יום שבת, 05.10.2024 שעה 22:50
ליגת העל 24-25
132-155מכבי חיפה1
132-95מכבי ת"א2
104-85בית"ר ירושלים3
1010-116מכבי בני ריינה4
82-65הפועל ב"ש5
86-66הפועל חיפה6
88-46עירוני טבריה7
79-96מ.ס אשדוד8
710-46מכבי פ"ת9
66-56בני סכנין10
49-65הפועל ירושלים11
410-46עירוני ק"ש12
39-55מכבי נתניה13
38-36הפועל חדרה14
לוח משחקים
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי חיפה
  • 0 - 3
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • 1 - 1
  • הפועל חדרה
  • בית"ר ירושלים
  • 1 - 1
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • ראשון, 06/10, 20:15
  • הפועל ירושלים
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 06/10, 20:30
  • מכבי ת"א

אבו זייד: הלוואי ואהיה יום אחד כמו מהראן ראדי

הקשר נפרד ממכבי עד ינואר וסיפר: "ג'ורדי אמר שאחזור אם אהיה טוב, גם פאולו. הכדורגל צריך עוד כמה 'ג'ורדים'. רמה"ש? רוצה לעזור לה להגיע למעלה"

|
חסן אבו זייד עם חולצתו החדשה (רז אמיר)
חסן אבו זייד עם חולצתו החדשה (רז אמיר)

חסן אבו זייד מתחיל דרך חדשה. הקשר שהושאל ממכבי תל אביב להפועל ניר רמת השרון, התקבל בחמימות על ידי השחקנים וגם על ידי המאמן רפי כהן, שאף תירגל אותו בהרכב לקראת המשחק מול הפועל רעננה ביום שבת. על פי המסתמן, אבו זייד יפתח כקשר אחורי לצידו של תום מנשרוב.

הקשר, שנרכש אשתקד מבני יהודה, הושאל עד חודש ינואר לרמה"ש, אז תאלץ מכבי לקבל החלטה האם להמשיך את תקופת השאלתו, להחזירו לסגל או אפילו למכור אותו. השחקן הבין בשיחה שערך עם מאמן מכבי ת"א, פאולו סוזה והמנג'ר ג'ורדי קרויף, כי המטרה היא שייצא לקבל דקות ואם יהיה טוב, יוחזר לסגל של הקבוצה.

שלא כמנהגה, הקבוצה החליטה להשתתף בשכרו של השחקן וזאת לאחר שסוזה התעקש כי על השחקן לקבל דקות משחק כדי שהתפתחותו לא תיעצר. בראיון ל-ONE, אבו זייד היה מלא הערכה לגורמים בשורות האלופה שהובילו לכך שהושאל לרמה"ש.

"אני יודע שבמכבי לא משתתפים בשכר בדרך כלל, אבל פה זה היה שונה כי סוזה לחץ על ג'ק אנגילידס וגם על ג'ורדי", מספר אבו זייד. "הכל קרה בדקה האחרונה, שלחו את האימייל לבקרה ב-19:05 בערך לפי מה שהבנתי והכל היה ממש ברגע האחרון". 

ובכל זאת, שחקנים שלא מקבלים דקות נוטים לרוב לתקוף את המועדון אותו הם עוזבים. אבו זייד מצידו, מסרב: "לא קיבלתי דקות במכבי כי אני חושב שיש את גל אלברמן, מהראן ראדי וערן זהבי ומן הסתם הם שחקנים עם יותר ניסיון והם היו טובים, אז לא צריך להחליף אותם ואני מקווה שגם השנה הם יהיו טובים. אחרי שג'ורדי היה כל כך הוגן איתי, אז הלוואי שהם יזכו באליפות".

חסן אבו זייד לצד רפי כהן ומנשרוב (רז אמיר)
חסן אבו זייד לצד רפי כהן ומנשרוב (רז אמיר)
 

"אני לא כועס על זה שלא שיחקתי", ממשיך הקשר האחורי. "בהתחלה שיחקתי לא בתפקיד שלי, אבל אני לא כועס. הקבוצה רצה טוב בלעדיי ועדיין, לא שיחקו שחקני נוער לפני. שיחקו שחקנים מהשורה הראשונה בישראל בתפקיד שלי ויש לי רק מילים טובות כי הם עזרו לי".

חסן אבו זייד עם זידאן וסייף (רז אמיר)
חסן אבו זייד עם זידאן וסייף (רז אמיר)
 

מי היו החברים הטובים שלך במכבי?
"החברים הטובים שלי במכבי היו מונס דאבור, מהראן ראדי, דור מיכה, עומר ורד, יואב זיו, מושיקו לוגסי וברק יצחקי שרק העונה הכרתי".

היה לך קשר מיוחד מאוד עם ראדי.
"אני מכיר את מהראן המון שנים, אנחנו חברים עוד מלפני מכבי. הכרנו בבני יהודה לפני חמש שנים, היינו חברים גם כשהוא עזב את הקבוצה. שמרנו על קשר ואני אוהב אותו. אני מאוד מחזיק ממנו ומקווה שבעתיד אהיה כמו מהראן".

חסן אבו זייד ומהראן ראדי. &qout;רוצה להיות כמוהו&qout; (יניב גונן)
חסן אבו זייד ומהראן ראדי. "רוצה להיות כמוהו" (יניב גונן)
 

על זה שחבריו האחרים בקבוצה, זיו ולוגסי לא משחקים אמר: "יש הרבה שחקנים בעמדה של מושיקו, אבל הסבלנות שלו תשתלם כמו בעונה שעברה. יואב באמת מתאמן טוב, מאנה שיחק והיה בסדר והוא צריך לחכות לצ'אנס שלו והלוואי ושניהם ישחקו ורק יצליחו".

עזבת רק אתמול את מכבי ובאותו יום גילינו שסוזה מתכנן לפתוח עם ניקולה מיטרוביץ' במקום גל אלברמן. מה אתה חושב על זה?
"אני חושב שזה רוטציה, צריך לתת לגל לנוח כי הוא שיחק גם בנבחרת. הוא הביא את מיטרוביץ' וגם לו מגיע לשחק".

ג´ורדי קרויף. &qout;מכבד אותו&qout; (עמית מצפה)
ג´ורדי קרויף. "מכבד אותו" (עמית מצפה)
 

התאמנת תחת אוסקר גארסיה ותחת פאולו סוזה. ספר עליהם קצת.
"שניהם מאמנים טובים, אבל פאולו יותר פתוח ויותר חברתי, אוסקר פחות. אוסקר יותר טקטיקן ופאולו יותר מנהל שיחות עם שחקנים ומתעניין באיך הם מרגישים. אוסקר יותר שקט. כולם מאמנים טובים וכולם אנשי מקצוע טובים שרוצים להצליח ולשפר את השחקנים. לכל אחד יש את הדרך שלו, אבל באמת ששני הצוותים איכותיים".

"הייתי מדבר עם אוסקר", הוסיף אבו זייד. "הוא אמר לי כמה פעמים שאני שחקן טוב שצריך רק ביטחון ושאני צריך תמיד לשאוף קדימה, כי לא סתם הביאו אותי למכבי ושהוא מאמין בי מאוד ושתמיד אני צריך לעבוד קשה ולא להישבר. הוא אמר לי את זה גם 2-3 מחזורים לסיום העונה, וגם רובן וחואן לפני שהם הלכו. גם ג'ורדי דיבר איתי לפני שעברתי לרמה"ש. הוא אמר לי 'אני החתמתי אותך ואני מאמין בך מאוד. לך תתן ארבעה חודשים טובים ואם תהיה טוב תחזור לסגל'. אני מודה לו ומאחל לו רק טוב".

פאולו סוזה (משה חרמון)
פאולו סוזה. "יותר חברותי מאוסקר" (משה חרמון)
 

"הכדורגל הישראלי צריך עוד ג'ורדי קרויף", מחמיא הקשר. "הוא מקצוען, מכבד, מסתכל בגובה העיניים, והלוואי ויהיו פה עוד אנשים כאלה".

תן לי רגע אחד שלא תשכח מהתקופה שלך במכבי.
"לא אשכח את הדרבי הראשון שבו פתחתי. הייתי במשחקים הראשונים כמחליף ובדרבי פתחתי, התרגשתי מאוד והרגע הזה כבר לא יחזור. אני מקווה שבעתיד יהיו לי עוד רגעים כאלה".

ובוא נדבר קצת על רמה"ש. אתה מגיע למועדון בסיטואציה לא פשוטה.
"רמת השרון במקום האחרון בליגה, זה נכון, אבל זה רק שני משחקים. הם לא פתחו טוב, אבל לא קובעים את הגורל בשני משחקים. יש משחק חשוב בשבת נגד רעננה, מקווה שנצבור נקודות ונצליח להגיע לאמצע הטבלה".

רפי כהן ואבי סטרול. &qout;רוצה להצליח עם רמה&qout;ש&qout; (רז אמיר)
רפי כהן ואבי סטרול. "רוצה להצליח עם רמה"ש" (רז אמיר)
 

יצא לך להכיר חלק מהחברים החדשים שלך?
"יש לי חברים שם, הכרתי את אבי סטרול ובן בן יאיר ששיחקו איתי במכבי, את מיכאל זנדברג ששיחק איתי בבני יהודה וגם את יוסי שבחון קצת. הם אנשים טובים ואני אכיר את כולם לאט לאט".

אז מה המטרה המרכזית שלך עכשיו?
"המטרה המרכזית שלי בארבעת החודשים האלה היא להיות טוב, שרמה"ש תהיה קבוצה טובה שתצבור נקודות ולא תיאבק בתחתית אלא תגיע למקום שלה באמצע ואח"כ לחזור למכבי. אבל קודם כל לשחק. אני מחכה לשחק אחרי הרבה זמן".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */