יום שישי, 05.07.2024 שעה 10:21

ללא גופין: בלמנס ודארסיס ישחקו עבור בלגיה

המחבט הבלגי הבכיר נפצע והמדורגים 155 ו-165 בעולם יהיו שחקני היחידים. דודי סלע יפתח הערב ב-17:00 נגד סטיב דארסיס את קרב ההישדרות באנטוורפן

|
נבחרת הדייויס במסע
נבחרת הדייויס במסע"ת בבלגיה (איגוד הטניס)

בהגרלת מפגש הדיוויס בין ישראל לבלגיה שנערכה אמש (רביעי) נקבע כי רובן בלמנס, 155 בעולם וסטיב דארסיס, 165 בעולם, הם שני טניסאי היחידים הבלגים שיעלו החל ממחר מול דודי סלע (85) ואמיר וינטרוב (184), במפגש ההישרדות בבית העליון באנטוורפן.

הנבחרת הבלגית נקלעה אתמול למצוקה של הרגע האחרון, כשבמהלך האימונים לקראת המשחק, נפצע המחבט הבכיר, דיוויד גופין (72) ושבר את ידו. הקפטן הבלגי החליט להעדיף את דארסיס (מי שהעיף את רפאל נדאל מווימבלדון השנה בסיבוב הראשון) ובלמנס על פני אוליבר רוחוס הוותיק, שנותר המחבט הבכיר מבחינת דירוג (147).

בהגרלה נקבע כי דודי סלע, המחבט מספר 1 של ישראל יפתח מול דארסיס, המחבט השני הבלגי בשעה 17:00 ומיד אחריהם יעלו אמיר וינטרוב ורובן בלמנס.

בערב יום כיפור יתקיים משחק הזוגות, בו יתעמתו אנדי רם ויוני ארליך מול אוליבר רוחוס וסטיב דארסיס בזוגות, אך הקפטן יכול לשנות את הרכב הזוגות עד חצי שעה לפני המשחק בהתאם לתוצאות יום המשחקים הראשון. ביום ראשון, אחרי הפסקה של יום הכפורים, ישחק סלע מול בלמנס ו-וינטרוב מול דארסיס.

דודי סלע אמר: "תמיד אני רוצה לשחק שני אבל אף פעם זה לא קורה. רוב הפעמים שעליתי ראשון ניצחתי ואני מקווה שגם הפעם זה יקרה, יש המון לחץ לעלות לשחק ראשון אבל אני מקווה שאעמוד בו".

כנשאל מה הוא מצפה מדארסיס אמר: "לא יודע למה לצפות, ובעצם אני מצפה ממנו להחטיא כמה שיותר כדורים. המגרש די מהיר. כולם בנבחרת הסתגלו אליו ומרגישים טוב".

שחקני הנבחרות (איגוד הטניס)
שחקני הנבחרות (איגוד הטניס)
 

על ההתמודדות שתהיה בזמן יום כיפור הוסיף: "אנחנו לא יכולים לשחק ביום כיפור, זהו היום הקדוש ביותר עבור העם היהודי, חלק מחברי הקבוצה צמים, אנחנו מודים מאוד לאיגוד הבלגי שעזר לנו להזיז את המשחק. כבר התמודדנו בעבר עם יום מנוחה בין המשחקים עקב יום כיפור אז יודעים למה לצפות, זה יהיה בעיקר יום מנוחה לקראת המשחקים ביום ראשון, הבלגים לעומת זאת לא יודעים למה לצפות אז נראה מה יהיה".

אמיר וינטרוב אמר: "מכיר היטב את השחקנים הבלגים ןכל משחק יהיה מאבק קשה מאוד עבורנו". על הניצחון של דארסיס על נדאל הוסיף: כ"הישג עצום עבורו, אמנם היה פצוע אח"כ להרבה זמן אבל לא משנה איפה או על איזה מגרש, נצחון על נדאל זה הישג עצום ואומר הרבה".

 קפטן הנבחרת, אייל רן אמר: "שמח שדודי משחק ראשון אבל מה שבאמת חשוב הוא שנגיע מוכנים כי בצד השני יש שחקנים טובים מאוד, אנחנו צריכים לנצל כל הזדמנות שניתנת לנו ואני מאמין בשחקנים ושיהיה בסדר".

דארסי. יפתח מול סלע (רויטרס)
דארסיס. יפתח מול סלע (רויטרס)
 

רן הוסיף: "כל נקודה חשובה עבורנו, הכי חשוב זה להאמין, היינו במצב הזה בעבר וזה כבוד גדול להיות שוב במעמד הזה אנחנו נרגשים ונהנים מכל רגע. משחק הזוגות כמו שאר המשחקים חשוב מאוד, אנדי ויוני חשובים לנבחרת מאוד גם על המגרש וגם מחוץ למגרש".

בסוף השבוע יערכו גם משחקי חצי הגמר של המפעל. סרביה עם נובאק ג'וקוביץ' וינקו טיפסרביץ' תארח את קנדה עם מילוש ראוניץ' וואצ'ק פוספיסיל. מחזיקת הגביע, צ'כיה עם תומס ברדיך , לוקאס רוסול וראדק סטאפנק תארח את ארגנטינה שתחסר את חואן מרטין דל פוטרו, חואן מונאקו וקרלוס ברלוק ינסו לתפוש את מקומו.

בשאר משחקי הפלייאוף על ההישארות בבית העליון יתמודדו, ספרד מול אוקראינה, הולנד מול אוסטריה, קראטיה מול בריטניה, שוויץ מול אקוודור, גרמניה מול ברזיל, פולין מול אוסטרליה ויפן מול קולומביה.            

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */