יום שישי, 05.07.2024 שעה 08:07

אברהם גרנט מתלבט אם לאמן את הנבחרת

גוטמן לא ימשיך וההתאחדות רועשת בעקבות הקמפיין המאכזב. מקורבי גרנט ל-ONE: "אין לו אופציה אחרת. אם יצליח עם הנבחרת, הדלתות ייפתחו"

|
לוזון וגרנט. המועמד המוביל (שי לוי)
לוזון וגרנט. המועמד המוביל (שי לוי)

ההתאחדות לכדורגל רועשת וגועשת ובעיקר מאוכזבת מקמפיין נבחרת ישראל ששוב נגמר עם כישלון חרוץ. למערכת ONE נודע שהאכזבה מגוטמן גדולה, החל מדרכו שלא בלטה מתחילת הקמפיין ועד לסופו, התוצאות המבישות והביקורות הנוקבות.

אלי גוטמן יסיים את דרכו בנבחרת ישראל בסוף השנה ולהתאחדות אין עניין להאריך את חוזהו. למערכת ONE נודע כי המועמד המוביל לפי שעה הוא אברהם גרנט, שכבר שנתיים לא מחזיק באף משרה רשמית ופנוי להצעות, אך מתלבט מאוד אם לקחת את הג'וב החדש-ישן.

אברהם גרנט הוא ללא ספק המאמן הישראלי שהגיע הכי רחוק בקריירת האימון באירופה ובהתאחדות מנסים להגיע להסכמה בין השלושה הקובעים - אבי לוזון, שטרן חלובה ויעקב שחר.

לגרנט, שחולם עדיין לאמן באירופה, אין הצעות ביד אך אימון הנבחרת איתגר אותו כבר בעבר. מקורביו אמרו ל-ONE: "למרות שגרנט מתלבט מבחינה כלכלית וענייני מיסוי, כרגע אין לו אופציה אחרת. אם יצליח עם הנבחרת, דלתות נוספות ייפתחו, מה שלא קורה מאז מאי 2012".

לוזן וגרנט (ONE)
לוזן וגרנט במסעדה בפתח תקווה, השבוע
 

את תגובתם של גרנט ולוזון לא ניתן היה להשיג.

גרנט - המאמן הישראלי המצליח באירופה
אברהם גרנט החל את דרכו כמאמן בהפועל פתח תקווה, אך את שמו בזירה המקומית עשה בשתי קבוצות - מכבי תל אביב ומכבי חיפה. גרנט הגיע למכבי ת"א ב-1991 וכבר בעונתו הראשונה זכה עם הקבוצה באליפות. בשלוש השנים הבאות זכה גרנט עם הצהובים בעוד גביע ואליפות, לפני שעזב להפועל חיפה. אחרי שנה בצפון חזר גרנט לקדנציה פחות מוצלחת בקריית שלום ומשם עבר בשנת 2000 למכבי חיפה, עימה זכה בשתי אליפויות בשנתיים.

אברהם גרנט (GettyImages)
אברהם גרנט. קריירה אירופית ענפה (GettyImages)
 

מיד לאחר האליפות השנייה זכה גרנט במינוי היוקרתי למאמן נבחרת ישראל. הוא אימן את הנבחרת במשך ארבע שנים והוביל אותה לקמפיין לא מוצלח למוקדמות יור 2004 וקמפיין מוצלח בהרבה למוקדמות מונדיאל 2006, אז סיימה הנבחרת במקום השלישי בבית עם צרפת, שווייץ ואירלנד, עם אותו מספר נקודות כמו שוויית השנייה, כשרק יחס שערים נחות מנע מהנבחרת העפלה לשלב הפלייאוף. הנבחרת סיימה את אותו קמפיין עם ארבעה ניצחונות, שש תוצאות תיקו וללא הפסד.

ביוני 2006 גרנט סיים את תפקידו בנבחרת ישראל ומונה למאמן טכני בפורטסמות' ולאחר שנה, ביולי 2007, מונה לאותו תפקיד בצ'לסי של רומן אברמוביץ'. אלא שחודשיים אחרי מינויו פוטר ז'וזה מוריניו, מאמן צ'לסי, מתפקידו וגרנט ירש את המשרה. המאמן הישראלי הוביל את צ'לסי למקום השני בליגה האנגלית, מרחק נגיעה מהאלופה מנצ'סטר יונייטד, לה הוא גם הפסיד בגמר ליגת האלופות 2008, אחרי ההחלקה הזכורה של ג'ון טרי בדו-קרב הפנדלים.

אברהם גרנט עם ג´ון טרי (GettyImages)
אברהם גרנט עם ג´ון טרי. הגיע לטופ של אירופה (GettyImages)
 

אחרי שנת הפסקה, חזר גרנט לתפקיד רשמי בפרמייר ליג כשמונה באוקטובר 2009 בפעם השנייה בקריירה לתפקיד המנהל הטכני בפורטסמות'. חודשיים לאחר מכן, אחרי התפטרותו של פול הארט, הוא מונה למנג'ר הקבוצה והוביל אותה לזכייה היסטורית בגביע למרות בעיות תקציביות. עם זאת, גרנט לא הצליח להציל את הקבוצה מירידה לליגת המשנה. בשנה שלאחר מכן, עונת 2010/11, אימן גרנט את ווסטהאם, אך גם עמה הוא ירד ליגה לאחר עונה מאכזבת. מאז קיץ 2011 אימן גרנט לחצי שנה את פרטיזן בלגרד וזכה עם הקבוצה באליפות בעונת 2012/13.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */