יום שבת, 06.07.2024 שעה 07:33

בחצות: נדאל וג'וקוביץ' בקלאסיקו החדש בטניס

פדרר? היסטוריה רחוקה. היריבות הגדולה תספק לנו קרב נוסף בין השור ממיורקה לבין הראשון בעולם בגמר בארה"ב. רפא מוליך במפגשים, נולה על משטח קשה

|
ג'וקוביץ´ ונדאל. הקלאסיקו החדש של הטניס
ג'וקוביץ´ ונדאל. הקלאסיקו החדש של הטניס

שבועיים של  טניס מרתק, יסתיימו הלילה בחצות (בין שני לשלישי) כששני הטניסאים הראשונים בעולם, נובאק ג'וקוביץ' ורפאל נדאל, ייפגשו לעוד קרב ענקים שיכריע אם רפאל נדאל יזכה בפעם השנייה בארה"ב ויניף גביע גראנד סלאם מס' 13, או שנובאק ג'וקוביץ' יזכה גם הוא בפעם השנייה בניו יורק ויניף גביע גראנד סלאם שביעי בקריירה.

על היריבות הזו, ניתן לרשום מספרים רבים ולדוש בסטטיסטיקות. זה יהיה הקרב ה-37 בין השניים, כשנדאל מוליך 15:21 בראש בראש ו-3:7 במפגשים בגראנד סלאם. זה יהיה גמר אליפות ארה"ב הפתוחה השלישי בין השניים, אחרי שנדאל ניצח בארבע מערכות ב-2010, וג'וקוביץ' בעונת השיא שלו ב-2011, ניצח גם כן בארבע מערכות.

בסך הכל זה יהיה גמר הגראנד סלאם השישי בין השניים, כשבמאזן מוליך נולה 2:3. זה יהיה גמר הגראנד סלאם ה-12 מתוך ה-15 האחרונים שאחד מהשניים זוכה בתואר.

אם נולה, שעבורו זה יהיה הגמר הרביעי ברציפות בארה"ב, ינצח, הוא יצטרף לשמונה טניסאים שזכו לפחות בשבעה תארי גראנד סלאם בקריירה. אם נדאל יקטוף את התואר הוא יתמקם במקום השלישי בהיסטוריה, אחרי רוג'ר פדרר ופיט סאמפראס.

אם צריך לשים את האצבע על פייבוריט במשחק, זה יהיה רפאל נדאל. הספרדי עובר עונת מגרשים קשים מדהימה, במהלכה זכה בשלושה תארים מסדרת המאסטרס,  באינדיאן וולס, מונטריאול וסינסינטי. "מלך החימר" מגיע לגמר ללא הפסד העונה על המגרשים הקשים.

נדאל (רויטרס)
נדאל. מוליך במפגשים ראש בראש (רויטרס)
 

במהלך הטורניר הוא איבד רק פעם אחת (!) את ההגשות שלו, מול רישאר גסקה בחצי הגמר. הספרדי גם איבד רק מערכה אחת בדרך לתואר, מערכה אותה הפסיד בשובר שוויון לפיליפ קולשרייבר בשמינית הגמר. בנוסף, נדאל ניצח בשנים מתוך שלושת המפגשים שנערכו בין השניים השנה, בחצי גמר הרולאן גארוס עם 7:9 במערכה חמישית ובגמר טורניר מונטריאול עם שובר שוויון במערכה שלישית, שני נצחונות חשובים בעיקר מההיבט המנטלי.

נתון מדהים נוסף הוא שמאז חזר נדאל מהפציעה הארוכה שלו בחודש מרץ, הוא זכה בתשעה תארים, כולל הרולאן גארוס, ולמרות המעידה שלו בסיבוב הראשון בווימבלדון, הוא ללא ספק הטניסאי הטוב ביותר השנה.

נולה, שניצח את השור ממאיורקה השנה בגמר טורני מונטה קרלו וקטע לו רצף של שמונה זכויות, דווקא איכזב על המגרשים הקשים, בטורנירי ההכנה לפלאשינג מדו. פרט להפסד בגמר מונטריאול לנדאל, הוא גם הפסיד בחצי הגמר בסינסינטי לג'ון איסנר עם כמה טעויות קשות שלו בסיום. את הטורניר הזה הוא צלח בקלות עד רבע הגמר, שם איבד רק בגלל חוסר ריכוז מערכה אחת למיכאל יוז'ני.

ג´וקוביץ´ (רויטרס)
ג´וקוביץ´מאושר אחרי הניצחון על יוז'ני בחצי הגמר (רויטרס)
 

המבחן הגדול שלו הגיע בחצי הגמר, שם קיבל פייט אדיר מסטן ואורינקה משוויץ, שכבר הוליך 1:2 במערכות , אך לא הצליח לשמור על הרמה הגבוהה שלו במשך 5 מערכות ונכנע למרות שהיה הטניסאי הטוב יותר על המגרש. הסרבי זכה השנה רק בשלושה תארים, אחד מהם הוא כמובן, הגראנד סלאם באוסטרליה.

המילים האחרונות של ג'וקוביץ' לפני הגמר - "נדאל הוא המתחרה המושלם שנמצא כיום בסבב. הוא נלחם על כל כדור, וכנראה משחק את הטניס הטוב בקריירה שלו על מגרשים קשים. בלי ספק הוא הכי טוב בעולם כרגע. יש לו המון בטחון, אבל אני יודע איך לשחק נגדו. המגרשים הקשים זה המשטח שמועדף שלי. שיחקתי כבר פעמיים מולו בגמר כאן, לכן אני יודע מה צריך לעשות".

נדאל וג´וקוביץ´ (רויטרס)
נולה עם נדאל: "רפא הוא המתחרה המושלם" (רויטרס)
 

נדאל היה קצת יותר צנוע: "שנינו משחקים כעת ברמה גבוהה מאוד. המשחק יהיה מרתק כי יש ביננו ראלים ארוכים. אם שנינו נביא את הטניס הטוב שלנו, יהיה משחק קשה מאוד פיסית ומנטלית לשנינו. אני מקווה להגיע מוכן ולנסות לנצח. אני חייב להיות מאוד אגרסיבי ולשחק ממש טוב, רק אז יהיה לי סיכוי בגמר".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */