יום חמישי, 19.09.2024 שעה 02:15

הצ'אנס האחרון: ישראל חייבת לנצח את אוקראינה

יורובאסקט: חניכיו של שיבק ינסו לתקן את הרושם מהמבוכה מול בריטניה (15:30). ג'טר, קרבטסוב ופרטאלו ינסו להפריע. הכחולים לבנים יכפרו על הביזיון?

|
אולכסנדר מישולה. עוד צרה לישראל (אתר היורובאסקט)
אולכסנדר מישולה. עוד צרה לישראל (אתר היורובאסקט)

כאשר המבוכה מההפסד 75:71 לבריטניה עדיין נמצאת בראשם של השחקנים, נבחרת ישראל תפגוש היום (חמישי, 15:30) את נבחרת אוקראינה למשחק השני במסגרת יורובאסקט 2013 בסלובניה.

חניכיו של אריק שיבק, שפתחו אמש את הטורניר עם הפסד מבזה לנבחרת בריטית חצי חובבנית, רשמו את אחת המחציות הגרועות בתולדות הנבחרת. 30 נקודות בלבד קלעו הכחולים-לבנים עד להפסקה מול הבריטים, שמציגים סגל עמוס כוכבים עם שחקנים מהליגה השלישית בגרמניה ומהליגה הקפריסאית.

כעת תנסה הנבחרת להתגבר על נבחרת חזקה יותר בדמות אוקראינה, כדי לשמור על סיכוי להעפיל לשלב הבא. הנה מה שמצפה לנבחרת:

האוקראינים מדורגים במקום ה-50 בעולם לפי פיב"א ולהם זו תהיה ההופעה השישית ביורובאסקט.

הסגל של האוקראינים כולל את: דימיטרו זאבירצ'נקו, מקסים פוסטוזבונוב, אולכסנדר ליפובי, פו ג'טר, מקסים קורנינקו, קיריל נאטיז'קו, אולכסנדר מישולה, איור זיטסב, ארטם פושטובי, דימיטרו גליבוב, ויאצ'סלב קרבטסוב וסרגיי גלדיר.

הנבחרת של פרשן ה-NBA האמריקאי, מייק פראטלו, הגיעה לסלובניה עם ציפיות גבוהות להעפיל לשלב השני. כמו שיבק, גם פראטלו אינו מאמין גדול במשחקי הכנה ולאור הבית המאוזן, חניכיו מאמינים שהם יכולים לעלות לשלב השני.

אריק שיבק. הזדמנות אחרונה (אתר היורובאסקט)
אריק שיבק. הזדמנות אחרונה (אתר היורובאסקט)
 

לאור חסרונו של הסנטר קיריל פסנקו, בעל עבר של 142 משחקי NBA במדי יוטה ועוד שלושה עם אינדיאנה, השם המוביל באוקראינה הוא של הסנטר הענק, ויאצ'סלב קרבטסוב, המתנשא לגובה 2.12 מטרים, אשר שיחק בעונה החולפת 25 משחקים במדי דטרויט, בהם קלע 3.1 נקודות וקטף 1.8 כדורים חוזרים בממוצע.

אם חשבתם שמדובר בפלופ כבד, אז שימו לב לנתון הבא: בפברואר האחרון סיפק קרבטסוב משחק שיא בליגה הטובה בעולם עם 14 נקודות ב-6 מ-7 מהשדה ו-10 ריבאונדים במשחק נגד אינדיאנה, מקבוצות ההגנה הטובות בארה"ב. עקב האכילס של קרבטסוב, סנטר אגרסיבי ואתלטי שעבר הקיץ לפיניקס, הינו אחוזי העונשין הנמוכים, כאשר בעונה החולפת רשם 29% אחוזים בלבד.

ג´טר בתקופתו בירושלים. ישראל תצטרך לעכב אותו (דרור עינב)
ג´טר בתקופתו בירושלים. ישראל תצטרך לעכב אותו (דרור עינב)
 

עוד בולטים בנבחרת הם השוטינג-גארד, סרגיי גלדיר, שהעמיד 9.4 נקודות ב-41% אחוזים מחוץ לקשת במדי אסטודיאנטס הספרדית וישחק העונה באיטליה ואקס הפועל ירושלים, פו ג'טר המלהיב, שמוביל את הנבחרת בנקודות במשחקי ההכנה וכבר סיפק סל ניצחון על הבאזר.

פראטלו, בעל עבר כמאמן אטלנטה הוקס, פתח יחד עם נבחרתו בצורה מאכזבת את הכנותיה עם השפלה 74:46 לנבחרת סלובניה. לאחר מכן הגיעו ניצחונות על מקדוניה, שבדיה ופולין בדרך למאזן 6:3. מאכזב כבר אמרנו? ג'טר, מנקודות האור בנבחרת, מקווה להצליח היכן ששחקנה לשעבר של אליצור אשקלון, סטיב בארט, נכשל. האוקראינים, שהפתיעו את בלגיה במשחק הראשון שלהם באליפות, יכולים בהחלט להתגנב אל שלושת המקומות הראשונים בבית.

אסור לפספס
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
נגןהמסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
המסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
נגןהצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
הצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
/* LAST / NEXT ROUNDs */