יום רביעי, 03.07.2024 שעה 03:55

אבי לוזון יכריע: גוטמן, גרנט או גיא לוזון לנבחרת

יו"ר ההתאחדות, המסובך מול הטוטו, יצטרך לקבל החלטה. המאמן הנוכחי לא יסרב להמשיך, גם רוני לוי בתמונה. בן חיים: "המקום השלישי ריאלי"

|
גוטמן. לא יסרב להמשיך לעוד קדנציה (יניב גונן)
גוטמן. לא יסרב להמשיך לעוד קדנציה (יניב גונן)

מאמן נבחרת ישראל, אלי גוטמן, אמור מיד בתום הקמפיין בחודש הבא להעביר דו"ח מפורט על מה שקרה בנבחרת תחת הדרכתו ליו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, שיצטרך להכריע מי יאמן את הנבחרת בקמפיין הבא - גוטמן או מאמן אחר כאשר כל האופציות פתוחות.

על פי כל ההערכות, בהנחה שלוזון יחליט להציע לגוטמן קדנציה נוספת, המאמן הנוכחי לא יסרב להצעה. יחד עם זאת צריך לזכור שלוזון נמצא ב"צרות" משלו מול הטוטו ובשלב זה לא ברור אם היו"ר ימשיך לקדנציה נוספת.

אי לכך, ההחלטה על מינוי מאמן יכולה להידחות במספר חודשים. רשימת המועמדים מתחילה באברהם גרנט, דרך רוני לוי ועד לגיא לוזון, לו יש לא מעט תומכים בקרב ראשי הקבוצות. עוד בטרם החל הקמפיין, ללוזון היה ברור שאת אחד משני המקומות הראשונים לא ניתן יהיה להשיג.

היה ברור ללוזון שרוסיה ופורטוגל עדיפות על ישראל וגוטמן לא יצליח לעשות יותר מאשר קודמיו. אי לכך, המקום השלישי הוא ריאלי ביותר ומתקבל על הדעת.

השאלה - האם הנבחרת הצליחה לעשות בקדנציה של גוטמן את מה שכולם מצפים ממנה וזה להציג תוצאות ויכולת הרבה יותר טובה מזו שהוצגה בקמפיין האחרון.

אלמלא הפנצ'רים מול אזרבייג'אן בחוץ ובבית (1:1) ניתן היה לסכם קמפיין מוצלח יחסית, למרות למרות שגם אז לא היינו מבטיחים את המקום השני. בזמן שהתיקו במשחק הראשון מול האזרים התקבל יחסית בטבעיות, התיקו והיכולת החלשה מול אותה נבחרת ברמת גן קילקלו לגוטמן את הרושם הכללי שנוצר אחרי התיקו מול פורטוגל והניצחון על צפון אירלנד.

שרן ייני: תחושה של פספוס

התחושה הכללית היא שמשהו החל להשתבש כבר במשחק הידידות באוקראינה בחודש שעבר. כבר אז היה ניתן לראות ולחוש שהנבחרת רחוקה מלשכנע, חזרה לשחק כדורגל רע ולא מצליחה להתגבר על חלק מהפציעות שהלכו והתעצמו עד למשחק מול האזרים.

למרות הפציעות, הנבחרת הייתה חייבת להשיג בכל הרכב ניצחון מול הנבחרת האזרית הנחותה, שכל מבוקשה היה להוציא תיקו. המערך שגוטמן עלה במשחק הזה, להבדיל מהמערך שעלה במחצית הראשונה מול רוסיה, היה מערך שגוי מיסודו. גוטמן העדיף להעלות בחוד את איתי שכטר שלדעת כולם נמצא בכושר רע מאוד בליגה. ההחלטה שלא לשחק עם שני חלוצים ולא להרכיב את ליאור רפאלוב המנוסה יותר על חשבון חן עזרא, הייתה החלטה שגויה. מכאן הדברים רק הידרדרו והנבחרת סיימה את הקמפיין כבר ביום שבת.

רפאלוב (רויטרס)
רפאלוב. גוטמן העדיף את עזרא (רויטרס)
 

למרות גל הביקורות, מול רוסיה גוטמן הכין נכון את המערך. הקבוצה שלו ניטרלה את הרוסים ואף איימה על השער מבעיטות מרחוק של ערן זהבי. כאן גם למעשה הסתיים הסיפור. המערך בפתיחת המחצית השנייה קרס לחלוטין. על מנת שלא לספוג מפלה, גוטמן העדיף לשמור על התבנית ולא ליזום. ההחלטה שוב לשלב את שכטר במקום אליניב ברדה אמנם נקודתית, אבל אינה עולה בקנה אחד עם כושרו של שכטר שלא מצא את עצמו כחלוץ מטרה.

הבלם טל בן חיים היטיב לסכם ואמר ל-ONE: "רק ברגע שנדע לשחק 90 דקות כמו ששיחקנו במחצית הראשונה מול רוסיה, נוכל להתמודד שווים מול שווים נגד הנבחרות הטובות באירופה. המקום הריאלי שלנו היה ונשאר בשלב זה המקום השלישי".

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */