יום שבת, 06.07.2024 שעה 01:28

נובאק ג'וקוביץ' ורפאל נדאל ייפגשו בגמר בארה"ב

למרות שהיה בפיגור 2:1 במערכות, הסרבי ניצל את עייפותו של ואורינקה כדי לעלות בפעם הרביעית ברציפות לגמר ה-US OPEN. הספרדי ניצח את גסקה

|
נדאל מאושר (רויטרס)
נדאל מאושר (רויטרס)

סטניסלס ואורינקה משוויץ, המכונה "סטן דה מאן" שהעיף מאליפות ארה"ב הפתוחה את שניים מחמשת השחקנים הראשונים בעולם, תומס ברדיך בשמינית הגמר ואנדי מארי האלוף היוצא ברבע הגמר, היה בדרכו לגמר היסטורי מבחינתו. הוא כבר הוליך בטורניר של חייו 1:2 במערכות מול הראשון בעולם נובאק ג'וקוביץ, אבל גופו לא עמד במעמסה של חמש מערכות והסרבי השתלט על שתי המערכות המכריעות וניצח אחרי קצת יותר מארבע שעות 6:2, 6:7, 6:3, 3:6 ו- 4:6. 

ואורינקה, שנמצא בדרך להיות השוויצרי מספר אחת בסבב, נכנע בחמש מערכות לג'וקוביץ גם באוסטרליה השנה במותחן ענק שהסתיים עם 10:12 במערכה חמישית. ג'וקוביץ עולה עם הניצחון הזה בפעם הרביעית ברציפות לגמר אליפות ה-US OPEN, בה זכה ב-2011.

ג'וקוביץ' פתח עם שמירה על ההגשה אבל ואורינקה הגיב בארבעה משחקונים רצופים כולל שתי שבירות ההגשה של הראשון בעולם. השוויצרי הוריד הילוך לרגע ונולה שבר בחזרה, אבל ואורינקה שבר שוב עלה ל-2:5 והגיש בקלות למערכה הראשונה.

הסרבי פתח את המערכה השנייה עם שמירה על ההגשות ויתרון 0:30, אבל ואורינקה חזר לתמונה עם סדרת חבטות נהדרת. ואורינקה עלה ל-2:4 ואיים לשבור שוב כשהוליך 15:30 אבל נולה התעשת וחזר למשחק כששבר בחזרה ל-4:4. ואורינקה לא ויתר והמערכה הגיעה לשובר שוויון בו נצח הסרבי 4:7 והישווה את המערכות ל-1:1. 

המערכה השלישית זרמה עם ההגשה עד המשחקון השמיני שם הגיש ג'וקוביץ חלש ו-ואורינקה קיבל משום מקום שלוש נקודות שבירה, שבר את הסרבי והגיש בהצלחה אחרי ראלי בן 36 חבטות למערכה בה ניצח 3:6.

סטנילס ואורינקה (רויטרס)
ואורינקה המותש. גופו לא עמד במעמסה (רויטרס)
 

טעות כפולה של ואורינקה שנראה פתאום עייף אחרי כל המאמץ מהמערכה הקודמת העניקה לראשון בעולם שבירה ל-0:2 ואיתה המשיך הסרבי ליתרון 1:4. ואורינקה ירד מהמגרש להפסקת שרותים ארוכה שהרגיזה את הסרבי אבל לא שינתה את המומנטום ונולה השלים 3:6 ו-2:2 במערכות.

ב-1:1 במערכה החמישית השניים נאבקו במשחקון של הטורניר 21 דקות תמימות של טניס מעולם אחר שהסתיימו לבסוף בצד של השוויצרי שהציל חמש נקודות שבירה ושמר ל-1:2. אבל מכאן היה זה הסרבי ששמר על ההגשות שלו ושבר ל-2:4. ואורינקה עוד שמר על ההגשות שלו אבל לא יותר וג'וקוביץ סיים את המשחק עם אייס והשניים התחבקו ארוכות ליד הרשת.

ג´וקוביץ´ ו-ואורינקה (רויטרס)
ג´וקוביץ´ מברך את ואורינקה בסיום. (רויטרס)
 

הקהל הריע ארוכות בסיום לואורינקה המאוכזב שאמר: "זה היה טורניר ענק בשבילי. נתתי הכל ונלחמתי עד הסוף. זו היתה חוויה ענקית בשבילי". ג'וקוביץ' החמיא ליריבו: "המשחקים האלה הם המשחקים שבשבילם משחקים טניס. סטן שיחק מצוין ואפילו טוב ממני. יש לי מזל ששיחקתי טניס נהדר בסיום וניצחתי. אחרי שהפסדתי במשחקון בן 21 הדקות, חשבתי שאלחם בסטטיסטיקה שמי שמנצח במשחקון כזה מנצח את המשחק. עכשיו אשב עם פופקורן ואצפה במלון בנחת בחצי הגמר השני".

נובאק ג´וקוביץ´ (רויטרס)
ג´וקוביץ´ מתעופף בדרך לעוד נקודה (רויטרס)
 

רפאל נדאל, השני בעולם, עבר די בקלות את רישאר גסקה הצרפתי בחצי הגמר השני עם 4:6, 6:7 (1:7) ו-2:6. אחרי המשימה הקשה של נולה, זו של נדאל הייתה חלק מהשגרה לאחר שגבר על גסקה ב-11 המפגשים הקודמים ביניהם.

נדאל פתח עם שבירה ל-0:2 והמשיך משם לזכייה במערכה הראשונה. הספרדי שבר גם ל-1:2 במערכה השנייה, אבל אז גסקה הפתיע ולראשונה בטורניר שבר את ההגשות של נדאל ל-2:2. ההגשות נשמרו, המערכה הגיעה לשובר שוויון, בו הביס נדאל את יריבו 1:7 ומכאן כבר היתה המערכה השלישית לפרוטוקול בלבד.

"היו  תנאים קשים, הרוח הקשתה לשחק, הייתי יציב במערכה הראשונה וזה טוב לנצח את המערכה הזו במשחקים כאלה. במערכה השנייה רישאר שיחק הרבה יותר טוב ולמזלי שיחקתי טיי-ברייק מצוין", סיכם נדאל שיעלה ביום שני בחצות (שעון ישראל) מול ג'וקוביץ' ביתרון 15:21 בראש בראש.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */