יום שישי, 20.09.2024 שעה 06:58

שלושער לרונאלדו ב-2:4 של פורטוגל בצפון אירלנד

האורחים עשו צעד גדול למונדיאל, הרבה בעזרת התצוגה של CR7. וורד ומקאולי כבשו למארחים, אלבש הוסיף. פושטיגה, בראנט ולאפרטי הורחקו

|
רונאלדו. מוליך את נבחרתו למונדיאל (רויטרס)
רונאלדו. מוליך את נבחרתו למונדיאל (רויטרס)

קיווינו וקיווינו, אבל לבסוף הפורטוגלים עשו את העבודה. למען האמת, היה זה כריסטיאנו רונאלדו שהצעיד במו רגליו את הנבחרת לניצחון ענק 2:4 בצפון אירלנד במסגרת בית 6 של מוקדמות המונדיאל. המשחק היה רב אירועים ומלבד שישה שערים זכינו לראות שבעה כרטיסים צהובים ושלושה אדומים. פורטוגל עלתה חזרה לראשות הבית ועשתה צעד משמעותי להעפלה למונדיאל 2014 בברזיל.

השחקנים של פאולו בנטו פתחו בצורה עצבנית את המשחק, אבל ברונו אלבש העלה אותם ליתרון בבעיטה אחרי קרן. המארחים לא נרתעו והמשיכו לשחק עם הרבה ביטחון ולבסוף השיגו את שער השוויון אחרי נגיחה מצוינת של גארת' מקאולי מקרן.

עוד לפני תום המחצית, האורחים נשארו בעשרה שחקנים אחרי שהלדר פושטיגה ראה את האדום הישיר כשנגח בפרצופו של מקאולי אל מול עיני השופט.

הצפון אירים המשיכו במומנטום החיובי בתחילת המחצית השנייה ועלו ליתרון אחרי שג'יימי וורד כבש מקרוב. למרות שהיה בנבדל ברור, השער אושר.

דווקא שהיה נראה שמארחים בדרך להפתעה נוספת, המומנטום שוב השתנה. כריס בראנט הורחק בצהוב שני וכעבור שבע דקות רונאלדו התרומם נהדר כדי להשוות את התוצאה. CR7 המשיך בהצגה שלו כשהחזיר את היתרון לאורחת שוב בנגיחה. הוא קינח והשלים שלושער בבעיטה חופשית כשעוד לפני זה, קייל לאפרטי קיבל אדום ישיר על כניסה מכוערת.

רונאלדו חוגג (רויטרס)
רונאלדו מרוצה (רויטרס)
 

החדשות הטובות לנבחרת ישראל הן שבעקבות האדום הישיר שקיבל, הלדר פושטיגה לא ישחק נגדנו. בנוסף, גם פאביו קואנטראו, שקיבל צהוב היום, יחמיץ את המשחק בעקבות צבירת כרטיסים צהובים.

מחצית ראשונה
דקה 3: כצפוי, האורחים מתחילים בלחץ כבד על השער של רוי קארול. בינתיים זה לא מעניין את האוהדים המקומיים שקוראים לעבר כריסטיאנו רונאלדו בנסיון להקניט אותו: "אתה רק גארת' בייל זול".

דקה 16: אחרי פתיחת משחק עצבנית של האורחים, הם הצליחו להגיע להזדמנות ראשונה. ברונו אלבש נגח מבעיטה חופשית כדור שעבר קרוב לקורה.

דקה 21, 0:1 לפורטוגל - אחרי שלא נראו בעניינים, האורחים מצליחים לעלות ליתרון דווקא ממצב חופשי. ז'ואאו מוטיניו הרים קרן מימין ואחרי נגיחה של ויארינייה, הבלם ברונו אלבש בעט מהאוויר חלש, אך מדויק ורוי קארול הגיב לאט ונתן לכדור להתגלגל לתוך רשת.

אלבש ומוטיניו חוגגים בר&qout;ג (יוסי ציפקיס)
אלבש ומוטיניו חוגגים (יוסי ציפקיס)
 

דקה 25: הפעם רוי קארול היה עירני יותר כשעצר בעיטה שטוחה למסגרת מצידו של ויארינייה.

דקה 36, צפון אירלנד משווה ל-1:1 - שוב שער ממצב חופשי. שיין פרגוסון מגביה כדור קרן מימין וגארת' מקאולי עולה גבוה מעל כולם ונוגח מצוין לפינה הרחוקה של רוי פטריסיו. הצפון אירים לא נופלים מהאורחים והיו ראויים לשוויון.

פפה (שי לוי)
פפה מאוכזב (שי לוי)
 

דקה 42: הצלה גדולה של רוי קארול. רונאלדו משתלט על כדור על סף הרחבה ומוסר לויארינייה, שבועט חזק ושטוח, אך השוער יורד מצוין ועוצר.

דקה 43, כרטיס אדום להלדר פושטיגה - אחרי שהחלוץ נאבק על כדור עם גארת' מקאולי הוא נגח בו קלות אל מול עיניו של השופט. לשופט ההולנדי לא הייתה בריריה והוא שלף אדום ישיר לפורטוגלי. החלטה קצת קשוחה, כי הנגיחה חא הייתה רצינית, אך היא בהחלט פועלת לטובת ישראל, כי פושטיגה יחמיץ את המשחק נגדנו.

פושטיגה מול ברזוצקי (רויטרס)
פושטיגה. יחמיץ את המשחק מול ישראל (רויטרס)
 

מחצית שנייה
דקה 52, 1:2 לצפון אירלנד - שוב כדור קרן שעולה לרחבה של פורטוגל ואחרי נגיחה הכדור מגיע לג'יימי וורד שנמצא על הקו ודוחק מקרוב את היתרון. בהילוכים החוזרים ניתן היה לראות בבירור שוורד היה בנבדל בזמן הנגיחה. טעות חמורה של השופט והקוונים, אך מי אנחנו שנתלונן?

דקה 61, גם צפון אירלנד בעשרה שחקנים - כריס בראנט יורד בגלישה מסוכנת ולשופט לא הייתה ברירה לשלוף לו את הכרטיס הצהוב השני. הרחקה מוצדקת.

דקה 66: אחרי ההרחקה, הפורטוגלים התעוררו בנסיון להשיג את השוויון. בעיטה מצוינת של מיגל ולוסו נעצרת היטב ע"י רוי קארול.

דקה 68, פורטוגל משווה ל-2:2 - כריסטיאנו רונאלדו עולה גבוה לכדור קרן ונוגח חזק לרשת של רוי קארול. כל השערים היום הובקעו מקרנות ושחקנה של ריאל מדריד משווה את שיא הכיבושים של יוזביו בנבחרת פורטוגל.

דקה 78, פורטוגל שוב ביתרון - פאביו קואנטראו מגביה כדור מצוין לרונאלדו ששוב עולה נהדר ונוגח מדויק לרשת, 2:3 לפורטוגל.

דניסוב מנסה לעצור את רונאלדו (רויטרס)
רונאלדו שועט לניצחון. הצגה של CR7 (רויטרס)
 

דקה 80, צפון אירלנד נשארת בתשעה שחקנים - המחליף קייל לאפרטי נכנס בכניסה מכוערת בז'ואאו פריירה והשופט שולף לו את הכרטיס האדום הישיר. הצפון אירי היה על המגרש רק עשר דקות.

דקה 83, 2:4 לפורטוגל - רונאלדו משלים שלושער תוך רבע שעה ושוב במצב נייח. הפעם, בעיטה חופשית שלו עוברת דרך החומה ומכניעה את רוי קארול המסכן.

צפון אירלנד: רוי קארול, לי הודסון, ג'וני אבאנס, גארת' מקאולי, שיין פרגוסון (כריס בירד, 77'), נייאל מקגין (קייל לאפרטי, 67'), סטיבן דייויס, אוליבר נורווד, כריס בראנט, ג'יימי וורד (קורי אבאנס, 71') ומרטין פטרסון.

פורטוגל: רוי פטריסיו, ז'ואאו פריירה, ברונו אלבש, פפה, פאביו קואנטראו, מיגל ולוסו, ז'ואאו מוטיניו, ראול מיירלש (לואיס נאני, 55'), ויארינייה (נלסון אוליביירה, 65'), הלדר פושטיגה וכריסטיאנו רונאלדו (רובן אמורים, 90).

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */