ל-16:22 סביב הדקה ה-40. בקבוצה המנצחת בלטו גיל יעקב, ערן אברמוביץ', אלעד קפון, עמית וייסלר וגלורי אופור.

אס"א ת"א ורמת השרון נפרדו עם 23:23. האורחים הוליכו עם חמישה שערי יתרון במחצית (15:10), אבל אס"א חזרה לשיוויון 23:23 בדקות הסיום ואף הייתה קרובה לניצחון. הקבוצה לקחה פסק זמן חצי דקה לסוף, אבל לא השכילה לכבוש בהתקפה האחרונה.

נס ציונה השיגה ניצחון שני לאחר שגברה 18:27 על קריית אונו.

גיל יעקב (יניב גונן)
גיל יעקב. בלט בניצחון של בני הרצליה (יניב גונן)
 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */