יום ראשון, 07.07.2024 שעה 13:30
ליגה לאומית 24-25
00-00בני יהודה1
00-00הפועל א.א. פאחם2
00-00הפועל כפ"ס3
00-00הפועל כפר שלם4
00-00הפועל נוף הגליל5
00-00הפועל ניר רמה"ש6
00-00הפועל עכו7
00-00הפועל עפולה8
00-00הפועל פ"ת9
00-00הפועל ר"ג10
00-00הפועל ראשל"צ11
00-00הפועל רעננה12
00-00הפועל ת"א13
00-00מ.ס כפר קאסם14
00-00מכבי הרצליה15
00-00מכבי יפו16
לוח משחקים
  • הפועל ר"ג
  • חמישי, 22/08, 00:00
  • הפועל כפ"ס
  • מכבי יפו
  • חמישי, 22/08, 00:00
  • מכבי הרצליה
  • הפועל עפולה
  • חמישי, 22/08, 00:00
  • הפועל עכו
  • בני יהודה
  • חמישי, 22/08, 00:00
  • מ.ס כפר קאסם
  • הפועל ראשל"צ
  • חמישי, 22/08, 00:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • חמישי, 22/08, 00:00
  • הפועל א.א. פאחם
  • הפועל ניר רמה"ש
  • חמישי, 22/08, 00:00
  • הפועל כפר שלם
  • הפועל רעננה
  • חמישי, 22/08, 00:00
  • הפועל נוף הגליל

בית הדין לא.א. פאחם: השיגו 450 אלף ש"ח עד שני

ההתאחדות מסרבת לסיים את סאגת הקבוצה ה-16 בליגה הלאומית, הערכה מחודשת תתקיים בשבוע הבא. המשחק בין כפ"ס לבית"ר ת"א/רמלה נדחה

|
הדיון של אום אל פאחם (יניב גונן)
הדיון של אום אל פאחם (יניב גונן)

כנראה שבהפועל כפר סבא חגגו מוקדם מדי. בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל ערך אתמול דיון בעניינה של מכבי אום אל פאחם בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי לערוך בדיקה מחודשת של המקרה - קביעית הקבוצה ה-16 שתשחק העונה בליגה הלאומית.  בהחלטה שהוציא היום (חמישי) בית הדין נקבע כי לקבוצה תינתן אפשרות להסדיר את תקציבה מול הבקרה עד יום שני, והסכום שתידרש להעביר עומד על 450 אלף שקלים.

יחד עם זאת, קבע בית הדין שגם אם אום אל פאחם את תשיג את הסכום, ההישארות בליגה תהיה תלויה בשקילה מחודשת של העניין. בנוסף טען בית הדין שגם סכום של 450 אלף שקלים לא בהכרח יאפשר את אישור הבקרה התקציבית, שכן לא ברור אם התוספת תאפשר עמידה בדרישות תקציב המינימום לתשלומי שכר.

ההתאחדות לכדורגל טרם סיימה את הסאגה ובינתיים דחתה פעם נוספת את המשחק של הפועל כפר סבא, הפעם מול בית"ר ת"א/רמלה.

בפסיקת בים הדין נכתב: "אנו מחליטים אם כן לאפשר לאום אל פאחם להפקיד ברשות לבקרה עד ליום שני, ה-23/9/13 בשעה 10:00 בבוקר, שיק בנקאי בסך 450,000 ש"ח אשר מועד פרעונו יהיה מיידי". הדיינים שנתנו את ההחלטה: פרופ' מיגל דויטש, עו"ד אמל פלאח ועו"ד נזי חלבי.

מחמיד: אם יורידו אותנו אגש לפיפ"א

לאור החלטת בית המשפט בעניינה של סקציה נס ציונה, החליט בית הדין לאפשר לקבוצה להגיש גם היא את המסמכים התקציביים עד יום שני ולמעשה החזיר את הקבוצה, אותה מייצג עורך הדין אמיר רוזנברג, למירוץ על המקום בליגה הלאומית. בית הדין חרג ממנהגו ופרסם את ההחלטה עוד לפני צאת החג, ככל הנראה כדי לאפשר לקבוצות כמה שיותר זמן להשיג את התקציב הנדרש.

אבו רג'א: "הכסף יהיה מוכן עד יום ראשון"
יו"ר מכבי אום אל פאחם, אבו רג'א, אמר ל-ONE: "החלטה טובה של בית הדין. אנחנו כבר התחלנו לעבוד על גיוס הכספים, עד יום ראשון הכסף יהיה מוכן, אבל אני מקווה שמהבקרה לא ייצא עוד דבר חדש ושאורליצקי לא ישנה שוב את דעתו. אנחנו יודעים שהסכום לא בהכרח יספיק בגלל דרישות השכר ולכן מנסים להשיג סכום גבוה יותר".

אבו רג´א לאחר שהוצא מהאולם (משה חרמון)
אבו רג´א לאחר שהוצא מהאולם (משה חרמון)
 

יו"ר נס ציונה, קובי כדורי: "אני שמח על ההחלטה, זה בדיוק מה שרצינו. אם אום אל פאחם תשיג את הכסף ותעבור בבקרה אנחנו לא נוכל לעשות כלום, זה החוק. אבל אם היא לא תעבור נס ציונה צריכה להיות הבאה בתור, לא ייתכן שידלגו עלינו. אנחנו נעשה הכל כדי להשיג את הכסף עד יום שני, ואם לא נהיה מוכנים אז שהבאה בתור תעלה. אנחנו צריכים לקבל הזדמנות שווה. אף אחד לא ישב איתנו, היינו פעם אחת בבקרה".

אלי יאני מכפר סבא: "אני רואה את הסאגה הזו ואני מבין למה במשך הרבה שנים לא התעסקתי בתחום הזה. בין הדין של ההתאחדות קבע עוד בדיון הקודם ש-enough is enough ושצריך לגמור עם הסיפור, אבל פתאום האמירה הזו מקבלת משמעויות נוספות. כבר קיבלנו הנחייה מההתאחדות להגיש תקציב ולהתכונן. נגרם לנו נזק מוכח שכבר קיבל ביטוי בשטח, בהכנות לליגה, וזה די מעיק. אני לא זוכר דבר כזה. אנחנו נתייעץ עם עורכי הדין שלנו ונדע איך אנחנו מתכוונים להמשיך מכאן".

הדיינים ביקרו את הבקרה
הדיינים כתבו בהחלטתם על התנהלות הבקרה: "אנו בדעה, כי הרשות לבקרה רשאית (ואף חייבת) לנקוט גישה זהירה לעניין הסכום אשר היא זוקפת כהכנסה לצורך תחשיב, כאשר מדובר בשיקים דחויים שיקים כאלה עדיין אינם מבטיחים תשלום. חילול שיקים אינו תופעה נדירה והרמה הבטוחתית הטמונה בהם מוגבלת מאוד".

פרופסור מיגל דויטש (משה חרמון)
פרופסור מיגל דויטש (משה חרמון)
 

למעשה הדיינים מציינים כי ההבטחה של ראש הבקרה התקציבית עופר אורליצקי לאום אל פאחם כי אם יביאו 450 אלף שקל זה ייזקף לזכותם, השאירה אותם למעשה ככל הנראה בליגה הלאומית. "בעדותו אישר רו"ח כהן את טענת אום אל פאחם, כי יו"ר הבקרה התקציבית, רו"ח אורליצקי הודיע לנציגי אןם אל פאחם כי אם הם ימציאו מזומן בסך 450 אלף שקל, הוא יהיה מוכן לזקוף לזכות אום אל פאחם סך בשיעור 50% מהשיקים הדוחיים, דהיינו סך של 450 אלף שקל נוספים. בעקבות כך, ב"כ אום אל פאחם ביקש במהלך הדיון בפנינו אתמול, כי תינתן לו הזדמנות להפקיד שיק בסך 450 אלף שקל אשר מועד פרעונו ליום שני הקרוב, הוא הצהיר כי ביכולתו לעשות כך באופן מיידי".

הדיינים מציינים כי ההתמשכות ההליכים והיעדר ההכרעה בעניין גורלה של הקבוצה שתרד לליגה א' יוצרים תקלה קשה בהתנהלות הסדירה של הליגה, אך בגלל התערבות בית המשפט המחוזי שדעתו הייתה שונה מבית הדין, אך הפסיקה שלו מחייבת את בית הדין בדיון מחודש והשלמות המובילים בהכרח להמשך דחייתם של משחקים. "בפסיקתו היום מיישם בית הדין פסיקה זו של בית המשפט המחוזי, כפי שהוא מחויב לעשות על פי הדין, תוך מאמץ מירבי לקצר ככל האפשר את התמשכותה המצערת של פרשה זו", כותבים הדיינים בהחלטתם המלומדת.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */