יום שבת, 05.10.2024 שעה 01:01

ב-23:30: אזרנקה תנסה לגנוב לסרינה את התואר

גמר אליפות ארה"ב יספק את המפגש ה-16 בין הראשונות בעולם כשהבלארוסית ניצחה רק שלוש פעמים את האמריקאית: "סרינה הגדולה בכל הזמנים"

|
ויקטוריה אזרנקה. תנסה לזכות לראשונה בתואר (רויטרס)
ויקטוריה אזרנקה. תנסה לזכות לראשונה בתואר (רויטרס)

לפני 12 חודשים בדיוק, הייתה ויקטוריה אזרנקה רחוקה רק שתי נקודות מניצחון על סרינה וויליאמס בגמר אליפות ארה"ב הפתוחה, אבל כזכור, הבלארוסית שמטה יתרון של 3:5 במערכה השלישית, וסרינה ביצעה מהפך וניצחה 5:7 וקטפה את התואר בניו יורק בפעם הרביעית.

שנה אחרי, שתי הטניסאיות הטובות בעולם, יפגשו הערב (23:30) בניו יורק בגמר חוזר, כשאזרנקה, אלופת אוסטרליה פעמיים תנסה לזכות לראשונה בתואר. סרינה הראשונה בעולם, תגיע כרגיל כפייבוריטית ותנסה לזכות בתואר בפעם החמישית.

"מול סרינה צריך להילחם, צריך לרוץ, ולחפש כל נקודה בשיניים. על כל הזדמנות שאתה מקבל אתה חייב להתנפל". אמרה אזרנקה ערב הגמר והוסיפה: "סרינה היא בכל זאת השחקנית הגדולה בכל הזמנים".

מאז שחזרה מהפציעה הארוכה שלה, סרינה שולטת בטניס הנשים ללא עוררין בשנים האחרונות. לזכותה 16 תארי גראנד סלאם ומדליית זהב אולימפית. אבל למרות שהיא מגיעה לכל טורניר כפייבוריטית ברורה, היא הפסידה השנה לסלואן סטיבנס ברבע גמר אליפות אוסטרליה ולסבין ליזיקי בשמינית גמר ווימבלדון.

סרינה וויליאמס (רויטרס)
סרינה וויליאמס. תנסה לזכות שוב בתואר (רויטרס)
 

גם הקיץ האחרון, לא הלך בדיוק לפי התוכניות סל סרינה כשהאמריקנית בת ה-32 הפסידה לויקטוריה אזרנקה בגמר טורניר סינסינטי, כשהפעם היא זו שלא תפקדה מנטלית ברגעי הסיום.

בטורניר הנוכחי סרינה שמטה 16 משחקונים בלבד עד הגמר. האמריקנית הגדילה לעשות גם כשזכתה ב-24 משחקונים רצופים, כשממצב של 1:1 במערכה השנייה בשמינית הגמר מול סלואן סטיבנס, לא הפסידה אף משחקון, עד המערכה השנייה מול נה לי הסינית בחצי הגמר, כשבתווך היא משלימה שלושה בייגלים.

ויקטוריה אזרנקה (רויטרס)
ויקטוריה אזרנקה. "מול סרינה צריך להילחם" (רויטרס)
 

"תמיד שאזרנקה עולה מולי, היא עולה מדרגה ומשחקת את הטניס הכי טוב שלה, אני רואה אותה מול שחקניות אחרות, וזה לא כמו מולי, מולי היא מתעלה". אמרה סרינה לפני הגמר. אגב, בראש בראש בין השתיים, סרינה מוליכה 3:12.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */