יום שישי, 20.09.2024 שעה 06:59

ואורינקה הדהים את מארי, יפגוש את ג'וקוביץ' בחצי

ארה"ב: גם בלי פדרר, יש נציגות לשווייץ ב-4 האחרונים: ואורינקה עלה לראשונה בקריירה לחצי גמר גראנד סלאם. הסרבי שמט מערכה אך ניצח את יוז'ני

|
ואורינקה חוגג ניצחון ענק (רויטרס)
ואורינקה חוגג ניצחון ענק (רויטרס)

בגיל 28, סטן ואורינקה משווייץ (10 בעולם) עלה לראשונה בקריירה שלו לחצי גמר גראנד סלאם והוא עשה זאת עם סטייל כשהביס בשלוש מערכות את אלוף השנה שעברה אנדי מארי (3 בעולם) 4:6, 3:6 ו-2:6.

"זו הרגשה מדהימה. מארי הוא יריב קשוח, אבל לנצח אותו בשלוש מערכות זה מדהים. הניצחון במערכה הראשונה היה מאוד חשוב להמשך המשחק. במשחקון האחרון עברו לי הרבה מחשבות בראש, אבל התמקדתי בטניס שלי וזה עבד". אמר השווייצרי המאושר בסיום. כעת, עם הירידה ביכולתו של רוג'ר פדרר, קיים סיכוי שעד סוף העונה יהפוך ואורינקה למחבט מספר אחת של שווייץ.

המערכה הראשונה התנהלה עם ההגשה, עד המשחקון העשירי, שם הצליח ואורינקה לשבור את מארי עם נקודת המערכה השישית שעמדה לזכותו אחרי שמארי הצליח להציל את חמש הקודמות וסגר 4:6 מפתיע שרמז על הבאות.

מארי, שמאז ווימבלדון, עבר עונת מגרשים קשים עלובה למדי, המשיך ביכולת פאסיבית למדי ונשבר ל-4:2 במערכה השנייה ומשם המשיך השוויצרי ל-3:6 ו-0:2 במערכות.

מארי. לא היה בעניינים מההתחלה (רויטרס)
מארי. לא היה בעניינים מההתחלה (רויטרס)
 

מארי המשיך עם הופעה אומללה כשהוא פוחד לחבוט סרב שני כדי לא לחטוף חבטת החזרה מוואורינקה, נשבר ל-2:1 ושוב ל-5:2, כשהשוויצרי עומד בלחץ ולמרות 30:0, שמר על ההגשות בדרך לניצחון הגדול בקריירה שלו.

ואורינקה הוא השווייצרי השלישי בהיסטוריה שמעפיל למעמד ארבע הגדולים בגראנד סלאם אחרי מרק רוסה ורוג'ר פדרר. ואורינקה נכשל בשלוש נסיונות קודמים לעבור את רבע הגמר, באליפות ארה"ב 2010, אליפות אוסטרליה 2011 והשנה ברולאן גארוס. בתחילת השנה, אגב, באוסטרליה, ואורינקה נתן את משחק חייו בשמינית הגמר מול נובאק ג'וקוביץ' והפסיד 12:10 במערכה חמישית באחד המשחקים הבלתי נשכחים בהיסטוריה של הטורניר במלבורן.

הראשון בעולם, נובאק ג'וקוביץ' תפס את המקום האחרון הפנוי בחצי הגמר כשניצח 3:6, 2:6, 6:3 ו-0:6 את המדורג 21 מיכאל יוז'ני מרוסיה. ג'וקוביץ שלט בשתי המערכות הראשונות בקלות אבל הרפה במערכה השלישית, יוז'ני שבר במפתיע ולקח לנולה את המערכה הראשונה בטורניר, אבל הסרבי הסתער על המערכה הרביעית וסגר בבייגל מוחץ תוך 29 דקות. "מסיבה לא ברורה נתתי לו לחזור לשחק, הפכתי פתאום לפסיבי", אמר ג'וקוביץ'.

ג´וקוביץ´ (רויטרס)
ג´וקוביץ´ מרוצה מעצמו (רויטרס)
 

זהו חצי הגמר ה-14 ברציפות של ג'וקוביץ' בגראנד סלאם וחצי הגמר השביעי ברציפות בניו יורק. יוז'יני ניסה להשיג חצי גמר שלישי באליפות ארה"ב הפתוחה אך נכנע לשחקן שניצח אותו 10 פעמים בעבר. המאזן של נולה מול ואורינקה אותו יפגוש בחצי הגמר הוא 12 ניצחונות מול שני הפסדים. בחצי הגמר השני ישחקו רפאל נדאל ורישאר גסקה.

זוגות: האחים בראיין הודחו, האחיות וויליאמס עלו
חלומם של האחים בראיין להשלים שנה חלומית ולזכות בכל ארבעת טורנירי הגראנד סלאם נגוז כשהשניים נוצחו בחצי הגמר ע"י ראדק סטאפנק הצ'כי ולאנדר פאהס ההודי 6:3, 3:6 ו-4:6. האחים בראיין ניסו להיות הזוג הראשון מאז 1951 שמשלים זכייה מרובעת בשנה אחת. סטאפנק ופאהס ישחקו בגמר מול המדורגים 2 בטורניר, אלכסנדר פאיה האוסטרי וברונו סוארס מברזיל, שגברו בחצי הגמר השני 5:7 ו-4:6 על איבן דודיג הקרואטי ו-מרצ'לו מלו מברזיל.

האחים בראיין לאחר ההפסד הכואב (רויטרס)
האחים בראיין לאחר ההפסד הכואב (רויטרס)
 

גם המדורגות 1 בטורניר הזוגות לנשים סיימו הערב את דרכן בטורניר. האיטלקיות שרה אראני ורוברטה וינצי הפסידו ברבע הגמר לאחיות סרינה ו-ונוס וויליאמס תוך 65 דקות, 3:6 ו-1:6. האחיות, שהגיעו לטורנירי הזוגות כלא מדורגות, זכו בטורניר ב-1999 ו-2009. הוויליאמסיות נקמו באיטלקיות שהדיחו אותן במפתיע ברבע הגמר באליפות אוסטרליה השנה.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */