יום רביעי, 03.07.2024 שעה 22:04
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

שחר אדום: הנוער של הפועל רוצה לשוב לצמרת

בין הדומיננטיות של מכבי חיפה ומכבי ת"א לדעיכה בעידן טביב, מנסה מחלקת הנוער של האדומים לחזור למקומה הטבעי. המאמן: "יש רוחות של שינוי חיובי"

|
גביע אדום. רוצים יותר תארים (יוסי ציפקיס)
גביע אדום. רוצים יותר תארים (יוסי ציפקיס)

משחק הסופר-קאפ של ליגת העל לנוער הפגיש השנה את קבוצות הנוער של מכבי חיפה ומכבי תל אביב. במשך העשור האחרון, למעט הבלחות של בית"ר ירושלים בדור הזהב שלה ואליפות אחת היסטורית של הפועל חיפה, הדומיננטיות של שני המועדונים הגדולים הללו הייתה בלתי ניתנת לערעור.

באותו הזמן, בצידה האדום של העיר ת"א, מביטים בקנאה. למעט גביע המדינה ב-2009, בו זכתה קבוצת הנוער של תומר קשטן, שכללה שמות מוכרים כמו רועי גורדנה, גל שיש וארתור אטאז'נוב, מועדון הנוער של הפועל ת"א מוצא עצמו נטול הישגים בעשור האחרון.

בזמן שמחלקות נוער אחרות ממשיכות להוות בסיס עליו נשענות הקבוצות הבוגרות, בשנים האחרונות חלה דעיכה גדולה בפס הייצור האדום. ממועדון שהביא לכדורגל הישראלי את ביבראס נאתכו, ערן זהבי ובן שהר, היום אפשר לספור על פחות מיד אחת את השחקנים שעלו מהנוער ורכשו לעצמם מעמד בכיר בקבוצה הבוגרת.

הנפילה הגדולה             
אם תשאלו אנשים בהפועל תל אביב לגבי מחלקת הנוער הם יוכלו לשים את האצבע על הזמן המדוייק בו החלה הנפילה. זה לא סוד שהפועל נוהלה בצורה מעוררת מחלוקת בשנים שקדמו להעברת הבעלות לחיים רמון. ריבים בין בעלים ואינטריגות שונות בין בעלי תפקידים בתוך המועדון היו דבר יום יומי בנוף של חודרוב. 

צעד נוסף בהתדרדרות התרחש לאחר שטביב החליט שהוא לא משקיע יותר במועדון, דבר שהשפיע בצורה ניכרת על מחלקת הנוער. למחלקה חסר ציוד בסיסי כמו משקולות, משוכות ועוד. הדשא הוזנח וגם המגרש הסינטטי שהתגאה בו הבעלים התגלה כבור כלכלי שעדיין לא שולם ועדיין מנוהל בתביעות עם המועדון.

אלי טביב (עמית מצפה)
טביב. החליט לא להשקיע יותר במועדון (עמית מצפה)
 

אם לא די בקשיים ניהוליים, באותו זמן הגיע הפיצוץ עם זאביק זלצר, מנהל מחלקת הנוער לשעבר. לאחר חוסר הסכמה בנושאים רבים ואף ויכוח של השניים באחד המשחקים, שם זלצר את המפתחות ועזב את המועדון.

פעולה תמוהה אחרת הגיעה שבועות ספורים לפני שהעביר טביב את זכויות הניהול לרמון. הבעלים לשעבר שחרר שחקנים מובילים ממחלקות הנוער מסיבות לא מובנות. שחקנים מצטיינים זרמו החוצה מהמועדון כמו החלוץ רז יצחק, שקרע רשתות בקבוצות הנערים השונות ושוחרר דווקא ליריבה העירונית מכבי ת"א. גם ירדן קרישטול, שוער שהשתייך לסגל נבחרת הנערים, שוחרר ומצא עצמו בהפועל חיפה, כאשר הרשימה עוד ארוכה.

רוחות של שינוי
נדמה שלאחרונה מנשבות רוחות של שינוי במחלקת הנוער של המועדון. בקיץ, לאחר גיוס תרומות מאסיבי של העמותה שדאגה לשפץ את המתחם של הנוער, נעשה סבב במחלקה שמציב כעת את איתי מרדכי כמנהל המקצועי של הנוער. מרדכי, שבילה את ימיו הגדולים כשחקן במכבי חיפה, הגיע כדי להתוות דרך חדשה.

חלוץ העבר היה מאמנה של קבוצת הנוער של הירוקים מהכרמל ואף הצעיד אותם לשתי אליפויות רצופות וכעת, עם הגעתו של רן בן שמעון לקבוצה הבוגרת, השניים חוברים שוב לאחר ששיתפו פעולה יחד בקפריסין אשתקד.

איתי מרדכי (יניב גונן)
מרדכי: "הנוער הוא ספינת הדגל של המועדון" (יניב גונן)
 

מבחינת מרדכי, התהליך הוא ארוך, אך יניב תוצאות בעתיד: "מבחינתי, מחלקת נוער היא דבר בלתי נפרד מהעתיד של כל מועדון. קבוצת הנוער היא ספינת הדגל של המועדון ומהווה בבואה לעתיד הקבוצה הבוגרת. אנחנו התחלנו כעת תכנית חומש אשר תפקידה להציב את מחלקת הנוער של הפועל ת"א במקומה הראוי. אני תמיד אומר לשחקנים ולצוות, אנחנו רצי מרתון, לא ספריטנרים". 

מרדכי גם רואה בהישגיות  של מחלקות הנוער חלק בלתי נפרד מפיתוח שחקן צעיר: "מחלקת הנוער נועדה לייצא שחקנים לקבוצה בוגרת וזה ברור לכולם. עם זאת, קבוצות מחלקות הנוער חייבות לשאוף להישגים. לא ייתכן שקבוצת הנוער לא זכתה כל כך הרבה זמן בתואר. זה לא הוגן לעלות שחקן לבוגרים, שם הוא נדרש להתמודד על תארים, בעוד שבקבוצת הנוער הוא דשדש באמצע הטבלה. כך לגבי רמת האימונים, במיוחד במחלקת הנוער".

ההתאקלמות בקבוצה הבוגרת מאוד חשובה למרדכי, שהוסיף: "אני רוצה ששחקן שיקודם לבוגרת לא יהיה בהלם מהרמה ומהקצב של הבוגרים. אני ורן ניהלנו כל אחד שיחות אישיות בנפרד עם כל מאמן ובהן דרשנו מהם קו אחיד לגבי דרך האימון והשיטה של הקבוצות. כמו כן, בן שמעון בקרוב יתחיל להעביר אימונים לקבוצות המחלקה השונות דבר שיתרום לילדים המון. בנוסף, התחלנו לבנות מערך סקאוטינג שיביא לנו שחקנים שמתאימים לרמה שאנחנו רוצים להציב מכל רחבי הארץ".

אוהדי הפועל ת&qout;א (חגי ניזרי)
אוהדי הפועל. רוצים להתגאות גם בהישגי הנוער (חגי ניזרי)
 

רק תוצרת הארץ
כשמדברים עם חלוץ העבר על הבאה של ילדים זרים למחלקות הנוער בדומה למה שעושים מעבר לכביש, מרדכי נחרץ בדעתו: "לא בבית ספרנו. אצלנו לא יהיו חלוצים זרים שיתפסו מקום של ילדים שגדלו במועדון. אם אני אבא של שחקן צעיר שגודל במועדון ואני מבין שבעתיד יכול לבוא שחקן זר שיתפוס את מקומו, אני לא שולח את הבן שלי לשם".

את עמדת מאמן קבוצת הנוער תופס העונה אופיר קופל, שמחליף בתפקיד את מוריס ז'אנו, שסיים את כהונתו לאחר עונה אחת בלבד אותה סיים במקום ה-11. קופל אימן בעבר במחלקת הנוער של הפועל פ"ת, בקריית אונו ובשנה שעבר את קבוצת הנערים של הפועל ת"א.

"התמניתי להיות מאמן קבוצת הנוער לעונה הקרובה. אני רואה את קבוצת הנוער כחלון הראווה של כל המחלקה ולכן המינוי הוא כבוד גדול בשבילי", אמר קופל, שהיה במועדון בעונה שעברה.

העונה הוא חושב שהדברים נראים יותר טוב: "בעונה הקודמת אימנתי את נערים א' במועדון ואני יכול להגיד שהעונה יש רוח של שינוי בכל התחומים, החל משעות האימון שהתארכו ועכשיו אנחנו כבר לא מוגבלים לשעה וחצי, עד לציוד הנדרש לנו לאימונים, הכל קיים וזמין. איתי מרדכי ואני בקשר רציף. הוא מסייע לנו בנושאים טקטים וגם מבחינת אימונים אישיים שהוא מעביר לנערים המצטיינים".

אופיר קופל מאמן נוער הפועל פתח תקוה (מתן להב)
קופל: "יש שינוי חיובי בכל התחומים" (מתן להב)
 

קופל המשיך וסיפר על ההתאקלמות האישית שלו בתפקיד החדש: "ניהלתי עם רן בן שמעון מספר שיחות לא מועט ודנו על אותה שיטת משחק של הבוגרים שאותה אני מנחיל בנוער, כל זאת כדי ליצור חבלי קליטה קלים לשחקנים שיעשו את קפיצת המדרגה. יש לי יתרון בתפקיד הזה כיוון שאני אימנתי את נערים א' בשנה שעברה ורוב השחקנים המשיכו איתי לכאן, כך שאני מכיר את הקבוצה היטב".

ביחס לשאלה האם יצליח קופל להביא את האליפות הנכספת חזרה למועדון האדום אמר קופל: "אנחנו לא פוחדים לדבר על אליפות ומועדון כמו הפועל ת"א שואף תמיד להישגים גבוהים ככל האפשר. קודם אנחנו נוודא שנעמיד קבוצה מסודרת, לוחמת ועמוקה. אני גם מאמין שהשחקנים החריגים יתנו לנו את הדחיפה. אחד הדברים שהיו בעוכרי הקבוצה בשנים שעברו היא הפתיחה הרעה ואת זה ננסה לתקן עוד היום".

גם בתחום הניהול השוטף נעשה שינוי כאשר הנרי אלקבץ, מאוהדיה המפורסמים והחזקים של הקבוצה מונה למנהל מחלקת הנוער. משיחות שונות עם אנשים במועדון ומחוצה לו, כולם סמוכים  ובטוחים שהוא האדם המתאים ביותר לתפקיד.

העתיד אדום?
יוזמה נוספת שעלתה כבר בעונה שעברה ומתחילה לתפוס תאוצה העונה היא האפשרות שעמותת האדומים, אשר מחזיקה ב-20% ממניות הקבוצה, תרכוש מחיים רמון את זכויות הניהול של מחלקת הנוער. דבר זה יהווה צעד יוצא דופן בכדורגל הישראלי, אך בו בזמן העמותה לא מתכוונת להפנות עורף לקבוצת הבוגרים וישנה הבנה בין הצדדים שמחלקת הנוער צריכה לשרת את הקבוצה הבוגרת.

חיים רמון עם האוהדים באימון (שירי אלג´ם) (ONE)
רמון עם האוהדים. רוצים לשתף פעולה (שירי אלג´ם)
 

עמותת האדומים כבר פנתה לרמון ומנהלת איתו מגעים. ההערכה היא שהמחיר בו ינקוב רמון יעמוד סביב מיליון שקלים כאשר לחוזה יוכנסו בוודאי סעיפים אשר יוודאו קשר רציף ותקין עם הקבוצה הבוגרת.

מעמותת האדומים נמסר כי מטרת היוזמה, אשר יצאה לדרך בעונה שעברה, היא להחזיר עטרה ליושנה בכל הקשור למחלקת הנוער. שתי המטרות העיקריות של העמותה הן השגת מקורות כלכליים למחלקה וניהול תקין. העמותה כבר השיגה שני אנשים חזקים מאוד, אחד בתחום השיווקי והשני בתחום הניהולי אשר יכנסו אם וכאשר תגיע המחלקה לניהול האדומים. העמותה רואה באיתי מרדכי שינוי מרענן ונכון כשהרצון הוא לעבוד יחד איתו ועל פי תוכניתו. יהיה מעניין לעקוב אחר ההתפתחויות בנושא.

ערן זהבי חוגג (יוסי ציפקיס)
זהבי חוגג בימיו בהפועל. מודל לחיקוי (יוסי ציפקיס)
 

בינתיים, קבוצת הנוער פתחה את העונה בתיקו 1:1 בקריית שמונה ולמרות כל השינויים שבוצעו במחלקת הנוער, הדרך להשגת אותן מטרות עוד ארוכה. כעת יחכו אוהדי הפועל בציפייה לראות האם השינוי שהתרחש יוכל להוביל לדור חדש של תינוקות קשטן ולהניב פס נוסף של שחקנים ברמתם של ערן זהבי, בן שהר וביבראס נאתכו או שלמרות הכל תסתפק הפועל בגביע אחד גם בעשור הבא.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */