יום שבת, 05.10.2024 שעה 00:56

סרביה חזרה מפיגור 2:1 מול קנדה ועלתה לגמר

דייויס: טיפסרביץ' ניצח 6:7, 2:6 ו-6:7 את פוספיסיל וסידר לסרבים מפגש מול הצ'כים בגמר. ג'וקוביץ': "שום דבר לא משתווה לשמחת הניצחון בדייויס"

|
ג´וקוביץ´ מאושר אחרי הניצחון על ראוניץ' (רויטרס)
ג´וקוביץ´ מאושר אחרי הניצחון על ראוניץ' (רויטרס)

סרביה, מחזיקת גביע דיוויס 2010, חזרה היום (ראשון) מפיגור 2:1 מול קנדה, ניצחה 2:3 לעיני 10,000 סרבים נלהבים ועלתה לגמר המפעל בו תארח את צ'כיה, מחזיקת הגביע 2012, בין ה-15 ל-17 בנובמבר.

הסרבים שהפסידו בשני משחקים דרמטיים שהסתיימו עם 10:8 במערכה חמישית, חזרו לתמונת המפגש מול הקנדים, כשהראשון בעולם נובאק ג'וקוביץ' ניצח די בקלות את הקנדי הבכיר, מילוש ראוניץ', 6:7 (1:7), 2:6 ו-2:6. ינקו טיפסרביץ' שהפסיד לראוניץ' ביום שישי, הביא לסרבים את הנקודה המנצחת כשניצח את ואצ'ק פוספיסיל, 6:7, 2:6 ו-6:7.

ג'וקוביץ' אמר לאחר הניצחון על הצ'כים: "זכיתי בכמה וכמה טורנירי גראנד סלאם, אבל שום דבר לא משתווה, לשמחת הניצחון לצד החברים שלך כשאתה משחק עבור הדגל שלך. אני חושב ששיחקתי שני משחקים נהדרים מבחינתי, בהתחשב בעובדה שרק לפני כמה ימים, סיימתי טורניר גראנד סלאם במקום אחר בעולם".

"זה אחד הנצחונות הכי מתוקים שלי", הוסיף טיפסרביץ', שעבר עונה לא טובה בסבב השנה.

טיפסרביץ´ (רויטרס)
טיפסרביץ´. הביא את הנקודה המנצחת (רויטרס)
 

צ'כיה שהבטיחה את מקומה בגמר כבר לאחר משחק הזוגות, שהעניק לה יתרון 0:3 מול ארגנטינה, סיימה את המפגש ב-2:3, אחרי שהנבחרת מדרום אמריקה השיגה שני נצחונות במשחקים חסרי חשיבות.

פרט לבלגיה, שבע נבחרות נוספות עלו לבית העליון, ללא הפתעות מרעישות. ספרד השלימה 0:5 בבית מול אוקראינה, כשרפאל נדאל, שהביא שתי נקודות לנבחרת, נח ואיפשר לפליסיאנו לופס ופרננדו ורדסקו להשלים את הנצחון הביתי הקל.

אנדי מארי, השלישי בעולם החזיר את בריטניה לראשונה מאז 2008 לבית העליון, כשהשלים שלוש נקודות בניצחון 1:4 על קרואטיה. מארי עלה במצב של 1:2 לזכות הבריטים והשלים 4:6, 2:6 ו-4:6 על איבן דודיג.

מארי שואג (רויטרס)
מארי. החזיר את בריטניה לבית העליון (רויטרס)
 

הולנד השלימה 0:5 מול אוסטריה, שוויץ השלימה 1:4 מול אקוודור, גרמניה עברה עם 1:4 את ברזיל, ואילו אוסטרליה עם יואיט וטומיץ' השלימה ניצחון חוץ 1:4 בפולין. יפן, שבשנה שעברה הפסידה בבית לישראל באותו מעמד, ביצעה השנה תיקון כשקאי נישקורי וגו סואדה החזירו את הנבחרת מפיגור 2:1 לניצחון והבטיחו את מקומם בבית העליון.

המפסידות ירדו כמו ישראל לבית האזורי. מדובר באוקראינה, אוסטריה, קרואטיה ופולין שיצטרפו לנבחרות שנמצאות בבית האזורי, סלובקיה, רומניה, דנמרק, סלובניה, רוסיה, דרום אפריקה ושבדיה.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */