יום שישי, 05.07.2024 שעה 10:23

נדאל אלוף ארה"ב עם ניצחון על ג'וקוביץ' בגמר

גמור? אין לו ברכיים? הספרדי ("מיוחד לנצח את נולה") חזר טוב מאי פעם וזכה בפעם ה-2 בקריירה ב-US OPEN אחרי 2:6, 6:3, 4:6 ו-1:6 על הסרבי

|
נדאל עם הגביע הנכסף (רויטרס)
נדאל עם הגביע הנכסף (רויטרס)

עכשיו זה רשמי: רפאל נדאל חזר. נכון, אחרי ההיעדרות הממושכת (7 חודשים) הספיק השור ממיורקה לזכות העונה ברולאן גארוס, אותו הפך למגרשו הביתי, אך הלילה (בין שני לשלישי), הוא גם השלים את ההשתלטות על משטח נוסף (הקשה) בדרך לניצחון משכנע 2:6, 6:3, 4:6 ו-1:6 על הראשון בעולם, נובאק ג'וקוביץ', בגמר אליפות ארה"ב הפתוחה.

כמעט למשך כל המשחק, שארך כמעט שלוש וחצי שעות, שלט הספרדי, כאשר פתח נהדר והשלים 2:6 נהדר במערכה הראשונה לפני שאיפשר לג'וקוביץ' לשבור אותו שלוש פעמים ברציפות בדרך לניצחון 3:6 במערכה השניה ויתרון 0:2 במערכה השלישית.

אבל שם הייתה נקודת המפנה. לג'וקוביץ' היו כמה הזדמנויות לשבור שוב את נדאל, אבל הוא לא הצליח לנצל את נקודות השבירה והמומנטום חזר לספרדי שפשוט מחק את הסרבי מהמגרש ובמערכה הרביעית כבר שבר אותו לגמרי בדרך לניצחון 1:6 קליל.

נדאל עולה למאזן בלתי נתפס של 0:22 במגרשים קשים העונה והשלים זכייה שניה בסך הכל באליפות ארה"ב הפתוחה (הקודמת ב-2010) ו-13 בסך הכל בגראנד סלאם.

נדאל פירגן ליריבו לאחר הזכייה: "זה מיוחד לשחק מול נולה. אף אחד לא מביא את המשחק שלי לקצה כמוהו. אני בטוח שהוא יסיים את הקריירה כאחד הגדולים ביותר". ג'וקוביץ' כבר חשב קדימה: "זה מאכזב, אבל זה היה כבוד להילחם על התואר הזה. בהחלט אחזור בשנה הבאה". 

מחווה ידידותית אחרונה (רויטרס)
מחווה ידידותית אחרונה (רויטרס)
 

מערכה ראשונה - 2:6 לנדאל
מלבד נקודה אחת, ג'וקוביץ' נשאר בקו האחורי במשחקון הראשון וניצל טעויות של נדאל, יחד עם אייס לסיום כדי לעלות ל-0:1. הסרבי הצליח להגיע ל-40:40 במשחקון ההגשה הראשון של נדאל, אבל שני סרבים מצויינים של הספרדי לא הותירו סיכוי ליריב ועזרו לנדאל להשוות ל-1:1.

נדאל רשם נקודת שבירה ראשונה במשחקון הבא אחרי עוד מכה ארוכה של ג'וקוביץ', אבל לא הצליח לנצל את ההגשה השניה של הסרבי וחבט שני בק-הנדים ישר לרשת בנקודות הבאות. נדאל התאושש מהר ושוב השיג נקודת שבירה, הפעם אחרי עוד ווינר נהדר וגם ניצל אותה הפעם כדי לעלות ל-1:2 עם שבירה.

ג´וקוביץ´ בדרך לעוד סרב (רויטרס)
ג´וקוביץ´ בדרך לעוד סרב (רויטרס)
 

למרות יתרון 0:30 במשחקון הבא, ג'וקוביץ' נראה עצבני וחסר נחת בדרך לאיבוד שלוש הנקודות הבאות והמשחקון, 1:3 לנדאל. המשחקון שלאחר מכן היה הקל ביותר במשחק עד לאותה נקודה, הפעם לטובת הסרבי, שאיבד רק נקודה אחת בדרך ל-3:2. התשובה של נדאל הייתה משחקון על האפס ויתרון 2:4 מבטיח.

נדאל המשיך לשמונה נקודות רצופות (שבירה על האפס) תוך הצגת טניס נפלא והתקרב מרחק משחקון אחד מניצחון במערכה הראשונה. אחרי עוד ווינר מתוכנן היטב הגיע נדאל לנקודת מערכה וסגר את הסיפור אחרי עוד מכה ארוכה של יריבו. 2:6 דומיננטי לספרדי.

שון קונרי ואלק בולדווין בקהל (רויטרס)
שון קונרי ואלק בולדווין בקהל (רויטרס)
 

מערכה שניה - 3:6 לג'וקוביץ'
הסרבי שם מאחוריו את המערכה הראשונה ופתח טוב את השנייה כשחבטה על הקו סוגרת 0:1 מהיר עם ההגשות. אבל נראה היה שזה לא היום של ג'וקוביץ', שאיבד שתי נקודות שבירה במשחקון הבא עם טעויות בלתי מחוייבות ואיפשר לנדאל לחזור ולהשוות ל-1:1 כשהוא עדיין לא נשבר.

למרות הדומיננטיות של נדאל, ג'וקוביץ' נראה טוב במשחקוני ההגנה שלו במערכה השניה וטייל בקלילות ל-1:2 אחרי עלייה טובה לרשת. אבל ההגשות של נדאל נשארו מחוץ לתחום עבור ג'וקוביץ', שלא הצליח לגבור על יריבו גם בראליס שהוא שלט בהם. 2:2 אחר משחקון הגשה ספרדי על האפס.

ג´וקוביץ´ מכשף את הכדור (רויטרס)
ג´וקוביץ´ מכשף את הכדור (רויטרס)
 

אייס של נולה המשיך מערכה ללא שבירות אחרי חמישה משחקונים. לוב אדיר וכניסה מדוייקת לרשת נתנו לסרבי יתרון 30:40 ונקודת שבירה נוספת, כשהפעם הוא גם ניצל אותה אחרי ראלי מטורף של 54 חבטות. התגובה של נדאל הייתה מיידית עם שבירה משלו ונראה היה שלספרדי יש תשובה לכל מה שנולה יזרוק עליו.

אבל נולה לא אמר נואש ואחרי המשחקון הארוך ביותר במשחק (מעל 10 דקות) ניצל את העובדה ששיחק עם הרוח כדי להעלות את העוצמות, לשבור שוב ולעלות ל-3:5. הפעם נולה לא איבד ריכוז אחרי שבירה, שמר והשלים ניצחון במערכה בדרך לשוויון 1:1 במערכות.

רפאל נדאל (רויטרס)
נדאל. פתח מצויין, אך נחלש במערכה השניה (רויטרס)
 

מערכה שלישית - 4:6 לנדאל
נראה היה שנולה פיצח את חידת ההגשות של נדאל ושבר על האפס בפתיחת המערכה השלישית כשהוא משלים שבירה שלישית ברציפות, הישג מצויין מול מי שנשבר רק פעם אחת במשך כל הטורניר. האייס החמישי של ג'וקוביץ' במשחק העניק לו משחקון רביעי ברציפות ו-0:2 במערכה השניה.

ג'וקוביץ' הגיע לנקודת שבירה עם במשחקון הבא עם ווינר נהדר על הקו, אבל מיד ביצע שתי טעויות שעלו לו במשחקון והחזירו את נדאל לעניינים. למרות זאת, הסרבי לא איבד קור רוח, שמר די בקלות על ההגשות ועל היתרון. הספרדי שיפר את עוצמת ההגשות והפער נותר שבירה אחת אחרי חמישה משחקונים - 3:2.

רפאל נדאל (רויטרס)
נדאל. קיבל מתנות במערכה השלישית (רויטרס)
 
 

ג'וקוביץ' איבד מעט את הסבלנות במשחקון הבא ושתי טעויות מאוד לא אופייניות שלו איפשרו לנדאל לשבור בחזרה ל-3:3. שני המשחקונים הבאים הלכו עם ההגשות לפני שנולה שוב העלה את הרמה ועם כמה מכות הגנה נהדרות השיג שלוש נקודות שבירה, אבל לא הצליח לנצל אף אחת מהן, גם בזכות אייס ראשון במשחק של נדאל. 4:5 לספרדי. נולה לא הצליח להתאושש מכך, נשבר במשחקון הבא וירד לפיגור של 2:1 במערכות.

מערכה רביעית - 1:6 לנדאל
הכל הלך בכיוון של נדאל וגם כשלנולה היו שתי נקודות שבירה, הוא לא הצליח לנצל אותן והמערכה נפתחה ב-0:1 לספרדי, שמיד השיג שלוש נקודות שבירה וניצל את השלישית כדי להתקרב לעבר התואר. גם במשחקון ההגשות הבא שלו לא היה ספק מי הטניסאי הטוב יותר מבין השניים. 0:3 ועוד צעד לעבר ניצחון.

נולה מפגין גמישות (רויטרס)
נולה מפגין גמישות (רויטרס)
 

נקודת שבירה אחת הספיקה לנדאל במשחקון השישי על מנת לעלות ל-1:5 אחרי עלייה לא טובה של יריבו לרשת ולהפוך את הקאמבק לכמעט בלתי אפשרי עבור נולה. נדאל שמר על ההגשות, עשה 1:6 מרשים במערכה הרביעית והשלים זכייה שניה בתואר.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */