יום שבת, 05.10.2024 שעה 01:10

חושבים על סקי? כמה מושגי יסוד שיעזרו לכם

למה סקי פס כל כך חשוב? מה כולל ציוד סקי? אילו סוגי מעליות ניתן למצוא באתרי סקי ומה זה בכלל תותח שלג? המומחים של אופיר טורס עושים לכם סדר

|
תותח שלג (רויטרס)
תותח שלג (רויטרס)

אין ספק שאחת החופשות המהנות ביותר היא חופשת סקי, ונראה כי לא מעט ישראלים כבר מאוהבים בריגוש ובאפשרויות החדשות שיש לחופשה מסוג זו להציע.

לאלו מבניכם שכבר התאהבו או מתעניינים, הכנו רשימה קצרה של מושגי יסוד בסקי שכדי שלא תלכו לאיבוד בכל השלג הזה...

סקי פס – כרטיס יומי או שבועי המאפשר שימוש חופשי ברכבלים ובמעליות של אתר הגלישה. ללא סקי פס לא ניתן לגלוש. כיום רוב הכרטיסים הינם אלקטרוניים ולא דורשים תמונת פספורט.

ציוד סקי – עזרי הגלישה הבסיסיים שאיתם אפשר לנוע בשלג, מתחלק ל-2 סוגים:
רגיל - נעליים, מקלות ומגלשיים שמתחברים לנעליים. סנובורד – קרש גלישה ונעליים .שתי הרגליים מחוברות לקרש. מבוקש בעיקר בקרב הצעירים.

מעליות – כדי להגיע באתר הגלישה ממקום למקום אנחנו משתמשים במעליות – יש מספר סוגים: גונדולה - קרון סגור המיועד להסעת נוסעים. רכבל כסאות (CHAIR LIFT) - מעלית כסאות פתוחה שבה יכולים לשבת בין שנים לשישה גולשים, לפי הגודל. טי באר (T BAR) – מעלית לטווח קצר .

ביטוח סקי יש? (GettyImages)
ביטוח סקי יש? (GettyImages)
 

תותח שלג - מכשיר המפזר שלג מלאכותי במסלולי הגלישה, נועד לימים בהם כמות השלג קטנה. תותח השלג מפזר רסיסי מים מתוך צינור פליטת אוויר בלחץ, היוצרים שכבת שלג מלאכותי על המסלול. ניתן להשתמש כאשר הטמפרטורות מתחת ל-0.
 

ביטוח סקי – חובה לעשות לפני הנסיעה ומראש. ביטוח רפואי כולל מטען והטסה רפואית עם הרחבה לסקי חורף . זהו ספורט אתגרי שיכול לגרום לפציעות וגם חבילות עם דמי ביטול גבוהים . שימו לב שהפוליסה נכנסת לתוקף 30 יום לפני הנסיעה.

לסיום נציין כי חשוב לבדוק האם משקל בטיסה כולל הטסת ציוד סקי או שכרוך בתוספת מחיר. למי שקונה חבילת סקי יש מחירים מיוחדים גם להשכרת ציוד באתר מהארץ. מומלץ לבדוק .
         

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */