יום שישי, 20.09.2024 שעה 06:40

סרינה תפגוש את אזרנקה בגמר ה-US OPEN

הראשונה בעולם טיילה מול נה לי (0:6 ו-3:6) בדרך למפגש מול השנייה בעולם שניצחה 4:6 ו-2:6 את פלביה פנטה. סרינה תזכה בתואר בפעם החמישית?

|
אזרנקה. גמר גראנד סלאם רביעי בקריירה (רויטרס)
אזרנקה. גמר גראנד סלאם רביעי בקריירה (רויטרס)

סרינה וויליאמס ו-ויקטוריה אזרנקה עלו הערב (שישי) לגמר אליפות ארצות הברית הפתוחה.

הבלארוסית העפילה לגמר הגראנד סלאם הרביעי בקריירה שלה, כשגברה בחצי הגמר אליפות ארה"ב על הפתעת הטורניר, פלביה פנטה מאיטליה 4:6 ו-2:6, והיא תפגוש את הראשונה בעולם במשחק האחרון באליפות. אזרנקה, השנייה בעולם, שזכתה פעמיים באליפות אוסטרליה, נוצחה בשנה שעברה בגמר ע"י סרינה.

"אני מאוד נרגשת, עשיתי דרך ארוכה לגמר השנה. יש לי צ'אנס להגשים חלום פה. זה היה משחק קשה עם המון אמוציות וכששמרתי על ההגשה במערכה השנייה הרגשתי את השינוי במגמה במשחק. אני אצטרך לתת הכל בגמר, את הלב והנשמה",  אמרה אזרנקה בסיום.

פנטה, 83 בעולם, עשתה את שלה בטורניר כשעלתה לחצי גמר ראשון בקריירה בגיל 31, הישג שיקפיץ אותה למקום ה-31 בעולם, אחרי שהיתה כבר בטופ 10, ואיבדה את מקומה בצמרת.

נקודת התורפה של פנטה, שנלחמה בכל כוחה בעוצמות של אזרנקה, הייתה העובדה ששמרה על ההגשה רק פעם אחת במשחק ולמרות ששברה את אזרנקה ארבע פעמים, האיטלקיה לא הצליחה לשמור על ההגשות שלה ולערער את הבטחון של השנייה בעולם.

אזרנקה (רויטרס)
אזרנקה. תפגוש את סרינה בגמר (רויטרס)
 

אזרנקה שברה בפתיחת המערכה הראשונה, אבל פנטה שברה מיד בחזרה ושמרה ל-1:2, אזרנקה שמרה על ההגשה ושברה ל-2:3, אבל פנטה שברה בחזרה וחוזר חלילה עד 4:5 לאזרנקה, אז התפתח המשחקון הארוך במשחק, בו הצילה פנטה חמש נקודות מערכה עד שנכנעה בנקודה השישית ואזרנקה השלימה 4:6.

אזרנקה שברה גם בפתיחת המערכה השנייה, אבל פנטה נלחמה ושברה בחזרה. אזרנקה שברה שוב, אבל הפעם שמרה ל-1:3 ושברה שוב ל-1:4. פנטה השיגה עוד שבירה, אבל אזרנקה שברה ושמרה וסגרה 2:6 ועלתה לגמר.

פננטה מנסה להבין מה לעשות מול אזרנקה (רויטרס)
פננטה מנסה להבין מה לעשות מול אזרנקה (רויטרס)
 

סרינה ניצחה את נה לי בדרך לגמר
סרינה וויליאמס, הראשונה בעולם, גברה בחצי הגמר השני על החמישית בעולם, נה לי הסינית, 0:6 ו-3:6. המשחק החל בטיול של סרינה, אבל בסיום לי הוכיחה מה היא שווה, ומתחה את האמריקנית שהצליחה לסגור עניין רק בנקודת המשחק השביעית. וויליאמס תנסה מול אזרנקה לזכות בתואר בניו יורק בפעם החמישית ובפעם השנייה ברציפות. "אני שמחה על המערכה הראשונה שלי, אבל בשנייה זה לא היה הטניס שלי. היה לי משחק קשה מול סטיבנס בשמינית הגמר ועברתי אותו, אז לא דאגתי", אמרה סרינה בסיום. עבור הסינית, אלופת הרולאן גארוס 2011, היה זה חצי גמר ראשון בקריירה בניו יורק.

לי לא הצליחה להיכנס למשחק במערכה הראשונה, ו-ווליאמס ששברה בפתיחה וטיילה די בקלות ל-0:6 ו-0:1 כשהיא רושמת בייגל שלישי רצוף (אחרי ה-0:6 הכפול מול סוארס נבארו ברבע הגמר) ו-24 משחקונים ברצף. לי הצליחה פתאום לשבור בחזרה ל-1:1, שמרה על ההגשות והוליכה 0:40 בדרך ל-1:3, אבל סרינה חזרה מהבור, השוותה ל-2:2 ולקחה שלושה משחקונים ברצף ל-2:5. כאן הגיע המשחקון המלהיב במשחק כשהסינית הצילה לא פחות משש נקודות משחק עם טניס מצוין ומשוחרר ושמרה ל-3:5.

סרינה וויליאמס בטירוף (רויטרס)
סרינה וויליאמס בטירוף (רויטרס)
 

ווליאמס עלתה מאוד עצבנית למשחקון הבא, לי חזרה מ-0:30 ל-30:30, וסרינה צרחה מתסכול, אבל קיבלה נקודת משחק שביעית וסגרה עניין כשהשתיים צחקו בסיום ליד הרשת אחרי שעה ו-27 דקות, רבע שעה אחרי נקודת המשחק הראשונה.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */